Laden...
Klein momentje, aub.
Hmm. Het duurt blijkbaar wel even. Misschien kun je de pagina eens opnieuw laden?

Herlaadkaarten

Een herlaadkaart met alle voordelen van een abonnement, een top data-aanbod en daarbovenop unieke Vikingvoordelen? Kies de Mobile Vikings herlaadkaart die helemaal op je lijf geschreven is: meer bellen of meer surfen.

€ 10

focus: bellen
Data 500 MB
sms'jes 500
Bellen ± 50 min. € 0,2/min
Vikingvoordeel 9000 SMS + 1800 min. Naar Belgische Mobile Vikings

€ 15

focus: bellen
Data 2 GB
sms'jes 2000
Bellen ± 100 min. € 0,15/min
Vikingvoordeel 9000 SMS + 1800 min. Naar Belgische Mobile Vikings

€ 25

focus: bellen
Data 3 GB
sms'jes 3000
Bellen ± 200 min. € 0,125/min
Vikingvoordeel 9000 SMS + 1800 min. Naar Belgische Mobile Vikings

€ 50

focus: bellen
Data 5 GB
sms'jes 5000
Bellen ± 1000 min. € 0,05/min
Vikingvoordeel 9000 SMS + 1800 min. Naar Belgische Mobile Vikings

€ 10

focus: data
Data 1000 MB
sms'jes 500
Bellen ± 25 min. € 0,4/min
Vikingvoordeel 9000 SMS + 1800 min. Naar Belgische Mobile Vikings

€ 15

focus: data
Data 4 GB
sms'jes 2000
Bellen ± 50 min. € 0,3/min
Vikingvoordeel 9000 SMS + 1800 min. Naar Belgische Mobile Vikings

€ 25

focus: data
Data 6 GB
sms'jes 3000
Bellen ± 100 min. € 0,25/min
Vikingvoordeel 9000 SMS + 1800 min. Naar Belgische Mobile Vikings

€ 50

focus: data
Data 10 GB
sms'jes 5000
Bellen ± 500 min. € 0,1/min
Vikingvoordeel 9000 SMS + 1800 min. Naar Belgische Mobile Vikings
Vikingvoordeel Fair Use-beleid: 300 sms'en en 60 minuten gratis per dag.
In alle oproepen wordt de eerste minuut volledig aangerekend. Daarna per seconde.

Wat je zeker moet weten

Je bundel is 1 maand geldig: van een kalenderdatum tot dezelfde een maand later. Van 5 december tot en met 5 januari, bijvoorbeeld. Nadat je bundel vervallen is, zijn de volgende tarieven van toepassing:

  • Bellen aan € 0,20 / min voor Focus: bellen, en € 0,40 / min voor Focus: data.
    Gerekend per seconde, met een minimum van 60 seconden.
  • Sms’en aan € 0,10 / sms
    Verstuurd van een Belgisch netwerk naar een Belgisch nummer
  • Mobiel surfen kost dan € 0.10 / MB
    Aangerekend per kilobyte
  • Mms’en aan € 0,24 / mms
    Verstuurd van een Belgisch netwerk naar een Belgisch nummer.

Deze kosten worden afgehouden van je resterende belwaarde. Tot je weer herlaadt, natuurlijk.

Viking App

Met de gratis Viking App hou je altijd je verbruik in de gaten: je komt nooit meer voor verrassingen te staan.

Meer informatie

Speciale nummers

1xx-nummers, 0800-nummers gratis (werkt enkel in België)
Premium-sms kost vermeld bij het premium-nummer
070-nummers max. 0,30 €/min.
078-nummers 0,20 €/min. + € 0,07 verbindingskosten
1204, 1304, 1404, 1207, 1307, 1407, 1212, 1313, 1414 0,15 €/min., bovenop de kost vermeld bij het nummer
090x-nummers kost vermeld bij het nummer

Viking Care

Voor al je vragen via telefoon, e-mail of social media: onmiddellijk je beste oplossing. Vergezeld van een grote glimlach.

Meer informatie

Instellingen wizard

Ok, je hebt je simkaart geactiveerd en in je telefoon gestoken… En er gebeurt niets. Er klopt iets niet: je kunt geen verbinding maken met het internet.

Correct: af en toe kan een toestel de instellingen van Mobile Vikings niet automatisch configureren. Maar geen reden tot paniek. We hebben een wizard gebouwd die je moeiteloos door de configuratie van je toestel loodst. Kinderspel.

Naar de instellingen wizard >

Toch nog moeilijkheden?

Neem gerust contact op met onze helpdesk. Onze Viking Care Agents lossen het in een handomdraai op, met een brede glimlach.

Viking Care

Voor al je vragen via telefoon, e-mail of social media: onmiddellijk je beste oplossing. Vergezeld van een grote glimlach.

Meer informatie

Roaming

Roamen is bellen, sms'en of mobiel surfen terwijl je in het buitenland bent en wordt automatisch geactiveerd.

  • Als je nog belminuten, sms'en en mobiele data in je bundel hebt, zullen alle belminuten, sms'en en mobiele data die je in het buitenland verbruikt, afgehouden worden van je bundel.
  • Als je geen sms'en of mobiele data meer over hebt van je bundel, zullen de standaard nationale tarieven van toepassing zijn. Is je belwaarde op, dan kan je niet roamen.

Meer informatie over roaming >

Internationaal

Dit is bellen of het verzenden van een SMS naar een buitenlands nummer terwijl je in België bent.

  Sms Mms Telefoongesprekken
EU-landen (1) € 0.20 € 0.50 € 0.50/min
Andere landen (2) € 0.20 € 0.50 € 1.00/min
Belminuten worden geteld vanaf de eerste seconde van elke begonnen minuut

1 Zie lijst EU-landen
2 De volgende landen en netwerken zijn niet bereikbaar: Antarctica, Oost-Timor, Emsat, Euro Sat, Global Sat, Inmarsat, International Free Phone, Internationale netwerken, Iridium, Nauru, Sint-Helena

Viking App

Met de gratis Viking App hou je altijd je verbruik in de gaten: je komt nooit meer voor verrassingen te staan.

Meer informatie

Gratis mobiele communicatie

Dààr streeft Mobile Vikings naar. Dankzij het Vikingvoordeel bellen en sms'en alle Mobile Vikings elkaar gratis. Daarnaast verdien je supermakkelijk Vikingpunten. Die zet je in om je aanrekening deels of volledig te betalen.

1

Vikingvoordeel Alle Belgische Mobile Vikings bellen en sms’en elkaar gratis. Elke maand 1800 belminuten en 9000 sms’en, zomaar bovenop je herlading.

2

Breng een vriend(in) aan Na zijn/haar eerste herlading verdien jij 15 Vikingpunten. Die zet je in als korting op je eigen herlading(en).

3

Viking Deals Voor élke aankoop bij een van onze partners krijg je een deel van het aankoopbedrag terug in Vikingpunten. Elke keer opnieuw korting op je herlading dus.

Veelgestelde vragen

  • Hoe stel ik het mobiele internet in?
  • Hoe vraag ik een nanosimkaart aan?
  • Wat moet ik doen als mijn simkaart gestolen of verloren is?
  • Waar vind ik de pin- en pukcode van mijn simkaart?
  • Hoe bestel ik een simkaart?

Meer veelgestelde vragen

‹ terugHoe stel ik het mobiele internet in?

Je moet je toestel eerst correct configureren voor je verbinding maakt met het internet. Voor de meeste toestellen die je in België kunt kopen, volg je simpelweg de configuratiewizard op onze website. Als de automatische optie niet werkt, gebruik dan de handmatige gids. Herstart je toestel ook altijd voor je je internetverbinding test.

 

Vond je je toestel niet in de lijst? Geen zorgen. Als je een Android-toestel hebt, dan lijkt elke andere Android-telefoon op de jouwe qua instellingen. Maar we geven hieronder de instellingen nog eens mee, je kunt nooit weten:

 

  • APN = web.be
  • Username = web
  • Password = web
  • Proxy = [niets invullen]
  • Port = [niets invullen]
  • APN-type = default,supl
  • Authentication / verification type = PAP

 

Als je alles hebt ingegeven, doe dan je vliegmodus even aan en uit voor je je verbinding test. Als dat niet werkt, herstart je je toestel. Dan is je verbinding in orde.

‹ terug Hoe vraag ik een nanosimkaart aan?

Ga naar je account en kies voor ‘Instellingen’ > ‘Instellingen simkaart’. 
Vervolgens kies je voor een multisim (aangezien deze sim ook het nanoformaat bevat).

Je kan hier een directe link vinden naar deze pagina. 

Voor deze omruiling vragen we een vergoeding van € 5 die we van je belwaarde afhouden. Zorg er dus voor dat, als je een nieuwe simkaart aanvraagt, je nog voldoende belwaarde hebt. Wanneer je de nieuwe simkaart ontvangt, moet je die nog activeren via je account (op www.mobilevikings.be/activate).

Net een nieuwe Mobile Vikings-simkaart aangevraagd? Geen probleem, we sturen standaard een multisim op. Die bevat alle formaten, dus ook een nano.

‹ terugWat moet ik doen als mijn simkaart gestolen of verloren is?

Als je simkaart gestolen werd of je deze bent verloren, dan heb je op je account de mogelijkheid om de simkaart te blokkeren en een nieuwe aan te vragen. Ga daarvoor naar ‘Instellingen’ > ‘Instellingen SIM’.

Vraag je een nieuwe simkaart aan, dan wordt die gratis verstuurd met de post. Je behoudt uiteraard je telefoonnummer en je resterende belwaarde. Om ook je toestel te blokkeren hebben we wel nog extra informatie nodig: wat was het type toestel; waar ben je je toestel verloren (gemeente); wat was het tijdstip waarop je je gsm verloren hebt (dag en uur) en wat is het IMEI-nummer van het toestel? Dat laatste kun je terugvinden op de verpakking of de aankoopfactuur van je toestel.

 

‹ terugWaar vind ik de pin- en pukcode van mijn simkaart?

De standaardpincode van je simkaart vind je terug op je account onder de rubriek ‘Instellingen’ > ‘SIM Instellingen’.

Heb je de pincode driemaal foutief ingevoerd, dan gaat je toestel om de pukcode vragen. Deze code vind je bij ‘Instellingen’ > ‘SIM Instellingen’. Vervolgens mag je de puk1-code gebruiken. Na het invoeren van deze pukcode kun je dan een nieuwe pincode kiezen.

Hier kun je de rechtstreekse link naar de pukcode vinden.

‹ terugHoe bestel ik een simkaart?

Heb je 5 minuutjes? Want langer duurt het niet om je Mobile Vikings simkaart te bestellen! Ga naar de pagina ‘Word Viking’ om van start te gaan.

Wat doe je om een nieuw nummer aan te vragen?

Je gaat naar de pagina 'Word Viking' en vink je “Ik wil een nieuw nummer” aan. Daarna kies je een betalingsmethode voor de administratiekosten, en geef je eventueel het nummer van een van je Vikingvrienden in (zodat hij/zij 15 Vikingpunten verdient). Daarna log je in op je Vikingaccount. Als je die nog niet hebt, maak je er makkelijk eentje aan. Daarna lees en aanvaard je de Algemene voorwaarden en ben je klaar om te bestellen.

Wat heb je nodig om je huidige nummer over te dragen?

  • Het nummer van je huidige simkaart,
  • Je identiteitskaartnummer (indien je de Belgische nationaliteit bezit),
  • Heb je momenteel een abonnement bij een andere provider, dan hou je je klantnummer ook best bij de hand.

Heb je alles? Ok, je gaat dan naar de pagina 'Word Viking' en je vinkt “Ik wil mijn huidige gsm-nummer behouden” aan. Hier zijn geen kosten aan verbonden, dat doen we gratis. Eventueel geef je ook het nummer van een van je Vikingvrienden in (zodat hij/zij 15 Vikingpunten verdient). Daarna log je in op je Vikingaccount. Als je die nog niet hebt, maak je er makkelijk eentje aan. Je kiest dan het type simkaart dat je nodig hebt, en gaat verder naar stap 3. Hier voer je de gegevens van je huidige provider in, zodat we de nummeroverdracht vlekkeloos kunnen starten. Tenslotte lees en aanvaard je de Algemene voorwaarden en je kunt bestellen.

Wat doen wij voor je nummeroverdracht?

  • We sturen je een gloednieuwe simkaart.
  • Wij beëindigen het contract bij je huidige provider op het moment dat je je activatie-sms stuurt, niet eerder. Je huidige provider weet pas dat je overstapt naar Mobile Vikings wanneer je deze sms hebt verstuurd.

 

Stel je vraag

Vraag aan een helpdesk-Viking

  • 1976
    (gratis, enkel voor Mobile Vikings-simkaarten)
  • 078 353 033
    (lokaal tarief)
  • Openingsuren:
    Maandag tot vrijdag
    08:30 – 12:00
    12:30 – 17:00

x

Ben je zeker?

Onderstaande verwijderen?

x