Laden...
Klein momentje, aub.
Hmm. Het duurt blijkbaar wel even. Misschien kun je de pagina eens opnieuw laden?

Herlaadkaarten

  • Herlaad wanneer jij het wilt
  • Kies: meer bellen of meer surfen
  • Veeeel mobiele data
  • Ik wil meer bellen
  • Ik wil meer surfen

€ 10

focus: bellen
Data 500 MB
sms'jes 500
Bellen ± 50 min. € 0.2/min
Vikingvoordeel 9000 SMS + 1800 min. Naar Belgische Mobile Vikings

€ 15

focus: bellen
Data 2 GB
sms'jes 2000
Bellen ± 100 min. € 0.15/min
Vikingvoordeel 9000 SMS + 1800 min. Naar Belgische Mobile Vikings

€ 25

focus: bellen
Data 3 GB
sms'jes 3000
Bellen ± 200 min. € 0.125/min
Vikingvoordeel 9000 SMS + 1800 min. Naar Belgische Mobile Vikings

€ 50

focus: bellen
Data 5 GB
sms'jes 5000
Bellen ± 1000 min. € 0.05/min
Vikingvoordeel 9000 SMS + 1800 min. Naar Belgische Mobile Vikings

€ 10

focus: data
Data 1000 MB
sms'jes 500
Bellen ± 25 min. € 0.4/min
Vikingvoordeel 9000 SMS + 1800 min. Naar Belgische Mobile Vikings

€ 15

focus: data
Data 4 GB
sms'jes 2000
Bellen ± 50 min. € 0.3/min
Vikingvoordeel 9000 SMS + 1800 min. Naar Belgische Mobile Vikings

€ 25

focus: data
Data 6 GB
sms'jes 3000
Bellen ± 100 min. € 0.25/min
Vikingvoordeel 9000 SMS + 1800 min. Naar Belgische Mobile Vikings

€ 50

focus: data
Data 10 GB
sms'jes 5000
Bellen ± 500 min. € 0.1/min
Vikingvoordeel 9000 SMS + 1800 min. Naar Belgische Mobile Vikings
Vikingvoordeel Enkel geldig voor oproepen in België gestart. Fair use policy: 60 gratis belminuten per dag naar andere Vikings in België. Voor alle oproepen wordt de eerste minuut altijd volledig aangerekend. Daarna per seconde.

Wat je zeker moet weten

Je bundel is 1 maand geldig: van een kalenderdatum tot dezelfde een maand later. Van 5 december tot en met 5 januari, bijvoorbeeld. Nadat je bundel vervallen is, zijn de volgende tarieven van toepassing:

  • Bellen aan € 0,2 / min voor Focus: bellen, en € 0,4 / min voor Focus: data.
    Gerekend per seconde, met een minimum van 60 seconden.
  • Sms’en aan € 0,10 / sms
    Verstuurd van een Belgisch netwerk naar een Belgisch nummer
  • Mobiel surfen kost dan € 0,10 / MB
    Aangerekend per kilobyte

Deze kosten worden afgehouden van je resterende belwaarde. Tot je weer herlaadt, natuurlijk.

Viking App

Met de gratis Viking App hou je altijd je verbruik in de gaten: je komt nooit meer voor verrassingen te staan.

Speciale nummers

1xx-nummers, 0800-nummers gratis (werkt enkel in België)
Premium-sms kost vermeld bij het premium-nummer
070-nummers max. 0,30 €/min.
078-nummers 0,20 €/min. + € 0,07 verbindingskosten
1204, 1304, 1404, 1207, 1307, 1407, 1212, 1313, 1414 0,15 €/min., bovenop de kost vermeld bij het nummer
090x-nummers kost vermeld bij het nummer

Viking Care

Voor al je vragen via telefoon, e-mail of social media: onmiddellijk je beste oplossing. Vergezeld van een grote glimlach.

Instellingen wizard

Ok, je hebt je simkaart geactiveerd en in je telefoon gestoken… En er gebeurt niets. Er klopt iets niet: je kunt geen verbinding maken met het internet.

Correct: af en toe kan een toestel de instellingen van Mobile Vikings niet automatisch configureren. Maar geen reden tot paniek. We hebben een wizard gebouwd die je moeiteloos door de configuratie van je toestel loodst. Kinderspel.

Naar de instellingen wizard >

Toch nog moeilijkheden?

Neem gerust contact op met onze helpdesk. Onze Viking Care Agents lossen het in een handomdraai op, met een brede glimlach.

Viking Care

Voor al je vragen via telefoon, e-mail of social media: onmiddellijk je beste oplossing. Vergezeld van een grote glimlach.

Roaming

Roamen is bellen, sms'en of mobiel surfen terwijl je in het buitenland bent en wordt automatisch geactiveerd.

  • Als je nog belminuten, sms'en en mobiele data in je bundel hebt, zullen alle belminuten, sms'en en mobiele data die je in het buitenland verbruikt, afgehouden worden van je bundel.
  • Als je geen sms'en of mobiele data meer over hebt van je bundel, zullen de standaard nationale tarieven van toepassing zijn. Is je belwaarde op, dan kan je niet roamen.

Meer informatie over roaming >

Internationaal

Dit is bellen of het verzenden van een SMS naar een buitenlands nummer terwijl je in België bent.

  Sms Telefoongesprekken
EU-landen (1) € 0.20 € 0.50/min
Andere landen (2) € 0.20 € 1.00/min
Belminuten worden geteld vanaf de eerste seconde van elke begonnen minuut

1 Zie lijst EU-landen
2 De volgende landen en netwerken zijn niet bereikbaar: Antarctica, Oost-Timor, Emsat, Euro Sat, Global Sat, Inmarsat, International Free Phone, Internationale netwerken, Iridium, Nauru, Sint-Helena

Viking App

Met de gratis Viking App hou je altijd je verbruik in de gaten: je komt nooit meer voor verrassingen te staan.

Gratis mobiele communicatie

Dààr streeft Mobile Vikings naar. Dankzij het Vikingvoordeel bellen en sms'en alle Mobile Vikings elkaar gratis. Daarnaast verdien je supermakkelijk Vikingpunten. Die zet je in om je aanrekening deels of volledig te betalen.

1

Vikingvoordeel Alle Belgische Mobile Vikings bellen en sms’en elkaar gratis. Elke maand 1800 belminuten en 9000 sms’en, zomaar bovenop je herlading.

2

Breng een vriend(in) aan Na zijn/haar eerste herlading verdien jij 15 Vikingpunten. Die zet je in als korting op je eigen herlading(en).

3

Viking Deals Voor élke aankoop bij een van onze partners krijg je een deel van het aankoopbedrag terug in Vikingpunten. Elke keer opnieuw korting op je herlading dus.

  • Hoe laat ik mijn telefoon langer rinkelen?

    Je kunt zelf bepalen na hoeveel seconden je voicemail actief wordt. Je hebt de keuze uit 5, 10, 15, 20, 25 en 30 seconden:

    Om je voicemail te activeren na 30 seconden rinkelen, toets (*)*61*+32486191996**30# en druk op 'bellen';

    Om je voicemail te activeren na 25 seconden rinkelen, toets (*)*61*+32486191996**25# en druk op 'bellen'; enz.

    Deze oproep is gratis in de Europese Unie, buiten de Europese Unie betaal je evenveel als een normale oproep in dat land.

  • Hoeveel betaal ik maximaal extra buiten mijn maandelijkse bundel?

    TL;DR
    Om te vermijden dat je voor onaangename verrassingen komt te staan, krijg je van ons een melding zodra je meer dan € 10, € 20, € 30, € 40 of € 50 extra verbruikte. Hierna kun je geen extra kosten meer maken. Alles binnen je bundel kun je wel nog doen.

    Extra info
    Als je een hoger tariefplan kiest, krijg je opnieuw bundels en kun je opnieuw tot 50 euro buiten je bundel gaan. Doe je dit liever niet, of kan je niet meer verhogen? Neem dan contact op met de helpdesk. Zij kunnen je limiet verhogen zodat je terug verder kunt. De betaling van die kosten buiten bundel gebeurt dan automatisch bij je volgende factuur of aanrekening.

    Als je je limiet naar 0 EUR laat verlagen en je bundel is op, zul je geen gebruik meer kunnen maken van diensten die niet standaard in je bundel zitten zoals bijvoorbeeld internationale oproepen, sms’en, of premiumdiensten.


    Wil je je buitenbundelkosten beperken? Onze helpdesk kan je limiet naar 25 EUR of zelfs naar 0 EUR verlagen.
  • Mijn verbruik buiten bundel in mijn account klopt niet. Hoe komt dat?

    Het is inderdaad mogelijk dat het verbruik buiten bundel dat we je (per simkaart) tonen op onze website en in de Viking App, niet 100% klopt. Soms is het effectieve verbruik lager is dan het bedrag dat je in de Viking App ziet.

    Zie je in de app kosten buiten bundel die je al betaald hebt? Die zullen op het einde van de maand worden gereset, en worden absoluut niet dubbel aangerekend. Er is nu een technisch probleem waardoor die kosten niet altijd juist worden weergegeven.

    De meldingen die je per sms krijgt over je verbruik buiten bundel, die worden verstuurd met een vertraging van maximaal 30 minuten. Voor deze informatie baseer je je dus beter op die sms'en.

  • Hoe wijzig ik mijn pincode?

    TL;DR
    Dat doe je in je gsm-instellingen bij beveiliging.

    Extra uitleg
    Indien deze functie niet beschikbaar is, dan kun je dit ook doen via de volgende code: (*)*04*[oude pincode]*[nieuwe pincode]*[nieuwe pincode]#

    (*) voor sommige toestellen is maar één * nodig voor de code.

  • Wat moet ik doen als ik geen verbinding kan maken met het netwerk?

    Indien je een probleem hebt met je mobiele internet, ga dan naar deze pagina.

     

    • Herstart je toestel volledig en/of haal je simkaart er even uit. Na een herstart moet je toestel telkens opnieuw verbinding maken met het netwerk.
    • Ga naar de instellingen van je toestel en selecteer manueel het netwerk van Telenet Group NV onder de noemer "Base" of "Mobile Vikings".
    • Test je simkaart even uit in een ander toestel om na te gaan of het probleem zich herhaalt. Hiermee kun je uitsluiten of het probleem gerelateerd is aan de simkaart of aan de software van je toestel.

     

  • Meer veelgestelde vragen
Gesloten

Schrijf ons

Maandag tot vrijdag 08:30 - 12:00 & 12:30 - 22:00
Weekends 10:00 - 22:00
Gesloten

Bel ons

Maandag tot vrijdag 08:30 - 12:00 & 12:30 - 17:00

x

Ben je zeker?

Onderstaande verwijderen?

x