Laden...
Klein momentje, aub.
Hmm. Het duurt blijkbaar wel even. Misschien kun je de pagina eens opnieuw laden?

Abonnementen

Een abonnement met een top data-aanbod en daarbovenop unieke Vikingvoordelen? Kies het Mobile Vikings abonnement dat helemaal op je lijf geschreven is.

€ 10

Per maand
Data 1 GB
sms'jes 1000
Bellen 100 min.
Vikingvoordeel 9000 SMS + 1800 min. Naar Belgische Mobile Vikings

€ 15

Per maand
Data 2 GB
sms'jes 2000
Bellen 150 min.
Vikingvoordeel 9000 SMS + 1800 min. Naar Belgische Mobile Vikings

€ 25

Per maand
Data 4 GB
sms'jes 4000
Bellen 250 min.
Vikingvoordeel 9000 SMS + 1800 min. Naar Belgische Mobile Vikings
Vikingvoordeel Fair Use-beleid: 300 sms'en en 60 minuten gratis per dag.
In alle oproepen wordt de eerste minuut volledig aangerekend. Daarna per seconde.

Voor alle abonnementen Ongebruikte belminuten worden megabytes

Heb je nog belminuten over op het eind van je abonnementsmaand? Geen paniek, die gaan niet verloren. Integendeel zelfs... Elke ongebruikte belminuut zal automatisch omgezet worden in 5 MB extra mobiele data voor je volgende maand!

€10 100 belminuten
tot 500 MB extra
€15 150 belminuten
tot 750 MB extra
€25 250 belminuten
tot 1,25 GB extra

Wat je zeker moet weten

Wanneer?

Je aanrekeningen ontvang je maandelijks rechtstreeks in je mailbox. Maar als je wilt, kunnen we je die ook lekker old school via de post versturen.

Hoe moet je betalen?

Betalen doe je zoals het voor Mobile Vikings hoort: zo voordelig mogelijk. Heb je nog Vikingpunten? Dan worden die automatisch eerst ingezet. Het resterende bedrag zie je dan op je factuur/aanrekening.

Houd er rekening mee dat je je Easy Payment moet instellen als je een Mobile Vikings-abonnement wilt.

Vikingpunten

Je verdient supermakkelijk Vikingpunten die je inzet om je aanrekening deels of volledig te betalen. Hoe verdien je ze? Door een nieuwe Mobile Viking aan te brengen én met de Viking Deals.

Meer informatie

Meldingen

Verbruik je toch meer dan je bundel? Geen enkel probleem: wij houden je via e-mail en/of sms op de hoogte:

  • wanneer je bundel bijna op is.
  • wanneer je kosten buiten je bundel maakt.
  • en je krijgt een extra melding bij elke 10 euro die je buiten je bundel verbruikt.

Viking App

Je controleert intussen al je verbruik eenvoudig via de Viking App en onze website. Je weet dus altijd wat, wanneer, en hoeveel. Daarnaast krijg je nog eens een duidelijk overzicht op je volgende factuur/aanrekening.

Buiten je bundel

De kosten buiten bundel kennen is altijd handig, toch?

  • Je belt aan € 0,20 / min.
    Gerekend per seconde, met een minimum van 60 seconden. In België, naar een Belgisch nummer.
  • Je sms't aan € 0,10 / SMS
    Verzonden vanuit België, naar een Belgisch nummer.
  • Je surft aan € 0,10 / MB
    In België, berekend per kilobyte.
  • Mms’en aan € 0,24 / mms
    Verstuurd van een Belgisch netwerk naar een Belgisch nummer.

Viking App

Met de gratis Viking App hou je altijd je verbruik in de gaten: je komt nooit meer voor verrassingen te staan.

Meer informatie

Roaming

In het buitenland is bellen en sms’en automatisch mogelijk. Maar dataroaming moet je nog manueel activeren via de instellingen van je smartphone. In de EU1 zal je roamingverbruik afgehouden worden van de bundel van je abonnement. Bijkomende roamingkosten zullen op je volgende aanrekening beschikbaar zijn.

Meer informatie over roaming >

Internationaal

Dit is bellen of het verzenden van een SMS naar een buitenlands nummer terwijl je in België bent.

  Sms Mms Telefoongesprekken
EU-landen (1) € 0.20 € 0.50 € 0.50/min
Andere landen (2) € 0.20 € 0.50 € 1.00/min
Belminuten worden geteld vanaf de eerste seconde van elke begonnen minuut

1 Zie lijst EU-landen
2 De volgende landen en netwerken zijn niet bereikbaar: Antarctica, Oost-Timor, Emsat, Euro Sat, Global Sat, Inmarsat, International Free Phone, Internationale netwerken, Iridium, Nauru, Sint-Helena

Viking App

Met de gratis Viking App hou je altijd je verbruik in de gaten: je komt nooit meer voor verrassingen te staan.

Meer informatie

Speciale nummers

Deze kosten verschijnen op je volgende aanrekening.

1xx-nummers, 0800-nummers gratis (werkt enkel in België)
Premium-sms kost vermeld bij het premium-nummer
070-nummers max. 0,30 €/min.
078-nummers 0,20 €/min. + € 0,07 verbindingskosten
1204, 1304, 1404, 1207, 1307, 1407, 1212, 1313, 1414 0,15 €/min., bovenop de kost vermeld bij het nummer
090x-nummers kost vermeld bij het nummer

Viking Care

Voor al je vragen via telefoon, e-mail of social media: onmiddellijk je beste oplossing. Vergezeld van een grote glimlach.

Meer informatie

Van herlaadkaart naar abonnement

Switchen van een herlaadkaart naar een abonnement? Is kinderspel: dat doe je eenvoudig in je instellingen. Switchen in de omgekeerde richting is natuurlijk ook mogelijk.

Nieuw nummer

Een nieuw abonnement afsluiten is heel eenvoudig. Je hebt niets speciaal nodig. Voor een nieuw nummer vragen we € 15 administratieve kosten.

Ik wil mijn huidige nummer houden

Je nummer overdragen naar Mobile Vikings? In een wip gebeurd, en wij nemen alle administratie voor onze rekening.

Wat heb je nodig?

  • De gegevens van je abonnement bij je huidige operator (vind je op je contract of aanrekening).
  • Vergeet niet na te gaan of er in je huidige contract een verbrekingsvergoeding verschuldigd is of niet.

Viking Care

Voor al je vragen via telefoon, e-mail of social media: onmiddellijk je beste oplossing. Vergezeld van een grote glimlach.

Meer informatie

Instellingen wizard

Ok, je hebt je simkaart geactiveerd en in je telefoon gestoken… En er gebeurt niets. Er klopt iets niet: je kunt geen verbinding maken met het internet.

Correct: af en toe kan een toestel de instellingen van Mobile Vikings niet automatisch configureren. Maar geen reden tot paniek. We hebben een wizard gebouwd die je moeiteloos door de configuratie van je toestel loodst. Kinderspel.

Naar de instellingen wizard >

Toch nog moeilijkheden?

Neem gerust contact op met onze helpdesk. Onze Viking Care Agents lossen het in een handomdraai op, met een brede glimlach.

Viking Care

Voor al je vragen via telefoon, e-mail of social media: onmiddellijk je beste oplossing. Vergezeld van een grote glimlach.

Meer informatie

Gratis mobiele communicatie

Dààr streeft Mobile Vikings naar. Dankzij het Vikingvoordeel bellen en sms'en alle Mobile Vikings elkaar gratis. Daarnaast verdien je supermakkelijk Vikingpunten. Die zet je in om je aanrekening deels of volledig te betalen.

1

Vikingvoordeel Alle Belgische Mobile Vikings bellen en sms’en elkaar gratis. Elke maand 1800 belminuten en 9000 sms’en, zomaar bovenop je herlading.

2

Breng een vriend(in) aan Na zijn/haar eerste betaalde aanrekening verdien jij 15 Vikingpunten. Die zet je in als korting op je eigen aanrekening(en).

3

Viking Deals Voor élke aankoop bij een van onze partners krijg je een deel van het aankoopbedrag terug in Vikingpunten. Elke keer opnieuw korting op je aanrekening dus.

Veelgestelde vragen

  • Hoe stel ik het mobiele internet in?
  • Hoe vraag ik een nanosimkaart aan?
  • Wat moet ik doen als mijn simkaart gestolen of verloren is?
  • Waar vind ik de pin- en pukcode van mijn simkaart?
  • Hoe bestel ik een simkaart?

Meer veelgestelde vragen

‹ terugHoe stel ik het mobiele internet in?

Je moet je toestel eerst correct configureren voor je verbinding maakt met het internet. Voor de meeste toestellen die je in België kunt kopen, volg je simpelweg de configuratiewizard op onze website. Als de automatische optie niet werkt, gebruik dan de handmatige gids. Herstart je toestel ook altijd voor je je internetverbinding test.

 

Vond je je toestel niet in de lijst? Geen zorgen. Als je een Android-toestel hebt, dan lijkt elke andere Android-telefoon op de jouwe qua instellingen. Maar we geven hieronder de instellingen nog eens mee, je kunt nooit weten:

 

  • APN = web.be
  • Username = web
  • Password = web
  • Proxy = [niets invullen]
  • Port = [niets invullen]
  • APN-type = default,supl
  • Authentication / verification type = PAP

 

Als je alles hebt ingegeven, doe dan je vliegmodus even aan en uit voor je je verbinding test. Als dat niet werkt, herstart je je toestel. Dan is je verbinding in orde.

‹ terug Hoe vraag ik een nanosimkaart aan?

Ga naar je account en kies voor ‘Instellingen’ > ‘Instellingen simkaart’. 
Vervolgens kies je voor een multisim (aangezien deze sim ook het nanoformaat bevat).

Je kan hier een directe link vinden naar deze pagina. 

Voor deze omruiling vragen we een vergoeding van € 5 die we van je belwaarde afhouden. Zorg er dus voor dat, als je een nieuwe simkaart aanvraagt, je nog voldoende belwaarde hebt. Wanneer je de nieuwe simkaart ontvangt, moet je die nog activeren via je account (op www.mobilevikings.be/activate).

Net een nieuwe Mobile Vikings-simkaart aangevraagd? Geen probleem, we sturen standaard een multisim op. Die bevat alle formaten, dus ook een nano.

‹ terugWat moet ik doen als mijn simkaart gestolen of verloren is?

Als je simkaart gestolen werd of je deze bent verloren, dan heb je op je account de mogelijkheid om de simkaart te blokkeren en een nieuwe aan te vragen. Ga daarvoor naar ‘Instellingen’ > ‘Instellingen SIM’.

Vraag je een nieuwe simkaart aan, dan wordt die gratis verstuurd met de post. Je behoudt uiteraard je telefoonnummer en je resterende belwaarde. Om ook je toestel te blokkeren hebben we wel nog extra informatie nodig: wat was het type toestel; waar ben je je toestel verloren (gemeente); wat was het tijdstip waarop je je gsm verloren hebt (dag en uur) en wat is het IMEI-nummer van het toestel? Dat laatste kun je terugvinden op de verpakking of de aankoopfactuur van je toestel.

 

‹ terugWaar vind ik de pin- en pukcode van mijn simkaart?

De standaardpincode van je simkaart vind je terug op je account onder de rubriek ‘Instellingen’ > ‘SIM Instellingen’.

Heb je de pincode driemaal foutief ingevoerd, dan gaat je toestel om de pukcode vragen. Deze code vind je bij ‘Instellingen’ > ‘SIM Instellingen’. Vervolgens mag je de puk1-code gebruiken. Na het invoeren van deze pukcode kun je dan een nieuwe pincode kiezen.

Hier kun je de rechtstreekse link naar de pukcode vinden.

‹ terugHoe bestel ik een simkaart?

Heb je 5 minuutjes? Want langer duurt het niet om je Mobile Vikings simkaart te bestellen! Ga naar de pagina ‘Word Viking’ om van start te gaan.

Wat doe je om een nieuw nummer aan te vragen?

Je gaat naar de pagina 'Word Viking' en vink je “Ik wil een nieuw nummer” aan. Daarna kies je een betalingsmethode voor de administratiekosten, en geef je eventueel het nummer van een van je Vikingvrienden in (zodat hij/zij 15 Vikingpunten verdient). Daarna log je in op je Vikingaccount. Als je die nog niet hebt, maak je er makkelijk eentje aan. Daarna lees en aanvaard je de Algemene voorwaarden en ben je klaar om te bestellen.

Wat heb je nodig om je huidige nummer over te dragen?

  • Het nummer van je huidige simkaart,
  • Je identiteitskaartnummer (indien je de Belgische nationaliteit bezit),
  • Heb je momenteel een abonnement bij een andere provider, dan hou je je klantnummer ook best bij de hand.

Heb je alles? Ok, je gaat dan naar de pagina 'Word Viking' en je vinkt “Ik wil mijn huidige gsm-nummer behouden” aan. Hier zijn geen kosten aan verbonden, dat doen we gratis. Eventueel geef je ook het nummer van een van je Vikingvrienden in (zodat hij/zij 15 Vikingpunten verdient). Daarna log je in op je Vikingaccount. Als je die nog niet hebt, maak je er makkelijk eentje aan. Je kiest dan het type simkaart dat je nodig hebt, en gaat verder naar stap 3. Hier voer je de gegevens van je huidige provider in, zodat we de nummeroverdracht vlekkeloos kunnen starten. Tenslotte lees en aanvaard je de Algemene voorwaarden en je kunt bestellen.

Wat doen wij voor je nummeroverdracht?

  • We sturen je een gloednieuwe simkaart.
  • Wij beëindigen het contract bij je huidige provider op het moment dat je je activatie-sms stuurt, niet eerder. Je huidige provider weet pas dat je overstapt naar Mobile Vikings wanneer je deze sms hebt verstuurd.

 

Stel je vraag

Vraag aan een helpdesk-Viking

  • 1976
    (gratis, enkel voor Mobile Vikings-simkaarten)
  • 078 353 033
    (lokaal tarief)
  • Openingsuren:
    Maandag tot vrijdag
    08:30 – 12:00
    12:30 – 17:00

x

Ben je zeker?

Onderstaande verwijderen?

x