Cookies bij Mobile Vikings? Die gebruiken we om onze website te verbeteren, om je surfervaring zo optimaal mogelijk te maken ...en om je op andere sites relevante advertenties te tonen. Je kunt je cookie-instellingen altijd aanpassen. Lees ons cookiebeleid hier.

Welke cookies wil je toelaten?

Dankzij deze cookies werkt de website correct en gebruiksvriendelijk. Daarnaast kunnen we hiermee problemen opsporen en onze websites verbeteren.

Dankzij deze cookies kunnen we je advertenties tonen op maat van je interesses. Zo zie je altijd boodschappen die relevant zijn. Je kunt deze instellingen onderaan de website aanpassen.

Laden...
Klein momentje, aub.
Hmm. Het duurt blijkbaar wel even. Misschien kun je de pagina eens opnieuw laden?

Ga je naar het buitenland?

Wat je moet weten

In het buitenland gebruik je binnen de EU je nationale bundel om te bellen, sms'en of mobiel te surfen. Geen extra roamingkosten meer dus, en je verbruik gaat gewoon van je nationale bundel af. Buiten de EU gelden speciale tarieven. Let op: voor ons Unlimited-abonnement gelden andere voorwaarden.
Kies hieronder je type simkaart voor alle details. Het Vikingvoordeel is enkel geldig in België.
Let op: als je op een boot of in een vliegtuig bent, maak je verbinding via een satelliet.
Raadpleeg onze FAQ voor meer info.

  • Hoe lang zijn mijn Vikingpunten geldig?

    Zolang je een actieve Mobile Vikings-simkaart of beheersrechten op een simkaart hebt, blijven de Vikingpunten geldig.

    Je Vikingpunten vervallen 31 dagen nadat de laatste simkaart in je Mobile Vikings-account is gedeactiveerd, als je op dat moment ook geen beheersrechten meer hebt op andere simkaarten.

    Als je een abonnement had, ontvang je binnen de 28 dagen na je deactivatie nog een eindfactuur/eindaanrekening voor je verbruik. Eventuele bevestigde en gereserveerde Vikingpunten zullen dan nog gebruikt worden om die (deels) te voldoen.

    Als je een herlaadkaart had, heb je na de deactivatie van je laatste simkaart dus nog 31 dagen de tijd om die eventuele Vikingpunten via My Viking te delen met een andere Mobile Viking. Na 31 dagen vervallen alle bevestigde, in wacht staande en gereserveerde Vikingpunten.

    Dus: zolang je een actieve Mobile Vikings-simkaart of beheersrechten op een simkaart hebt, blijven je Vikingpunten geldig.

  • Wat moet ik doen als mijn dataroaming niet werkt?
    Controleer eerst of de instellingen van het mobiele internet nog wel correct zijn. Dit kun je nagaan met onze instelgidsen.

    Als je niet onmiddellijk verbinding kunt maken met het lokale mobiele internet, dan overloop je best even deze checklist:

    • Herstart je toestel meermaals zodra je in het buitenland bent.
    • Probeer manueel verbinding te maken met de verschillende lokale netwerken via de instellingen van je toestel. Het ene netwerk kan een stabielere verbinding hebben dan het andere.
    • Controleer of de optie ‘dataroaming’ aangeschakeld is in de instellingen van je toestel. Dit staat meestal in het menu van de ‘Mobiele netwerken’.
    Ben je op reis buiten de EU? In dat geval kun je geen data gebruiken buiten de EU, om onverwacht hoge kosten te vermijden. Dit kunnen we niet opnieuw voor je activeren. Om toch mobiel te surfen buiten de EU raden we je aan om zoveel mogelijk wifi te zoeken, of om een lokale simkaart te gebruiken. Meestal vind je die al op de luchthaven.
  • Hoe kan ik mijn voicemail instellen en raadplegen?

    Hoe kun je  je voicemail instellen en raadplegen? Om je voicemail te beluisteren, bel je naar 1933 met je Mobile Vikings simkaart. Check onze YouTube playlist voor handige how-to filmpjes rond je voicemail.

    Ik wil mijn telefoon langer/korter laten rinkelen
    Ik wil de taal van mijn voicemail aanpassen
    Ik wil mijn voicemail uitzetten
    Ik wil mijn oproepen doorschakelen naar een ander nummer

    • Nadat je je berichten hebt beluisterd, krijg je een menu te horen met opties om je voicemail (boodschap, meldingen, ...) te personaliseren.
    • Je kunt zelf bepalen na hoeveel seconden je voicemail geactiveerd wordt. Standaard is dit na 20 seconden. Je hebt de keuze uit 5, 10, 15, 20, 25 en 30 seconden. Hiervoor vorm en bel je één van onderstaande codes:

      Voicemail activeren na... Welke code?
      30 seconden rinkelen **61*+32456191933**30# + bellen OF
      *61*+32456191933**30# + bellen
      25 seconden rinkelen **61*+32456191933**25# + bellen OF
      *61*+32456191933**25#
      20 seconden rinkelen **61*+32456191933**20# + bellen OF
      *61*+32456191933**20# + bellen
      Enzovoort. Afhankelijk van je toestel start je de code met * of **.
    • Je past de taal van je voicemail snel en makkelijk aan via My Viking.

    • Wil je je voicemail uitschakelen? Ga dan naar je simkaartinstellingen in My Viking!

    • Binnen België en de EU bel je gratis naar je voicemail, daarbuiten betaal je het lokale tarief. Dat vind je terug op onze roamingpagina.

    • Wil je je voicemail bellen vanaf een ander nummer, of vanuit het buitenland? Bel dan je eigen nummer en druk op asterisk zodra je je begroeting hebt beluisterd.

    Ook vanuit de My Viking-app kun je voicemail integraal beheren. En wel:

    • Je voicemail in- en uitschakelen
    • Je voorkeurstaal instellen
    • Instellen hoe lang het duurt voor je voicemail actief wordt
    • Je welkomstboodschap instellen

     

  • Hoe weet ik wanneer mijn belwaarde gaat vervallen of (bijna) op is?

    Je belwaarde vervalt na 6 maanden. Je krijgt ongeveer een maand voor je krediet gaat vervallen van ons een melding via e-mail. Ook wanneer je belwaarde bijna op is (= wanneer je 80% verbruikt hebt), laten we je dat weten, via e-mail en sms.

  • Waar vind ik de pin- en pukcode van mijn simkaart?
    In 'My Viking'. Je standaardpincode is 1111.

    Heb je de pincode driemaal foutief ingevoerd, dan vraagt je toestel om de PUK-code. Na het invoeren van deze PUK-code kun je dan een nieuwe pincode kiezen.

Contacteer ons

Een aanvraag indienen
of mail naar info@mobilevikings.be
We antwoorden binnen 1 dag.
FAQ