Cookies bij Mobile Vikings? Die gebruiken we om onze website te verbeteren, om je surfervaring zo optimaal mogelijk te maken ...en om je op andere sites relevante advertenties te tonen. Je kunt je cookie-instellingen altijd aanpassen. Lees ons cookiebeleid hier.

Welke cookies wil je toelaten?

Dankzij deze cookies werkt de website correct en gebruiksvriendelijk. Daarnaast kunnen we hiermee problemen opsporen en onze websites verbeteren.

Dankzij deze cookies kunnen we je advertenties tonen op maat van je interesses. Zo zie je altijd boodschappen die relevant zijn. Je kunt deze instellingen onderaan de website aanpassen.

Laden...
Klein momentje, aub.
Hmm. Het duurt blijkbaar wel even. Misschien kun je de pagina eens opnieuw laden?

Ga je naar het buitenland?

Wat je moet weten

In het buitenland gebruik je binnen de EU je nationale bundel om te bellen, sms'en of mobiel te surfen. Geen extra roamingkosten meer dus, en je verbruik gaat gewoon van je nationale bundel af. Buiten de EU gelden speciale tarieven. Let op: voor ons Unlimited-abonnement gelden andere voorwaarden.
Kies hieronder je type simkaart voor alle details. Het Vikingvoordeel is enkel geldig in België.
Let op: als je op een boot of in een vliegtuig bent, maak je verbinding via een satelliet.
Raadpleeg onze FAQ voor meer info.

  • Kan ik van een herlaadkaart naar een abonnement overstappen?

    Dat kan! Je doet dat via je My Viking

    Schakel je onmiddellijk over? Dan blijven je bundels actief tot hun vervaldatum. Je verliest wel je belwaarde als je overstapt. Daarom kun je ook kiezen om pas over te stappen als je krediet € 2.50 of minder bedraagt. Zet dan ook je eventuele automatische betaling stop, alweer via My Viking. Als je in dat geval nog bundels hebt op het moment van je overstap, blijven ze geldig tot hun vervaldatum. 

  • Ik heb een Unlimited-abonnement. Wat zit er voor mij in een Viking Clan?

    Wie een Unlimited-abonnement heeft en lid wordt van een Viking Clan, krijgt ook een extra databundel om langer aan volle snelheid te surfen. Zonder Viking Clan surf je na een verbruik van 20 GB op lagere snelheid, met een Viking Clan gebeurt dat later. Bijvoorbeeld: je hebt een Unlimited-abonnement en bent lid van een Viking Clan van 3. Dan surf je pas op lagere snelheid na een verbruik van 22 GB in plaats van de normale 20 GB. Een overzichtje:

    • Je bent lid van een Viking Clan van 2: je surft aan lagere snelheid na een verbruik van 21 GB in plaats van de normale 20 GB
    • Je bent lid van een Viking Clan van 3: je surft aan lagere snelheid na een verbruik van 22 GB in plaats van de normale 20 GB
    • Je bent lid van een Viking Clan van 4: je surft aan lagere snelheid na een verbruik van 23 GB in plaats van de normale 20 GB
  • Ik heb geen mobiel internet. Wat moet ik doen?

    Problemen met je mobiel internet, geen 4G of kun je niet surfen in het buitenland? Volg de onderstaande stappen om je probleem op te lossen.

    Heb je alle stappen doorlopen en werkt je mobiel internet nog altijd niet? Bel dan gratis de helpdesk op het nummer 1976 of stuur ons een bericht

    Actieve bundel

    Heb je nog genoeg data in je bundel?

    Internetinstellingen

    Het is heel belangrijk dat deze instellingen juist zijn. In de meeste gevallen los je het probleem op als je ze aanpast. Ga naar onze instelgidsen en zoek daar je toestel.

    Staat je toestel niet in de lijst? Kies dan gelijkaardig toestel, de instellingen zijn sowieso hetzelfde. Als je een Android-toestel hebt, dan lijkt elke andere Android-telefoongids op de jouwe. Maar we geven hieronder de instellingen nog eens mee, je kunt nooit weten:

    • Naam = Mobile Vikings
    • APN = web.be
    • Username = web
    • Password = web
    • Proxy = [niets invullen]
    • Port = [niets invullen]
    • APN-type = default,supl
    • Authentication / verification type = PAP

    Alles ingegeven? Sla het toegangspunt op, schakel je vliegtuigmodus even aan en uit, en test je verbinding opnieuw. Als dat niet lukt, herstart je je toestel. 

    Heb je een iPhone? Zorg dan dat VoLTE is uitgeschakeld. Ga hiervoor naar I
    stellingen -> Mobiel netwerk -> Opties mobiele data -> Gesprekken en data -> 4G, VoLTE uit.

    Buitenland / Roaming

    • Kijk na of "roaming" is ingeschakeld
    • Bij je internetinstellingen vul je het volgende in:
      APN: internet.proximus.be
      - MNC: 01
      De rest laat je open.
    • Kies een andere beschikbare operator uit en herstart daarna je toestel.
    • Switch eens tussen 3G/4G/LTE

    Dit kun je doen in de instellingen van je toestel:

    • Apple: Instellingen > Mobiele data > Zet "Schakel 4G in" uit.
    • Samsung (Android): Instellingen > Meer instellingen > Mobiele netwerken > Netwerkmodus > kies hier voor een optie zonder 4G of LTE
    • Nokia (Windows Phone): Instellingen > Mobiele netwerken > Hoogste verbindingssnelheid > Kies hier voor een optie zonder 4G of LTE.

    Meer info over Roaming

    Weten of je simkaart kapot is?

    • Probeer je simkaart eens in een ander toestel? Als dat ook niet werkt, dan zit het probleem mogelijk bij je simkaart zelf. Onze helpdesk kan je dan helpen een andere oplossing vinden, of je simkaart vervangen. 
  • Hoe voeg ik meerdere accounts samen tot 1 account?

    Het is niet mogelijk om accounts samen te voegen. Je kunt wel de beheersrechten van een simkaart overdragen naar een ander account. Ga daarvoor naar My Viking, en kies in de instellingen van je simkaart op 'beheersrechten'. Volg dan de stappen op het scherm! 

  • Waar vind ik de pin- en pukcode van mijn simkaart?
    In 'My Viking'. Je standaardpincode is 1111.

    Heb je de pincode driemaal foutief ingevoerd, dan vraagt je toestel om de PUK-code. Na het invoeren van deze PUK-code kun je dan een nieuwe pincode kiezen.

Contacteer ons

Snelste antwoord
Een aanvraag indienen
of mail naar info@mobilevikings.be
We antwoorden binnen 1 dag.
FAQ