Laden...
Klein momentje, aub.
Hmm. Het duurt blijkbaar wel even. Misschien kun je de pagina eens opnieuw laden?

Abonnementen

  • Het scherpste data-aanbod van de markt
  • Kies je belminuten en mobiele data
  • Geen vervelende contracten
  • Makkelijk van tariefplan wijzigen

Kies je data

Kies je minuten

€ / Maand

Vikingvoordeel Enkel geldig voor oproepen in België gestart. Fair use policy: 60 gratis belminuten per dag naar andere Vikings in België.
In alle oproepen wordt de eerste minuut volledig aangerekend. Daarna per seconde.

Wat je zeker moet weten

Wanneer?

Je aanrekeningen ontvang je maandelijks rechtstreeks in je mailbox. Maar als je wilt, kunnen we je die ook lekker old school via de post versturen.

Hoe moet je betalen?

Betalen doe je zoals het voor Mobile Vikings hoort: zo voordelig mogelijk. Heb je nog Vikingpunten? Dan worden die automatisch eerst ingezet. Het resterende bedrag zie je dan op je factuur/aanrekening.

Als je een Mobile Vikings-abonnement wilt, kun je een automatische betaalmethode instellen of achteraf manueel via onze website betalen.

  • Bekijk infofiche
  • Vikingpunten

    Je verdient supermakkelijk Vikingpunten die je inzet om je aanrekening deels of volledig te betalen. Hoe verdien je ze? Door een nieuwe Mobile Viking aan te brengen én met de Viking Deals.

    Meldingen

    Verbruik je toch meer dan je bundel? Geen enkel probleem: wij houden je via e-mail en/of sms op de hoogte:

    • wanneer je bundel bijna op is.
    • wanneer je kosten buiten je bundel maakt.
    • en je krijgt een extra melding bij elke 10 euro die je buiten je bundel verbruikt.

    Viking App

    Je controleert intussen al je verbruik eenvoudig via de Viking App en onze website. Je weet dus altijd wat, wanneer, en hoeveel. Daarnaast krijg je nog eens een duidelijk overzicht op je volgende factuur/aanrekening.

    Buiten je bundel

    De kosten buiten bundel kennen is altijd handig, toch?

    • Je belt aan € 0,20 / min.
      Gerekend per seconde, met een minimum van 60 seconden. In België, naar een Belgisch nummer.
    • Je sms't aan € 0,10 / SMS
      Verzonden vanuit België, naar een Belgisch nummer.
    • Je surft aan € 0,10 / MB
      In België, berekend per kilobyte.

    Viking App

    Met de gratis Viking App hou je altijd je verbruik in de gaten: je komt nooit meer voor verrassingen te staan.

    Roaming

    In het buitenland is bellen en sms’en automatisch mogelijk. Maar dataroaming moet je nog manueel activeren via de instellingen van je smartphone. In de EU1 zal je roamingverbruik afgehouden worden van de bundel van je abonnement. Bijkomende roamingkosten zullen op je volgende aanrekening beschikbaar zijn.

    Meer informatie over roaming >

    Internationaal

    Dit is bellen of het verzenden van een SMS naar een buitenlands nummer terwijl je in België bent.

      Sms Telefoongesprekken
    EU-landen (1) € 0.20 € 0.50/min
    Andere landen (2) € 0.20 € 1.00/min
    Belminuten worden geteld vanaf de eerste seconde van elke begonnen minuut

    1 Zie lijst EU-landen
    2 De volgende landen en netwerken zijn niet bereikbaar: Antarctica, Oost-Timor, Emsat, Euro Sat, Global Sat, Inmarsat, International Free Phone, Internationale netwerken, Iridium, Nauru, Sint-Helena

    Viking App

    Met de gratis Viking App hou je altijd je verbruik in de gaten: je komt nooit meer voor verrassingen te staan.

    Speciale nummers

    Deze kosten verschijnen op je volgende aanrekening.

    1xx-nummers, 0800-nummers gratis (werkt enkel in België)
    Premium-sms kost vermeld bij het premium-nummer
    070-nummers max. 0,30 €/min.
    078-nummers 0,20 €/min. + € 0,07 verbindingskosten
    1204, 1304, 1404, 1207, 1307, 1407, 1212, 1313, 1414 0,15 €/min., bovenop de kost vermeld bij het nummer
    090x-nummers kost vermeld bij het nummer

    Viking Care

    Voor al je vragen via telefoon, e-mail of social media: onmiddellijk je beste oplossing. Vergezeld van een grote glimlach.

    Van herlaadkaart naar abonnement

    Switchen van een herlaadkaart naar een abonnement? Is kinderspel: dat doe je eenvoudig in je instellingen. Switchen in de omgekeerde richting is natuurlijk ook mogelijk.

    Nieuw nummer

    Een nieuw abonnement afsluiten is heel eenvoudig. Je hebt niets speciaal nodig. Voor een nieuw nummer vragen we € 15 administratieve kosten.

    Ik wil mijn huidige nummer houden

    Je nummer overdragen naar Mobile Vikings? In een wip gebeurd, en wij nemen alle administratie voor onze rekening.

    Wat heb je nodig?

    • De gegevens van je abonnement bij je huidige operator (vind je op je contract of aanrekening).
    • Vergeet niet na te gaan of er in je huidige contract een verbrekingsvergoeding verschuldigd is of niet.

    Viking Care

    Voor al je vragen via telefoon, e-mail of social media: onmiddellijk je beste oplossing. Vergezeld van een grote glimlach.

    Instellingen wizard

    Ok, je hebt je simkaart geactiveerd en in je telefoon gestoken… En er gebeurt niets. Er klopt iets niet: je kunt geen verbinding maken met het internet.

    Correct: af en toe kan een toestel de instellingen van Mobile Vikings niet automatisch configureren. Maar geen reden tot paniek. We hebben een wizard gebouwd die je moeiteloos door de configuratie van je toestel loodst. Kinderspel.

    Naar de instellingen wizard >

    Toch nog moeilijkheden?

    Neem gerust contact op met onze helpdesk. Onze Viking Care Agents lossen het in een handomdraai op, met een brede glimlach.

    Viking Care

    Voor al je vragen via telefoon, e-mail of social media: onmiddellijk je beste oplossing. Vergezeld van een grote glimlach.

    Gratis mobiele communicatie

    Dààr streeft Mobile Vikings naar. Dankzij het Vikingvoordeel bellen en sms'en alle Mobile Vikings elkaar gratis. Daarnaast verdien je supermakkelijk Vikingpunten. Die zet je in om je aanrekening deels of volledig te betalen.

    1

    Vikingvoordeel Alle Belgische Mobile Vikings bellen en sms’en elkaar gratis. Elke maand 1800 belminuten en 9000 sms’en, zomaar bovenop je herlading.

    2

    Breng een vriend(in) aan Na zijn/haar eerste betaalde aanrekening verdien jij 15 Vikingpunten. Die zet je in als korting op je eigen aanrekening(en).

    3

    Viking Deals Voor élke aankoop bij een van onze partners krijg je een deel van het aankoopbedrag terug in Vikingpunten. Elke keer opnieuw korting op je aanrekening dus.

    • Hoe laat ik mijn telefoon langer rinkelen?

      Je kunt zelf bepalen na hoeveel seconden je voicemail actief wordt. Je hebt de keuze uit 5, 10, 15, 20, 25 en 30 seconden:

      Om je voicemail te activeren na 30 seconden rinkelen, toets (*)*61*+32486191996**30# en druk op 'bellen';

      Om je voicemail te activeren na 25 seconden rinkelen, toets (*)*61*+32486191996**25# en druk op 'bellen'; enz.

      Deze oproep is gratis in de Europese Unie, buiten de Europese Unie betaal je evenveel als een normale oproep in dat land.

    • Hoeveel betaal ik maximaal extra buiten mijn maandelijkse bundel?

      TL;DR
      Om te vermijden dat je voor onaangename verrassingen komt te staan, krijg je van ons een melding zodra je meer dan € 10, € 20, € 30, € 40 of € 50 extra verbruikte. Hierna kun je geen extra kosten meer maken. Alles binnen je bundel kun je wel nog doen.

      Extra info
      Als je een hoger tariefplan kiest, krijg je opnieuw bundels en kun je opnieuw tot 50 euro buiten je bundel gaan. Doe je dit liever niet, of kan je niet meer verhogen? Neem dan contact op met de helpdesk. Zij kunnen je limiet verhogen zodat je terug verder kunt. De betaling van die kosten buiten bundel gebeurt dan automatisch bij je volgende factuur of aanrekening.

      Als je je limiet naar 0 EUR laat verlagen en je bundel is op, zul je geen gebruik meer kunnen maken van diensten die niet standaard in je bundel zitten zoals bijvoorbeeld internationale oproepen, sms’en, of premiumdiensten.


      Wil je je buitenbundelkosten beperken? Onze helpdesk kan je limiet naar 25 EUR of zelfs naar 0 EUR verlagen.
    • Mijn verbruik buiten bundel in mijn account klopt niet. Hoe komt dat?

      Het is inderdaad mogelijk dat het verbruik buiten bundel dat we je (per simkaart) tonen op onze website en in de Viking App, niet 100% klopt. Soms is het effectieve verbruik lager is dan het bedrag dat je in de Viking App ziet.

      Zie je in de app kosten buiten bundel die je al betaald hebt? Die zullen op het einde van de maand worden gereset, en worden absoluut niet dubbel aangerekend. Er is nu een technisch probleem waardoor die kosten niet altijd juist worden weergegeven.

      De meldingen die je per sms krijgt over je verbruik buiten bundel, die worden verstuurd met een vertraging van maximaal 30 minuten. Voor deze informatie baseer je je dus beter op die sms'en.

    • Hoe wijzig ik mijn pincode?

      TL;DR
      Dat doe je in je gsm-instellingen bij beveiliging.

      Extra uitleg
      Indien deze functie niet beschikbaar is, dan kun je dit ook doen via de volgende code: (*)*04*[oude pincode]*[nieuwe pincode]*[nieuwe pincode]#

      (*) voor sommige toestellen is maar één * nodig voor de code.

    • Wat moet ik doen als ik geen verbinding kan maken met het netwerk?

      Indien je een probleem hebt met je mobiele internet, ga dan naar deze pagina.

       

      • Herstart je toestel volledig en/of haal je simkaart er even uit. Na een herstart moet je toestel telkens opnieuw verbinding maken met het netwerk.
      • Ga naar de instellingen van je toestel en selecteer manueel het netwerk van Telenet Group NV onder de noemer "Base" of "Mobile Vikings".
      • Test je simkaart even uit in een ander toestel om na te gaan of het probleem zich herhaalt. Hiermee kun je uitsluiten of het probleem gerelateerd is aan de simkaart of aan de software van je toestel.

       

    • Meer veelgestelde vragen
    Gesloten

    Schrijf ons

    Maandag tot vrijdag 08:30 - 12:00 & 12:30 - 22:00
    Weekends 10:00 - 22:00
    Gesloten

    Bel ons

    Maandag tot vrijdag 08:30 - 12:00 & 12:30 - 17:00

    x

    Ben je zeker?

    Onderstaande verwijderen?

    x