Laden...
Klein momentje, aub.
Hmm. Het duurt blijkbaar wel even. Misschien kun je de pagina eens opnieuw laden?

Herlaadkaarten

  • Herlaad wanneer jij het wilt
  • Kies: meer bellen of meer surfen
  • Veeeel mobiele data
  • Ik wil meer surfen
  • Ik wil meer bellen

€ 10

focus: Bellen
Data 500 MB
sms'jes 500
Bellen ± 50 min. € 0.2/min
Vikingvoordeel 9000 SMS + 1800 min. Naar Mobile Vikings

€ 15

focus: Bellen
Data 2 GB
sms'jes 2000
Bellen ± 100 min. € 0.15/min
Vikingvoordeel 9000 SMS + 1800 min. Naar Mobile Vikings

€ 25

focus: Bellen
Data 3 GB
sms'jes 3000
Bellen ± 200 min. € 0.125/min
Vikingvoordeel 9000 SMS + 1800 min. Naar Mobile Vikings

€ 50

focus: Bellen
Data 5 GB
sms'jes 5000
Bellen ± 1000 min. € 0.05/min
Vikingvoordeel 9000 SMS + 1800 min. Naar Mobile Vikings

€ 10

focus: data
Data 1000 MB
sms'jes 500
Bellen ± 25 min. € 0.4/min
Vikingvoordeel 9000 SMS + 1800 min. Naar Mobile Vikings

€ 15

focus: data
Data 4 GB
sms'jes 2000
Bellen ± 50 min. € 0.3/min
Vikingvoordeel 9000 SMS + 1800 min. Naar Mobile Vikings

€ 25

focus: data
Data 6 GB
sms'jes 3000
Bellen ± 100 min. € 0.25/min
Vikingvoordeel 9000 SMS + 1800 min. Naar Mobile Vikings

€ 50

focus: data
Data 10 GB
sms'jes 5000
Bellen ± 500 min. € 0.1/min
Vikingvoordeel 9000 SMS + 1800 min. Naar Mobile Vikings
Vikingvoordeel Enkel geldig voor oproepen in België gestart. Fair use policy: 60 gratis belminuten per dag naar andere Vikings in België. Voor alle oproepen wordt de eerste minuut altijd volledig aangerekend. Daarna per seconde.

Wat je zeker moet weten

Je bundel is 1 maand geldig: van een kalenderdatum tot dezelfde een maand later. Van 5 december tot en met 5 januari, bijvoorbeeld. Nadat je bundel vervallen is, zijn de volgende tarieven van toepassing:

  • Bellen aan € 0,2 / min voor Focus: bellen, en € 0,4 / min voor Focus: data.
    Gerekend per seconde, met een minimum van 60 seconden.
  • Sms’en aan € 0,10 / sms
    Verstuurd van een Belgisch netwerk naar een Belgisch nummer
  • Mobiel surfen kost dan € 0,10 / MB
    Aangerekend per kilobyte

Deze kosten worden afgehouden van je resterende belwaarde. Tot je weer herlaadt, natuurlijk.

Deze resterende belwaarde blijft 6 maanden geldig. Wat er na 6 maanden nog van overblijft, zal vervallen. Om je nummer te houden, moet je minimaal 1 keer per jaar herladen. Je krijgt van ons een e-mail als je laatste herlading bijna een jaar geleden was.

Viking App

Met de gratis Viking App hou je altijd je verbruik in de gaten: je komt nooit meer voor verrassingen te staan.

Speciale nummers

1xx-nummers, 0800-nummers gratis (werkt enkel in België)
Premium-sms kost vermeld bij het premium-nummer
070-nummers max. 0,30 €/min.
078-nummers nationaal tarief
1204, 1304, 1404, 1207, 1307, 1407, 1212, 1313, 1414 0,15 €/min., bovenop de kost vermeld bij het nummer
090x-nummers kost vermeld bij het nummer

Viking Care

Voor al je vragen via telefoon, e-mail of social media: onmiddellijk je beste oplossing. Vergezeld van een grote glimlach.

Instellingen wizard

Ok, je hebt je simkaart geactiveerd en in je telefoon gestoken… En er gebeurt niets. Er klopt iets niet: je kunt geen verbinding maken met het internet.

Correct: af en toe kan een toestel de instellingen van Mobile Vikings niet automatisch configureren. Maar geen reden tot paniek. We hebben een wizard gebouwd die je moeiteloos door de configuratie van je toestel loodst. Kinderspel.

Naar de instellingen wizard >

Toch nog moeilijkheden?

Neem gerust contact op met onze helpdesk. Onze Viking Care Agents lossen het in een handomdraai op, met een brede glimlach.

Viking Care

Voor al je vragen via telefoon, e-mail of social media: onmiddellijk je beste oplossing. Vergezeld van een grote glimlach.

Roaming

Roamen is bellen, sms'en of mobiel surfen terwijl je in het buitenland bent en wordt automatisch geactiveerd.

  • Als je nog belminuten, sms'en en mobiele data in je bundel hebt, zullen alle belminuten, sms'en en mobiele data die je in het buitenland verbruikt, afgehouden worden van je bundel.
  • Als je geen sms'en of mobiele data meer over hebt van je bundel, zullen de standaard nationale tarieven van toepassing zijn. Is je belwaarde op, dan kan je niet roamen.

Meer informatie over roaming >

Bellen naar het buitenland

Dit is bellen of het verzenden van een SMS naar een buitenlands nummer terwijl je in België bent.

Om de internationale tarieven te zien, klik hier.

Viking App

Met de gratis Viking App hou je altijd je verbruik in de gaten: je komt nooit meer voor verrassingen te staan.

Mobile Vikings-herlaadkaarten

Een Mobile Vikings-herlaadkaart is een prepaid kaart waar je op voorhand een bedrag van € 10, € 15, € 25 of € 50 op plaatst. Voor dit bedrag krijg je een bijhorende bundel van mobiele data, belminuten en sms’en. Na één maand vervalt je bundel en kun je je resterende belwaarde opgebruiken of een nieuwe herlading doen.

Ben je nog geen Viking? Dan kun je makkelijk je Mobile Vikings-simkaart online kopen. Je kunt kiezen voor een nieuw nummer of om je huidig nummer te behouden. Na maximaal 5 werkdagen krijg je je simkaart thuis in de bus.

  • Kan ik terug naar het BASE-netwerk?

    Nee, dat is niet mogelijk.

  • Ik ben onbereikbaar. Wat moet ik doen?

    Ben je onbereikbaar? Dan helpen we je graag snel terug op weg. Probeer alvast eens: 

    • Je toestel te herstarten;
    • je netwerkmodus aan te passen. Dit kun je doen in de instellingen van je toestel:
      • Apple: Instellingen > Mobiele data > Zet "Schakel 4G in" uit
      • Android: Instellingen > Meer instellingen > Mobiele netwerken > Netwerkmodus > kies hier voor een optie zonder 4G of LTE
      • Nokia (Windows Phone): Instellingen > Mobiele netwerken > Hoogste verbindingssnelheid > Kies hier voor een optie zonder 4G of LTE.
    • handmatig te verbinden met het netwerk van een andere provider (Proximus, Orange, ...). Wacht daarna enkele seconden en verbindt opnieuw met Mobile Vikings. Herstart vervolgens, en waarschijnlijk ben je terug bereikbaar. 

    Helpen geen van deze tips? Contacteer dan onze helpdesk. Op basis van een recent voorbeeld, niet ouder dan 24 uur, kunnen zij nagaan wat er precies mis gaat!

  • Hoe contacteer ik Mobile Vikings?

    1. Bezoek onze Help & Support en gebruik de zoekfunctie.
    2. Bel ons op werkdagen tussen 8u30 en 17u op 0456 19 19 76, of gratis via 1976 als je Viking bent.
    3. Gebruik tijdens de kantooruren de live chat op de website.
    4. Stel ons je vraag via Facebook (Messenger) of Twitter.
    5. Vul ons vragenformulier in of mail je vraag naar info@mobilevikings.be.

  • Ik kan niet inloggen. Wat moet ik doen?

    Je kunt je op meerdere manieren inloggen bij Mobile Vikings: met je e-mailadres, of je telefoonnummer. Als één methode niet werkt, probeer je eerst de andere. Check op je gsm ook of je toestel geen hoofdletter maakt van het eerste letter van je wachtwoord.

    Werken ze beide niet of ben je je wachtwoord vergeten? Verander dan je wachtwoord.

  • Wat moet ik allemaal weten over de plug-in?

    Niet veel, want het is vrij simpel. 

    - Je installeert het voor Chrome of Firefox door op de links hier te klikken. Daarna klik je nogmaals op "installeren", en POEF, je bent klaar.

    - Eens je de plug-in hebt geactiveerd, krijg je een melding in je browser wanneer je op de website van één van onze partners bent. Als je Viking Deal niet actief is, moet je even klikken op het rode knopje en je inloggen met je e-mailadres en wachtwoord van Mobile Vikings. Daarna zie je "Viking Deal... OK!" en weet je dat de Viking Deal geactiveerd is.

    - Let op: deze plug-in is geen garantie dat je je Vikingpunten krijgt. Het helpt je om ze niet te vergeten, maar in uitzonderlijke gevallen zou er toch iets kunnen misgaan. Het is bijvoorbeeld niet aan te raden nog naar veel andere websites te surfen nadat je de Viking Deal hebt geactiveerd.

Contacteer ons

Snelste antwoord
een aanvraag indienen
of mail naar info@mobilevikings.be
We antwoorden binnen 1 dag.
FAQ