Heb je moeilijkheden (met mobiel internet) sinds onze update van 24/6? Bekijk dan zeker eerst onze FAQ.
Laden...
Klein momentje, aub.
Hmm. Het duurt blijkbaar wel even. Misschien kun je de pagina eens opnieuw laden?

Herlaadkaarten

Een herlaadkaart met alle voordelen van een abonnement, een top data-aanbod en daarbovenop unieke Vikingvoordelen? Kies de Mobile Vikings herlaadkaart die helemaal op je lijf geschreven is: meer bellen of meer surfen.

€ 10

focus: bellen
Data 500 MB
sms'jes 500
Bellen ± 50 min. € 0,2/min
Vikingvoordeel 9000 SMS + 1800 min. Naar Belgische Mobile Vikings

€ 15

focus: bellen
Data 2 GB
sms'jes 2000
Bellen ± 100 min. € 0,15/min
Vikingvoordeel 9000 SMS + 1800 min. Naar Belgische Mobile Vikings

€ 25

focus: bellen
Data 3 GB
sms'jes 3000
Bellen ± 200 min. € 0,125/min
Vikingvoordeel 9000 SMS + 1800 min. Naar Belgische Mobile Vikings

€ 50

focus: bellen
Data 5 GB
sms'jes 5000
Bellen ± 1000 min. € 0,05/min
Vikingvoordeel 9000 SMS + 1800 min. Naar Belgische Mobile Vikings

€ 10

focus: data
Data 1000 MB
sms'jes 500
Bellen ± 25 min. € 0,4/min
Vikingvoordeel 9000 SMS + 1800 min. Naar Belgische Mobile Vikings

€ 15

focus: data
Data 4 GB
sms'jes 2000
Bellen ± 50 min. € 0,3/min
Vikingvoordeel 9000 SMS + 1800 min. Naar Belgische Mobile Vikings

€ 25

focus: data
Data 6 GB
sms'jes 3000
Bellen ± 100 min. € 0,25/min
Vikingvoordeel 9000 SMS + 1800 min. Naar Belgische Mobile Vikings

€ 50

focus: data
Data 10 GB
sms'jes 5000
Bellen ± 500 min. € 0,1/min
Vikingvoordeel 9000 SMS + 1800 min. Naar Belgische Mobile Vikings
Vikingvoordeel Enkel geldig voor oproepen in België gestart. Fair use policy: 60 gratis belminuten per dag naar andere Vikings in België. Voor alle oproepen wordt de eerste minuut altijd volledig aangerekend. Daarna per seconde.

Wat je zeker moet weten

Je bundel is 1 maand geldig: van een kalenderdatum tot dezelfde een maand later. Van 5 december tot en met 5 januari, bijvoorbeeld. Nadat je bundel vervallen is, zijn de volgende tarieven van toepassing:

  • Bellen aan € 0,2 / min voor Focus: bellen, en € 0,4 / min voor Focus: data.
    Gerekend per seconde, met een minimum van 60 seconden.
  • Sms’en aan € 0,10 / sms
    Verstuurd van een Belgisch netwerk naar een Belgisch nummer
  • Mobiel surfen kost dan € 0,10 / MB
    Aangerekend per kilobyte
  • Mms’en aan € 0,24 / mms
    Verstuurd van een Belgisch netwerk naar een Belgisch nummer.

Deze kosten worden afgehouden van je resterende belwaarde. Tot je weer herlaadt, natuurlijk.

Viking App

Met de gratis Viking App hou je altijd je verbruik in de gaten: je komt nooit meer voor verrassingen te staan.

Meer informatie

Speciale nummers

1xx-nummers, 0800-nummers gratis (werkt enkel in België)
Premium-sms kost vermeld bij het premium-nummer
070-nummers max. 0,30 €/min.
078-nummers 0,20 €/min. + € 0,07 verbindingskosten
1204, 1304, 1404, 1207, 1307, 1407, 1212, 1313, 1414 0,15 €/min., bovenop de kost vermeld bij het nummer
090x-nummers kost vermeld bij het nummer

Viking Care

Voor al je vragen via telefoon, e-mail of social media: onmiddellijk je beste oplossing. Vergezeld van een grote glimlach.

Meer informatie

Instellingen wizard

Ok, je hebt je simkaart geactiveerd en in je telefoon gestoken… En er gebeurt niets. Er klopt iets niet: je kunt geen verbinding maken met het internet.

Correct: af en toe kan een toestel de instellingen van Mobile Vikings niet automatisch configureren. Maar geen reden tot paniek. We hebben een wizard gebouwd die je moeiteloos door de configuratie van je toestel loodst. Kinderspel.

Naar de instellingen wizard >

Toch nog moeilijkheden?

Neem gerust contact op met onze helpdesk. Onze Viking Care Agents lossen het in een handomdraai op, met een brede glimlach.

Viking Care

Voor al je vragen via telefoon, e-mail of social media: onmiddellijk je beste oplossing. Vergezeld van een grote glimlach.

Meer informatie

Roaming

Roamen is bellen, sms'en of mobiel surfen terwijl je in het buitenland bent en wordt automatisch geactiveerd.

  • Als je nog belminuten, sms'en en mobiele data in je bundel hebt, zullen alle belminuten, sms'en en mobiele data die je in het buitenland verbruikt, afgehouden worden van je bundel.
  • Als je geen sms'en of mobiele data meer over hebt van je bundel, zullen de standaard nationale tarieven van toepassing zijn. Is je belwaarde op, dan kan je niet roamen.

Meer informatie over roaming >

Internationaal

Dit is bellen of het verzenden van een SMS naar een buitenlands nummer terwijl je in België bent.

  Sms Mms Telefoongesprekken
EU-landen (1) € 0.20 € 0.50 € 0.50/min
Andere landen (2) € 0.20 € 0.50 € 1.00/min
Belminuten worden geteld vanaf de eerste seconde van elke begonnen minuut

1 Zie lijst EU-landen
2 De volgende landen en netwerken zijn niet bereikbaar: Antarctica, Oost-Timor, Emsat, Euro Sat, Global Sat, Inmarsat, International Free Phone, Internationale netwerken, Iridium, Nauru, Sint-Helena

Viking App

Met de gratis Viking App hou je altijd je verbruik in de gaten: je komt nooit meer voor verrassingen te staan.

Meer informatie

Gratis mobiele communicatie

Dààr streeft Mobile Vikings naar. Dankzij het Vikingvoordeel bellen en sms'en alle Mobile Vikings elkaar gratis. Daarnaast verdien je supermakkelijk Vikingpunten. Die zet je in om je aanrekening deels of volledig te betalen.

1

Vikingvoordeel Alle Belgische Mobile Vikings bellen en sms’en elkaar gratis. Elke maand 1800 belminuten en 9000 sms’en, zomaar bovenop je herlading.

2

Breng een vriend(in) aan Na zijn/haar eerste herlading verdien jij 15 Vikingpunten. Die zet je in als korting op je eigen herlading(en).

3

Viking Deals Voor élke aankoop bij een van onze partners krijg je een deel van het aankoopbedrag terug in Vikingpunten. Elke keer opnieuw korting op je herlading dus.

  • Wat zijn de kleine wijzigingen vanaf 24/6?

    Facturatie abonnementen

    • 4 data waarop we factureren

    Voortaan maken we elke maand facturen/aanrekeningen op 4 momenten (niet meer elke dag): telkens rond dag 4, 12, 20 en 28 van de maand. Afhankelijk van de dag waarop jij vroeger je factuur/aanrekening kreeg, zal je dus op een van deze dagen je factuur/aanrekening krijgen (de eerstvolgende datum). Bijvoorbeeld: als je vroeger op de 5e je factuur/aanrekening kreeg, zal dat voortaan op de 12e gebeuren. De eerstvolgende facturatie zal dus plaatsvinden op 28/6.

    • Verbruik buiten bundel

    Vroeger was standaard je maximumbedrag buiten bundel € 60. Dat verlagen we nu standaard naar € 50. Als je het wilt verlagen of optrekken, kun je dat doen via onze helpdesk.

    iOS Viking App

    Er zit mogelijk een issue in de iOS Viking App: bij het openen van de app gaat die mogelijk blijven refreshen tot hij crasht.

    Je kunt dat op twee manieren oplossen:

    • Je herinstalleert de app.
    • Je zet je vliegtuigmodus aan, logt uit, schakelt vliegtuigmodus uit en meld je daarna opnieuw aan.

    Betalingsmethodes

    • Nieuwe methodes beschikbaar

    Zowel op onze website als in de Viking App kun je voortaan gebruikmaken van nieuwe betaalmethodes: Bancontact, VISA, MasterCard, PayPal en Bitcoin.

    • Viking App (iOS en Android)

    Een herlading via de Viking App kun je voortaan verdelen over Vikingpunten en een van de nieuw beschikbare betaalmethodes: Bancontact, VISA, MasterCard, PayPal en Bitcoin. Bijvoorbeeld: voor een herlading van € 15 gebruik je 9 Vikingpunten en voor de resterende € 6 gebruik je Bancontact.

    Verbruik

    Na de update van 23/6 op 24/6 zul je een aantal dagen je verbruik niet kunnen raadplegen (op de website of in de Viking App). Ook onze helpdesk zal deze gegevens even niet beschikbaar hebben.

    Herladen via sms

    Vanaf 24/6 gebeurt dat op deze manier:

    SIM TOPUP naar het nummer 1984

    Zonder het bedrag dus. De herlading die zal toegepast worden, is dezelfde als je vorige herlading. Als je wilt, kun je dit natuurlijk ook nakijken of aanpassen in je betalingsinstellingen in je account.

    Vikingpunten aankopen

    Vanaf 24/6 2018 niet meer mogelijk zijn om Vikingpunten aan te kopen en/of cadeau te doen. Je kunt dan nog altijd supermakkelijk Vikingpunten verdienen met de Viking Deals, en met de Viking App kun je je Vikingpunten natuurlijk nog delen met je Vikingvrienden.

    Instellingen in je account

    Ook in je account zijn er enkele wijzigingen.

    • Het is tijdelijk niet mogelijk om de eigendomsrechten van je simkaart, of je btw-nummer aan te passen.
    • Het is tijdelijk niet mogelijk om de meldingen voor je simkaart (over bijvoorbeeld je verbruik) aan te passen.
  • Heb je na de systeemupdate van 24 juni problemen? Kijk snel even hier.

    We weten dat sommige Vikings de laatste dagen problemen hebben, en we doen ook ons uiterste best om alles zo snel mogelijk op te lossen. Ondertussen kun je hier terecht voor een antwoord op de meest dringende vragen.

    1. Heb je problemen met mobiel internet, bellen, of sms’en (in het buitenland)?
    Check zeker of je nog voldoende belwaarde hebt. Door een probleem in ons systeem verstuurden we hier tijdelijk geen meldingen voor. Nu weer wel. Je kunt je verbruik ook in de Viking App controleren.

    Ben je in het buitenland en heb je geen mobiel internet? Controleer dan of je mobiel internet juist is ingesteld.

    2. Kreeg je geen melding dat je bundel of belwaarde op was?
    Dat was een gekend probleem, we hebben hier een tijdje ook geen meldingen voor verstuurd. Intussen weer wel, maar... 

    Let op: het is mogelijk dat je een melding (via sms of e-mail) ontvangt over een vervallen bundel, zelfs wanneer je nog actieve bundels hebt. Deze melding gaat dan over een oudere bundel, die zonet vervallen is.

    Houd ondertussen je bundels en belwaarde zelf heel goed in de gaten aub.

    3. Wat betekent “PDP-authenticatie error”?
    Als je dit ziet, controleer dan of je nog genoeg belwaarde hebt. Want door een fout in ons systeem versturen we hier tijdelijk geen waarschuwingen voor. Je kunt je verbruik ook in de Viking App controleren.

    4. Heb je geen mobiel internet in het buitenland?
    Controleer of je mobiel internet juist is ingesteld.

    5. Ik kan niet meer inloggen op mijn account. Wat moet ik doen?
    Je gebruikersnaam is nu hoofdlettergevoelig, dus de functie “automatisch aanvullen” van je browser werkt mogelijk niet. Log in dat geval in met je telefoonnummer in plaats van je gebruikersnaam, dat werkt ook.

    6. Easy Payments werken niet via de Viking App. Wat moet ik doen?
    Als je een Android-toestel hebt, en de Viking App versie 2.15.6, dan kun je terug via Easy Payment herladen. Als je een iPhone hebt, nog even geduld graag. We zijn hard aan het werk om de Easy Payment-methode daar ook terug toe te voegen.

    Ondertussen kun je ook nog herladen via sms. Hoe je dat doet, lees je hier. Met een sms-herlading herlaad je even gemakkelijk en mobiel als met de Viking App.

    Een overzicht van de verdere (permanente) wijzigingen na 24/6 vind je hier.

  • Wat moet ik doen als Mobile Vikings me opnieuw vraagt me te identificeren?

    Volgens de wet moet je je identificeren telkens als we je dat vragen. We kunnen dit bijvoorbeeld vragen als je huidige identificatie vervalt, of als we een onregelmatigheid m.b.t. je identificatie vaststellen. De identificatie verloopt aan de hand van een betaling met Bancontact.

  • Hoe weet ik of mijn toestel 4G ondersteunt?

    Ben je niet zeker of je toestel 4G ondersteunt, dan ga je best na of je smartphone of tablet ook de optie ‘LTE’ heeft. Dit staat voor ‘Long Term Evolution’ en is een andere benaming voor 4G.

    Het netwerk van Telenet Group maakt momenteel gebruik van een frequentie van 1800 MHz. Let er daarom goed op dat je toestel deze frequentie ook ondersteunt - vooral als je je toestel in het buitenland wilt kopen. Je vindt de frequentie waarop je toestel werkt bij de toestelspecificaties, in de handleiding of op de website van de fabrikant.

    Je toestel zal niet altijd automatisch met het 4G-netwerk verbinden. Daarom is het ook aan te raden om de instellingen voor het mobiele internet te controleren of aan te passen.

  • Hoe activeer ik 4G op mijn smartphone of tablet?

    Als je helemaal niet kan verbinden met het mobiel internet, ga dan hier verder.

    Als je wel kan verbinden met 2G/3G, maar niet met 4G/LTE, ga dan hieronder verder:

    Om het 4G-netwerk te gebruiken, heb je 3 dingen nodig:

    Heb je dat allemaal, maar kun je nog altijd niet op het 4G-netwerk surfen? Als je enkel maar verbinding maakt met 2G/3G (soms weergegeven als E, 3G, H, of H+), dan heb je 4G waarschijnlijk niet ingeschakeld. Dat kun je doen op je toestel:

    • Apple (iPad, iPhone 5, 5s, 5c): Instellingen > Mobiele data > kies voor "Schakel 4G in".
    • Samsung (Android): Instellingen > Meer instellingen > Mobiele netwerken > Netwerkmodus > kies hier voor 4G, LTE of een automatische netwerkselectie.
    • HTC (Android): Instellingen > Mobiele netwerken > Netwerkmodus > kies hier voor 4G, LTE of een automatische netwerkselectie.
    • Sony (Android): Instellingen > Draadloos en netwerken > Mobiele netwerken > Netwerkmodus > kies hier voor 4G, LTE of een automatische netwerkselectie.
    • Nokia (Windows Phone 8): Instellingen > Mobiele netwerken > Hoogste verbindingssnelheid > LTE.

    Lukt het je ondanks de juiste instellingen en de goede locatie toch niet om 4G te activeren, dan contacteer je best onze klantendienst.

     

  • Meer veelgestelde vragen
Gesloten

Schrijf ons

Maandag tot vrijdag 08:30 - 12:00 & 12:30 - 22:00
Weekends 10:00 - 22:00
Gesloten

Bel ons

Maandag tot vrijdag 08:30 - 12:00 & 12:30 - 17:00

x

Ben je zeker?

Onderstaande verwijderen?

x