Viking illustratie

Mijn Mobile Vikings-rekening

Alles over je Mobile Vikings-rekening: factuurdetails, betalingen en voordelen op één plek!

Alles op één aanrekening/factuur, of apart?

één aanrekening/factuur per abonnement

Easy peasy: per abonnement (voor mobiel en/of internet thuis) heb je één enkele aanrekening/factuur in je account. Afhankelijk van wanneer die geactiveerd zijn, krijg je ze op verschillende data. Voor herlaadkaarten is een aanrekening/factuur niet beschikbaar.

Meerdere abonnementen op één aanrekening/factuur

Een overzichtsfactuur bundelt al je abonnementen op één aanrekening/factuur. In plaats van voor elk product een aparte aanrekening/factuur te ontvangen, krijg je voortaan dus één duidelijk overzicht van alles samen. Zo houd je makkelijker overzicht en beheer je je betalingen eenvoudiger.

Momenteel voeren we dit nieuwe systeem automatisch in. We starten met alle nieuwe Vikings. In een volgende fase breiden we dit uit naar bestaande Vikings die al meerdere abonnementen actief hebben.

Voor bestaande Vikings die nu al meerdere abonnementen actief hebben, is het ook al mogelijk om handmatig over te schakelen naar een overzichtsfactuur. Dat kan hier! In een volgende fase zal dit automatisch geactiveerd worden voor iedereen met meerdere abonnementen.

Heb je ze toch liever apart? Zet dan snel een vinkje hier, en we zetten even makkelijk al je abonnementen weer op een aparte aanrekening/factuur vanaf volgende maand.

Zo ziet jouw rekening eruit

En wanneer mag je die verwachten?

We werken met vaste facturatiedata: de 4e, 12e, 20e en 28e van de maand.

Mobiel abonnement

Deze datum hangt af van wanneer je maandelijkse bundel vernieuwd wordt.

Voorbeelden:

  • Wordt je bundel vernieuwd op de 3de → je krijgt je aanrekening/factuur op de 4de

  • Vernieuwing op de 8ste → aanrekening/factuur op de 12de

  • Vernieuwing op de 21ste → aanrekening/factuur op de 28ste

Internet thuis 

Dat hangt af van de datum waarop je internetabonnement geactiveerd wordt. Dit is de datum van de bevestigingsmail na de activatie. 

  • Geactiveerd tussen de 28e en 3e → aanrekening/factuur op de 4e van de volgende maand

  • Geactiveerd tussen de 4e en 11e → aanrekening/factuur op de 12e

  • Geactiveerd tussen de 12e en 19e → aanrekening/factuur op de 20e

  • Geactiveerd tussen de 20e en 27e → aanrekening/factuur op de 28e

Na activatie krijg je automatisch een bevestigingsmail: de datum van die mail geldt als je officiële activeringsdatum.

Hier hangt de datum af wanneer je overzichtsfactuur is geactiveerd en de eerstvolgende facturatiedatum. 

  • Geactiveerd tussen de 28e en 3e → aanrekening/factuur op de 4e van de volgende maand

  • Geactiveerd tussen de 4e en 11e → aanrekening/factuur op de 12e

  • Geactiveerd tussen de 12e en 19e → aanrekening/factuur op de 20e

  • Geactiveerd tussen de 20e en 27e → aanrekening/factuur op de 28e

Je eerste aanrekening/factuur kan er anders uitzien afhankelijk van wanneer je overzichtsfactuur werd geactiveerd. Ook moet je rekening houden met de abonnementen die voor die maand al zijn gefactureerd. Deze zullen, afhankelijk van het scenario en datum, niet verschijnen op de eerste overzichtsfactuur en zal je nog manueel moeten betalen.

Bijvoorbeeld:

Je mobiele bundel wordt gefactureerd op 4 oktober en je internet thuis wordt gefactureerd op 12 oktober. 

  • Activeer je je overzichtsfactuur op 22 oktober? Dan is je facturatiedatum de 28e. Je zal je eerste overzichtsfactuur op 4 november ontvangen. 

  • Activeer je je overzichtsfactuur op 5 oktober? Dan is je eerste facturatiedatum 12 oktober. Maar omdat je mobiel al werd gefactureerd, zal die niet op de volgende aanrekening/factuur staan, maar op die erna. Je zal je eerste overzichtsfactuur met alle abonnementen dan op 12 november ontvangen. 

  • Activeer je je overzichtsfactuur op 29 oktober? Dan is je eerste facturatiedatum de 4e. Op 4 november zal je enkel voor je mobiel betalen. Je eerste overzichtsfactuur zal je op 4 december ontvangen.

Mijn aanrekening/factuur klopt niet

Waarom klopt je aanrekening/factuur niet?

Nog niet betaald?

Heb je nog een openstaande aanrekening en/of ervaar je problemen met de betaling? Check dan zeker onderstaande pagina. 

Alles over je betalingen

Wil je meer weten over jouw betalingen, de betalingsmethodes of is jouw betaling mislukt? Je vindt alle informatie op de pagina hieronder. 

Veelgestelde vragen

Je krijgt tot 2 weken na vervaldatum om je aanrekening of factuur te betalen maar dit is natuurlijk niet aan te raden. Als je 2 weken na de vervaldatum nog niet betaalt, wordt je nummer op minimale dienstverlening gezet. Concreet betekent dit:

  • Je ontvangt enkel nog inkomende sms’en en oproepen. Je kan zelf niet meer bellen/ sms’en.

  • Je kan enkel naar noodnummers bellen.

  • Je kan geen data meer gebruiken.

Betaal je je aanrekening of factuur dan nog niet? Dan zetten we al je diensten volledig stop. In dit geval kan je ook geen inkomende oproepen en sms’en meer ontvangen.