Heb je moeilijkheden (met mobiel internet) sinds onze update van 24/6? Bekijk dan zeker eerst onze FAQ.
Laden...
Klein momentje, aub.
Hmm. Het duurt blijkbaar wel even. Misschien kun je de pagina eens opnieuw laden?

Abonnementen

Een abonnement met een data-aanbod dat nu nog straffer is. En daarbovenop unieke Vikingvoordelen? Kies nu het Mobile Vikings-abonnement dat op jouw lijf geschreven is.

Laden...

{{ product.title }}

  • {{ option.promo.old_description }} {{ option.description }} {{ option.description}} Nieuw €{{ option.price }}
€{{ SelectorCtrl.totalPrice }} per maand
{{ selected_option }}{{ $last ? '' : ', '}}, onbeperkt sms'en, en gratis bellen naar andere Vikings  Ik wil dit abonnement! Ik ben Viking en ik wil dit
Vikingvoordeel Enkel geldig voor oproepen in België gestart. Fair use policy: 60 gratis belminuten per dag naar andere Vikings in België.
In alle oproepen wordt de eerste minuut volledig aangerekend. Daarna per seconde.

Wat je zeker moet weten

Wanneer?

Je aanrekeningen ontvang je maandelijks rechtstreeks in je mailbox. Maar als je wilt, kunnen we je die ook lekker old school via de post versturen.

Hoe moet je betalen?

Betalen doe je zoals het voor Mobile Vikings hoort: zo voordelig mogelijk. Heb je nog Vikingpunten? Dan worden die automatisch eerst ingezet. Het resterende bedrag zie je dan op je factuur/aanrekening.

Als je een Mobile Vikings-abonnement wilt, kun je een automatische betaalmethode instellen of achteraf manueel via onze website betalen.

  • Bekijk infofiche
  • Vikingpunten

    Je verdient supermakkelijk Vikingpunten die je inzet om je aanrekening deels of volledig te betalen. Hoe verdien je ze? Door een nieuwe Mobile Viking aan te brengen én met de Viking Deals.

    Meer informatie

    Meldingen

    Verbruik je toch meer dan je bundel? Geen enkel probleem: wij houden je via e-mail en/of sms op de hoogte:

    • wanneer je bundel bijna op is.
    • wanneer je kosten buiten je bundel maakt.
    • en je krijgt een extra melding bij elke 10 euro die je buiten je bundel verbruikt.

    Viking App

    Je controleert intussen al je verbruik eenvoudig via de Viking App en onze website. Je weet dus altijd wat, wanneer, en hoeveel. Daarnaast krijg je nog eens een duidelijk overzicht op je volgende factuur/aanrekening.

    Buiten je bundel

    De kosten buiten bundel kennen is altijd handig, toch?

    • Je belt aan € 0,20 / min.
      Gerekend per seconde, met een minimum van 60 seconden. In België, naar een Belgisch nummer.
    • Je sms't aan € 0,10 / SMS
      Verzonden vanuit België, naar een Belgisch nummer.
    • Je surft aan € 0,10 / MB
      In België, berekend per kilobyte.
    • Mms’en aan € 0,24 / mms
      Verstuurd van een Belgisch netwerk naar een Belgisch nummer.

    Viking App

    Met de gratis Viking App hou je altijd je verbruik in de gaten: je komt nooit meer voor verrassingen te staan.

    Meer informatie

    Roaming

    In het buitenland is bellen en sms’en automatisch mogelijk. Maar dataroaming moet je nog manueel activeren via de instellingen van je smartphone. In de EU1 zal je roamingverbruik afgehouden worden van de bundel van je abonnement. Bijkomende roamingkosten zullen op je volgende aanrekening beschikbaar zijn.

    Meer informatie over roaming >

    Internationaal

    Dit is bellen of het verzenden van een SMS naar een buitenlands nummer terwijl je in België bent.

      Sms Mms Telefoongesprekken
    EU-landen (1) € 0.20 € 0.50 € 0.50/min
    Andere landen (2) € 0.20 € 0.50 € 1.00/min
    Belminuten worden geteld vanaf de eerste seconde van elke begonnen minuut

    1 Zie lijst EU-landen
    2 De volgende landen en netwerken zijn niet bereikbaar: Antarctica, Oost-Timor, Emsat, Euro Sat, Global Sat, Inmarsat, International Free Phone, Internationale netwerken, Iridium, Nauru, Sint-Helena

    Viking App

    Met de gratis Viking App hou je altijd je verbruik in de gaten: je komt nooit meer voor verrassingen te staan.

    Meer informatie

    Speciale nummers

    Deze kosten verschijnen op je volgende aanrekening.

    1xx-nummers, 0800-nummers gratis (werkt enkel in België)
    Premium-sms kost vermeld bij het premium-nummer
    070-nummers max. 0,30 €/min.
    078-nummers 0,20 €/min. + € 0,07 verbindingskosten
    1204, 1304, 1404, 1207, 1307, 1407, 1212, 1313, 1414 0,15 €/min., bovenop de kost vermeld bij het nummer
    090x-nummers kost vermeld bij het nummer

    Viking Care

    Voor al je vragen via telefoon, e-mail of social media: onmiddellijk je beste oplossing. Vergezeld van een grote glimlach.

    Meer informatie

    Van herlaadkaart naar abonnement

    Switchen van een herlaadkaart naar een abonnement? Is kinderspel: dat doe je eenvoudig in je instellingen. Switchen in de omgekeerde richting is natuurlijk ook mogelijk.

    Nieuw nummer

    Een nieuw abonnement afsluiten is heel eenvoudig. Je hebt niets speciaal nodig. Voor een nieuw nummer vragen we € 15 administratieve kosten.

    Ik wil mijn huidige nummer houden

    Je nummer overdragen naar Mobile Vikings? In een wip gebeurd, en wij nemen alle administratie voor onze rekening.

    Wat heb je nodig?

    • De gegevens van je abonnement bij je huidige operator (vind je op je contract of aanrekening).
    • Vergeet niet na te gaan of er in je huidige contract een verbrekingsvergoeding verschuldigd is of niet.

    Viking Care

    Voor al je vragen via telefoon, e-mail of social media: onmiddellijk je beste oplossing. Vergezeld van een grote glimlach.

    Meer informatie

    Instellingen wizard

    Ok, je hebt je simkaart geactiveerd en in je telefoon gestoken… En er gebeurt niets. Er klopt iets niet: je kunt geen verbinding maken met het internet.

    Correct: af en toe kan een toestel de instellingen van Mobile Vikings niet automatisch configureren. Maar geen reden tot paniek. We hebben een wizard gebouwd die je moeiteloos door de configuratie van je toestel loodst. Kinderspel.

    Naar de instellingen wizard >

    Toch nog moeilijkheden?

    Neem gerust contact op met onze helpdesk. Onze Viking Care Agents lossen het in een handomdraai op, met een brede glimlach.

    Viking Care

    Voor al je vragen via telefoon, e-mail of social media: onmiddellijk je beste oplossing. Vergezeld van een grote glimlach.

    Meer informatie

    Gratis mobiele communicatie

    Dààr streeft Mobile Vikings naar. Dankzij het Vikingvoordeel bellen en sms'en alle Mobile Vikings elkaar gratis. Daarnaast verdien je supermakkelijk Vikingpunten. Die zet je in om je aanrekening deels of volledig te betalen.

    1

    Vikingvoordeel Alle Belgische Mobile Vikings bellen en sms’en elkaar gratis. Elke maand 1800 belminuten en 9000 sms’en, zomaar bovenop je herlading.

    2

    Breng een vriend(in) aan Na zijn/haar eerste betaalde aanrekening verdien jij 15 Vikingpunten. Die zet je in als korting op je eigen aanrekening(en).

    3

    Viking Deals Voor élke aankoop bij een van onze partners krijg je een deel van het aankoopbedrag terug in Vikingpunten. Elke keer opnieuw korting op je aanrekening dus.

    • Wat zijn de kleine wijzigingen vanaf 24/6?

      Facturatie abonnementen

      • 4 data waarop we factureren

      Voortaan maken we elke maand facturen/aanrekeningen op 4 momenten (niet meer elke dag): telkens rond dag 4, 12, 20 en 28 van de maand. Afhankelijk van de dag waarop jij vroeger je factuur/aanrekening kreeg, zal je dus op een van deze dagen je factuur/aanrekening krijgen (de eerstvolgende datum). Bijvoorbeeld: als je vroeger op de 5e je factuur/aanrekening kreeg, zal dat voortaan op de 12e gebeuren. De eerstvolgende facturatie zal dus plaatsvinden op 28/6.

      • Verbruik buiten bundel

      Vroeger was standaard je maximumbedrag buiten bundel € 60. Dat verlagen we nu standaard naar € 50. Als je het wilt verlagen of optrekken, kun je dat doen via onze helpdesk.

      iOS Viking App

      Er zit mogelijk een issue in de iOS Viking App: bij het openen van de app gaat die mogelijk blijven refreshen tot hij crasht.

      Je kunt dat op twee manieren oplossen:

      • Je herinstalleert de app.
      • Je zet je vliegtuigmodus aan, logt uit, schakelt vliegtuigmodus uit en meld je daarna opnieuw aan.

      Betalingsmethodes

      • Nieuwe methodes beschikbaar

      Zowel op onze website als in de Viking App kun je voortaan gebruikmaken van nieuwe betaalmethodes: Bancontact, VISA, MasterCard, PayPal en Bitcoin.

      • Viking App (iOS en Android)

      Een herlading via de Viking App kun je voortaan verdelen over Vikingpunten en een van de nieuw beschikbare betaalmethodes: Bancontact, VISA, MasterCard, PayPal en Bitcoin. Bijvoorbeeld: voor een herlading van € 15 gebruik je 9 Vikingpunten en voor de resterende € 6 gebruik je Bancontact.

      Verbruik

      Na de update van 23/6 op 24/6 zul je een aantal dagen je verbruik niet kunnen raadplegen (op de website of in de Viking App). Ook onze helpdesk zal deze gegevens even niet beschikbaar hebben.

      Herladen via sms

      Vanaf 24/6 gebeurt dat op deze manier:

      SIM TOPUP naar het nummer 1984

      Zonder het bedrag dus. De herlading die zal toegepast worden, is dezelfde als je vorige herlading. Als je wilt, kun je dit natuurlijk ook nakijken of aanpassen in je betalingsinstellingen in je account.

      Vikingpunten aankopen

      Vanaf 24/6 2018 niet meer mogelijk zijn om Vikingpunten aan te kopen en/of cadeau te doen. Je kunt dan nog altijd supermakkelijk Vikingpunten verdienen met de Viking Deals, en met de Viking App kun je je Vikingpunten natuurlijk nog delen met je Vikingvrienden.

      Instellingen in je account

      Ook in je account zijn er enkele wijzigingen.

      • Het is tijdelijk niet mogelijk om de eigendomsrechten van je simkaart, of je btw-nummer aan te passen.
      • Het is tijdelijk niet mogelijk om de meldingen voor je simkaart (over bijvoorbeeld je verbruik) aan te passen.
    • Heb je na de systeemupdate van 24 juni problemen? Kijk snel even hier.

      We weten dat sommige Vikings de laatste dagen problemen hebben, en we doen ook ons uiterste best om alles zo snel mogelijk op te lossen. Ondertussen kun je hier terecht voor een antwoord op de meest dringende vragen.

      1. Heb je problemen met mobiel internet, bellen, of sms’en (in het buitenland)?
      Check zeker of je nog voldoende belwaarde hebt. Door een probleem in ons systeem verstuurden we hier tijdelijk geen meldingen voor. Nu weer wel. Je kunt je verbruik ook in de Viking App controleren.

      Ben je in het buitenland en heb je geen mobiel internet? Controleer dan of je mobiel internet juist is ingesteld.

      2. Kreeg je geen melding dat je bundel of belwaarde op was?
      Dat was een gekend probleem, we hebben hier een tijdje ook geen meldingen voor verstuurd. Intussen weer wel, maar... 

      Let op: het is mogelijk dat je een melding (via sms of e-mail) ontvangt over een vervallen bundel, zelfs wanneer je nog actieve bundels hebt. Deze melding gaat dan over een oudere bundel, die zonet vervallen is.

      Houd ondertussen je bundels en belwaarde zelf heel goed in de gaten aub.

      3. Wat betekent “PDP-authenticatie error”?
      Als je dit ziet, controleer dan of je nog genoeg belwaarde hebt. Want door een fout in ons systeem versturen we hier tijdelijk geen waarschuwingen voor. Je kunt je verbruik ook in de Viking App controleren.

      4. Heb je geen mobiel internet in het buitenland?
      Controleer of je mobiel internet juist is ingesteld.

      5. Ik kan niet meer inloggen op mijn account. Wat moet ik doen?
      Je gebruikersnaam is nu hoofdlettergevoelig, dus de functie “automatisch aanvullen” van je browser werkt mogelijk niet. Log in dat geval in met je telefoonnummer in plaats van je gebruikersnaam, dat werkt ook.

      6. Easy Payments werken niet via de Viking App. Wat moet ik doen?
      Als je een Android-toestel hebt, en de Viking App versie 2.15.6, dan kun je terug via Easy Payment herladen. Als je een iPhone hebt, nog even geduld graag. We zijn hard aan het werk om de Easy Payment-methode daar ook terug toe te voegen.

      Ondertussen kun je ook nog herladen via sms. Hoe je dat doet, lees je hier. Met een sms-herlading herlaad je even gemakkelijk en mobiel als met de Viking App.

      Een overzicht van de verdere (permanente) wijzigingen na 24/6 vind je hier.

    • Wat moet ik doen als Mobile Vikings me opnieuw vraagt me te identificeren?

      Volgens de wet moet je je identificeren telkens als we je dat vragen. We kunnen dit bijvoorbeeld vragen als je huidige identificatie vervalt, of als we een onregelmatigheid m.b.t. je identificatie vaststellen. De identificatie verloopt aan de hand van een betaling met Bancontact.

    • Hoe weet ik of mijn toestel 4G ondersteunt?

      Ben je niet zeker of je toestel 4G ondersteunt, dan ga je best na of je smartphone of tablet ook de optie ‘LTE’ heeft. Dit staat voor ‘Long Term Evolution’ en is een andere benaming voor 4G.

      Het netwerk van Telenet Group maakt momenteel gebruik van een frequentie van 1800 MHz. Let er daarom goed op dat je toestel deze frequentie ook ondersteunt - vooral als je je toestel in het buitenland wilt kopen. Je vindt de frequentie waarop je toestel werkt bij de toestelspecificaties, in de handleiding of op de website van de fabrikant.

      Je toestel zal niet altijd automatisch met het 4G-netwerk verbinden. Daarom is het ook aan te raden om de instellingen voor het mobiele internet te controleren of aan te passen.

    • Hoe activeer ik 4G op mijn smartphone of tablet?

      Als je helemaal niet kan verbinden met het mobiel internet, ga dan hier verder.

      Als je wel kan verbinden met 2G/3G, maar niet met 4G/LTE, ga dan hieronder verder:

      Om het 4G-netwerk te gebruiken, heb je 3 dingen nodig:

      Heb je dat allemaal, maar kun je nog altijd niet op het 4G-netwerk surfen? Als je enkel maar verbinding maakt met 2G/3G (soms weergegeven als E, 3G, H, of H+), dan heb je 4G waarschijnlijk niet ingeschakeld. Dat kun je doen op je toestel:

      • Apple (iPad, iPhone 5, 5s, 5c): Instellingen > Mobiele data > kies voor "Schakel 4G in".
      • Samsung (Android): Instellingen > Meer instellingen > Mobiele netwerken > Netwerkmodus > kies hier voor 4G, LTE of een automatische netwerkselectie.
      • HTC (Android): Instellingen > Mobiele netwerken > Netwerkmodus > kies hier voor 4G, LTE of een automatische netwerkselectie.
      • Sony (Android): Instellingen > Draadloos en netwerken > Mobiele netwerken > Netwerkmodus > kies hier voor 4G, LTE of een automatische netwerkselectie.
      • Nokia (Windows Phone 8): Instellingen > Mobiele netwerken > Hoogste verbindingssnelheid > LTE.

      Lukt het je ondanks de juiste instellingen en de goede locatie toch niet om 4G te activeren, dan contacteer je best onze klantendienst.

       

    • Meer veelgestelde vragen
    Gesloten

    Schrijf ons

    Maandag tot vrijdag 08:30 - 12:00 & 12:30 - 22:00
    Weekends 10:00 - 22:00
    Gesloten

    Bel ons

    Maandag tot vrijdag 08:30 - 12:00 & 12:30 - 17:00

    x

    Ben je zeker?

    Onderstaande verwijderen?

    x