Cookies bij Mobile Vikings? Die gebruiken we om onze website te verbeteren, om je surfervaring zo optimaal mogelijk te maken ...en om je op andere sites relevante advertenties te tonen. Je kunt je cookie-instellingen altijd aanpassen. Lees ons cookiebeleid hier.

Welke cookies wil je toelaten?

Dankzij deze cookies werkt de website correct en gebruiksvriendelijk. Daarnaast kunnen we hiermee problemen opsporen en onze websites verbeteren.

Dankzij deze cookies kunnen we je advertenties tonen op maat van je interesses. Zo zie je altijd boodschappen die relevant zijn. Je kunt deze instellingen onderaan de website aanpassen.

Sla navigatie over
 
Laden...
Klein momentje, aub.
Hmm. Het duurt blijkbaar wel even. Misschien kun je de pagina eens opnieuw laden?

Ga je naar het buitenland?

Wat je moet weten

In het buitenland gebruik je binnen de EU je nationale bundel om te bellen, sms'en of mobiel te surfen. Geen extra roamingkosten meer dus, en je verbruik gaat gewoon van je nationale bundel af. Buiten de EU gelden speciale tarieven. Let op: voor ons Unlimited-abonnement gelden andere voorwaarden.
Kies hieronder je type simkaart voor alle details. Het Vikingvoordeel is enkel geldig in België.
Let op: als je op een boot of in een vliegtuig bent, maak je verbinding via een satelliet.
Raadpleeg onze FAQ voor meer info.

  • Wat moet ik doen als mijn dataroaming niet werkt?
    Controleer eerst of de instellingen van het mobiele internet nog wel correct zijn. Dit kun je nagaan met onze instelgidsen.

    Als je niet onmiddellijk verbinding kunt maken met het lokale mobiele internet, dan overloop je best even deze checklist:

    • Herstart je toestel meermaals zodra je in het buitenland bent.
    • Probeer manueel verbinding te maken met de verschillende lokale netwerken via de instellingen van je toestel. Het ene netwerk kan een stabielere verbinding hebben dan het andere.
    • Controleer of de optie ‘dataroaming’ aangeschakeld is in de instellingen van je toestel. Dit staat meestal in het menu van de ‘Mobiele netwerken’.
    Ben je op reis buiten de EU? In dat geval kun je geen data gebruiken buiten de EU, om onverwacht hoge kosten te vermijden. Dit kunnen we niet opnieuw voor je activeren. Om toch mobiel te surfen buiten de EU raden we je aan om zoveel mogelijk wifi te zoeken, of om een lokale simkaart te gebruiken. Meestal vind je die al op de luchthaven.
  • Bellen en sms'en Vikings gratis naar elkaar in het buitenland?

    Jammer, maar helaas. Het Vikingvoordeel, waarmee Vikings mekaar gratis bellen en sms’en*, blijft enkel geldig binnen de Belgische grenzen.

    * Koos je het Only Data-tariefplan, dan bellen en sms'en Vikings jou gratis, maar kun je zelf geen oproepen starten of sms'en sturen. 

     

  • Waarom kan ik geen mobiele data gebruiken buiten de EU?

    Bij Mobile Vikings kun je niet mobiel surfen buiten de EU om onverwacht hoge kosten te vermijden. Zo krijg je als Viking niet onverwacht een torenhoge factuur/aanrekening voor je abonnement, of gebruik je niet onbewust al je belwaarde meteen op.

    Waarom? Wel, buiten de EU surf je mobiel aan € 13/MB en zit je dus meteen aan je maximumbedrag buiten je abonnementsbundel (standaard is dat maximaal € 50). Ter illustratie: je moet daarvoor amper  5 MB gebruiken. Dat is bijvoorbeeld eenvoudigweg je Facebook-app openen, en je bent er al. En als dat gebeurt, heb je niet alleen een onaangename verrassing op je volgende factuur/aanrekening, je kunt dan ook niet meer surfen of inkomend of uitgaand bellen of sms'en. Als je aan je maximumbedrag buiten bundel komt, zijn we namelijk verplicht om al je diensten te bevriezen. Voor een herlaadkaart gebruik je je belwaarde om mobiel te surfen buiten de EU, en ook die raakt zo snel op.

    Fijn is dat niet, maar door deze maatregel vermijden we dat voor eens en altijd.

    Buiten de EU kun je wel bellen en gebeld worden, en sms’jes sturen en ontvangen. De prijzen daarvoor kun je op onze roamingpagina in detail bekijken. 

    Om toch mobiel te surfen buiten de EU raden we je aan om zoveel mogelijk wifi te zoeken, of om een lokale simkaart te gebruiken. Meestal vind je die al op de luchthaven.

  • Hoe vermijd ik hoge kosten met een abonnement in een land buiten de EU?

    Omdat je verbruik in een land buiten de EU niet is inbegrepen in je maandbundel, dien je die kosten apart te betalen. Dat gebeurt automatisch bij je maandelijkse aanrekening of factuur. We geven je graag ook enkele tips om extra kosten te vermijden:

    • Controleer het aantal tekens van je sms-berichten. 

    In je iPhone bijvoorbeeld, schakel je dit in via Instellingen → Berichten. De teller laat je zien wanneer een sms te lang wordt om in één keer te verzenden.

    • Laat mensen jou bellen in plaats van omgekeerd.

    In onze roamingwizard zie je dat gebeld worden doorgaans een stuk goedkoper is. En de persoon die jou opbelt, betaalt niet extra omdat je je buiten de EU-zone bevindt!

    Buiten de EU kun je geen data gebruiken om onverwacht hoge kosten te vermijden. Dit kunnen we niet opnieuw voor je activeren. Om toch mobiel te surfen buiten de EU raden we je aan om zoveel mogelijk wifi te zoeken, of om een lokale simkaart te gebruiken. Meestal vind je die al op de luchthaven.

  • Hoe kan ik roaming uitschakelen?

    Hoe kun je roaming uitschakelen? In je toestel zelf kun je de optie ‘dataroaming’ uitvinken. Dit zorgt ervoor dat je toestel geen mobiele data verbruikt in het buitenland. Wil je ook bellen en sms’en tijdelijk blokkeren? Neem dan contact op met onze helpdesk!

Contacteer ons

Een aanvraag indienen
of mail naar info@mobilevikings.be
We antwoorden binnen 1 dag.
FAQ