Viking mobile blue

Altijd baas over je buitenbundelkosten!

Hier vind je een overzicht van alle kosten buiten bundel. Zo weet je precies waar je aan toe bent en kom je nooit voor verrassingen te staan.

Wat zijn buitenbundelkosten?

Dit is verbruik buiten je bundel dus eigenlijk kosten die niet inbegrepen zijn in je maandelijkse bundel. Er zijn 4 soorten buitenbundelkosten: 

Internationale oproepen

Je belt of sms’t naar een buitenlands nummer vanuit België. Bekijk de tarieven per land op onze roamingpagina.

Bellen en surfen buiten Europa

Om ervoor te zorgen dat er voor jou geen onverwachte hoge kosten zijn, blokkeren we automatisch het gebruik van mobiele data buiten de EU. Wil je toch mobiel surfen? Activeer dan een Global Data Pass. De tarieven van inkomende en uitgaande gesprekken buiten Europa vind je op onze roamingpagina.

Verbruik naar premiumdiensten

Zoals bv. sms’en naar De Lijn of betalen voor parkeren. Het tarief staat dan vermeld bij het nummer.

Verbruik als je bundel op is

  • Voor abonnementen is dit € 0,001/MB en € 0,20/min.

  • Voor herlaadkaarten is dit € 0,20/ minuut voor oproepen, € 0,10/ voor sms en € 0,10/ MB voor data (focus bellen) of € 0,40/ minuut voor oproepen, € 0,10/ sms en € 0,10/ MB (focus data).

We houden je op de hoogte!

We sturen twee soorten meldingen uit wanneer je buiten je bundel verbruikt: 

Zodra je buiten je bundel verbruikt

Je krijgt meteen een seintje als je begint te bellen, sms’en of surfen buiten de bundel van je abonnement. Dit verbruik wordt aangerekend bovenop je vaste maandbedrag.

Elke € 10 die je buiten bundel verbruikt

Voor elke €10 extra krijg je een melding. Soms verschijnt de eerste melding iets vroeger dan verwacht, excuses daarvoor. Je kunt je buitenbundelkosten altijd in detail opvolgen in je My Viking-account.

Geen extra kosten voor mij pls

  • Om je buitenbundelkosten te beperken kan je een buitenbundel-limiet instellen via je My Viking-account. Deze kan je instellen op € 50, € 25, € 10, € 5 of zelfs € 0.

  • Als je limiet naar € 0 is verlaagd en je abonnementsbundel op is, zul je dan wel geen gebruik meer kunnen maken van diensten die niet standaard in die bundel zitten. 

Premiumwatte?

Dat zijn betaalnummers die je belt of sms’t voor specifieke diensten, zoals een ticket van De Lijn, een helpdesk of sms-parkeren. Het tarief verschilt per nummer en staat er altijd bij vermeld. Check dus altijd vooraf het tarief om verrassingen te vermijden.

Hieronder vind je een overzicht van de kosten voor oproepen en sms’en naar deze nummers.

  • 070-nummers voor algemene diensten kosten maximaal € 0,30 per minuut.

  • 0900-nummers kosten € 0,50 per minuut.

  • 0901-nummers kosten € 0,30 per minuut of per oproep.

  • 0902-nummers hebben een tarief van € 1 per minuut.

  • 0903-nummers kosten € 1,50 per minuut.

  • 0904-nummers hebben een tarief van € 2 per minuut.

  • 0905-nummers, die vaak gebruikt worden voor spelletjes en beltonen, kosten € 2 per minuut.

  • 0906-nummers zijn bedoeld voor erotische diensten (18+) en kosten € 1 per minuut.

  • 0907-nummers, eveneens voor erotische diensten (18+), hebben een tarief van € 2 per minuut.

  • 0909-nummers zijn geblokkeerd en werken niet, maar hebben officieel een tarief van € 31 per minuut.

  • 2xxx-nummers, gebruikt voor algemene diensten, kosten € 1 per sms.

  • 3xxx-nummers hebben een tarief van € 4 per sms.

  • 4xxx-nummers, die voor betaaldiensten worden gebruikt, kosten maximaal € 31 per sms.

  • 5xxx-nummers, vaak gebruikt voor spelletjes en beltonen, kosten € 0,50 per sms.

  • 6xxx-nummers, eveneens voor spelletjes en beltonen, kosten € 2 per sms.

  • 7xxx-nummers, die bedoeld zijn voor erotische diensten (18+), hebben een tarief van € 4 per sms.

  • 8xxx-nummers zijn gratis en worden gebruikt voor kosteloze diensten.

  • 9xxx-nummers worden ingezet voor abonnementsdiensten zoals spelletjes en beltonen en kosten € 2 per sms.

Veelgestelde vragen