Laden...
Klein momentje, aub.
Hmm. Het duurt blijkbaar wel even. Misschien kun je de pagina eens opnieuw laden?

GSM-Abonnementen

  • Nieuw Nu met nog meer mobiele data
  • Scherpste tarief in de markt
  • Geen vervelende contracten
  • Makkelijk van tariefplan wijzigen

Kies je data

Kies je minuten

€ / Maand

Vikingvoordeel Enkel geldig voor oproepen in België gestart. Fair use policy: 60 gratis belminuten per dag naar andere Vikings in België.
In alle oproepen wordt de eerste minuut volledig aangerekend. Daarna per seconde.

Wat je zeker moet weten

Wanneer?

Je aanrekeningen ontvang je maandelijks rechtstreeks in je mailbox. Maar als je wilt, kunnen we je die ook lekker old school via de post versturen.

Hoe moet je betalen?

Betalen doe je zoals het voor Mobile Vikings hoort: zo voordelig mogelijk. Heb je nog Vikingpunten? Dan worden die automatisch eerst ingezet. Het resterende bedrag zie je dan op je factuur/aanrekening.

Als je een Mobile Vikings-abonnement wilt, kun je een automatische betaalmethode instellen of achteraf manueel via onze website betalen.

  • Bekijk infofiche
  • Vikingpunten

    Je verdient supermakkelijk Vikingpunten die je inzet om je aanrekening deels of volledig te betalen. Hoe verdien je ze? Door een nieuwe Mobile Viking aan te brengen én met de Viking Deals.

    Meldingen

    Verbruik je toch meer dan je bundel? Geen enkel probleem: wij houden je via e-mail en/of sms op de hoogte:

    • wanneer je bundel bijna op is.
    • wanneer je kosten buiten je bundel maakt.
    • en je krijgt een extra melding bij elke 10 euro die je buiten je bundel verbruikt.

    Viking App

    Je controleert intussen al je verbruik eenvoudig via de Viking App en onze website. Je weet dus altijd wat, wanneer, en hoeveel. Daarnaast krijg je nog eens een duidelijk overzicht op je volgende factuur/aanrekening.

    Buiten je bundel

    De kosten buiten bundel kennen is altijd handig, toch?

    • Je belt aan € 0,20 / min.
      Gerekend per seconde, met een minimum van 60 seconden. In België, naar een Belgisch nummer.
    • Je sms't aan € 0,10 / SMS
      Verzonden vanuit België, naar een Belgisch nummer.
    • Je surft aan € 0,10 / MB
      In België, berekend per kilobyte.

    Viking App

    Met de gratis Viking App hou je altijd je verbruik in de gaten: je komt nooit meer voor verrassingen te staan.

    Roaming

    In het buitenland is bellen en sms’en automatisch mogelijk. Maar dataroaming moet je nog manueel activeren via de instellingen van je smartphone. In de EU1 zal je roamingverbruik afgehouden worden van de bundel van je abonnement. Bijkomende roamingkosten zullen op je volgende aanrekening beschikbaar zijn.

    Meer informatie over roaming >

    1 Zie lijst EU-landen

    Bellen naar het buitenland

    Dit is bellen of het verzenden van een SMS naar een buitenlands nummer terwijl je in België bent.

    Om de internationale tarieven te zien, klik hier.

    Viking App

    Met de gratis Viking App hou je altijd je verbruik in de gaten: je komt nooit meer voor verrassingen te staan.

    Speciale nummers

    Deze kosten verschijnen op je volgende aanrekening.

    1xx-nummers, 0800-nummers gratis (werkt enkel in België)
    Premium-sms kost vermeld bij het premium-nummer
    070-nummers max. 0,30 €/min.
    078-nummers nationaal tarief
    1204, 1304, 1404, 1207, 1307, 1407, 1212, 1313, 1414 0,15 €/min., bovenop de kost vermeld bij het nummer
    090x-nummers kost vermeld bij het nummer

    Viking Care

    Voor al je vragen via telefoon, e-mail of social media: onmiddellijk je beste oplossing. Vergezeld van een grote glimlach.

    Van herlaadkaart naar abonnement

    Switchen van een herlaadkaart naar een abonnement? Is kinderspel: dat doe je eenvoudig in je instellingen. Switchen in de omgekeerde richting is natuurlijk ook mogelijk.

    Nieuw nummer

    Een nieuw abonnement afsluiten is heel eenvoudig. Je hebt niets speciaal nodig. Voor een nieuw nummer vragen we € 15 administratieve kosten.

    Ik wil mijn huidige nummer houden

    Je nummer overdragen naar Mobile Vikings? In een wip gebeurd, en wij nemen alle administratie voor onze rekening.

    Wat heb je nodig?

    • De gegevens van je abonnement bij je huidige operator (vind je op je contract of aanrekening).
    • Vergeet niet na te gaan of er in je huidige contract een verbrekingsvergoeding verschuldigd is of niet.

    Viking Care

    Voor al je vragen via telefoon, e-mail of social media: onmiddellijk je beste oplossing. Vergezeld van een grote glimlach.

    Instellingen wizard

    Ok, je hebt je simkaart geactiveerd en in je telefoon gestoken… En er gebeurt niets. Er klopt iets niet: je kunt geen verbinding maken met het internet.

    Correct: af en toe kan een toestel de instellingen van Mobile Vikings niet automatisch configureren. Maar geen reden tot paniek. We hebben een wizard gebouwd die je moeiteloos door de configuratie van je toestel loodst. Kinderspel.

    Naar de instellingen wizard >

    Toch nog moeilijkheden?

    Neem gerust contact op met onze helpdesk. Onze Viking Care Agents lossen het in een handomdraai op, met een brede glimlach.

    Viking Care

    Voor al je vragen via telefoon, e-mail of social media: onmiddellijk je beste oplossing. Vergezeld van een grote glimlach.

    Gratis mobiele communicatie

    Dààr streeft Mobile Vikings naar. Dankzij het Vikingvoordeel bellen en sms'en alle Mobile Vikings elkaar gratis. Daarnaast verdien je supermakkelijk Vikingpunten. Die zet je in om je aanrekening deels of volledig te betalen.

    1

    Vikingvoordeel Alle Belgische Mobile Vikings bellen en sms’en elkaar gratis. Elke maand 1800 belminuten en 9000 sms’en, zomaar bovenop je herlading.

    2

    Breng een vriend(in) aan Na zijn/haar eerste betaalde aanrekening verdien jij 15 Vikingpunten. Die zet je in als korting op je eigen aanrekening(en).

    3

    Viking Deals Voor élke aankoop bij een van onze partners krijg je een deel van het aankoopbedrag terug in Vikingpunten. Elke keer opnieuw korting op je herlading dus.

    • Hoe verloopt de overstap van mijn huidige provider naar Mobile Vikings?
      1. Je vraagt je gsm-abonnement of je herlaadkaart online aan.
      2. Je bevestigt je aanvraag via e-mail en krijgt je simkaart binnen de 5 werkdagen in de brievenbus.
      3. Je surft naar www.mobilevikings.be/activation om je simkaart te activeren.
      4. Na de activatie wacht je tot de ontvangst op je huidige simkaart wegvalt. Dat kan tot 3 werkdagen duren, maar in de praktijk duurt het hoogstens 10 minuutjes.
      5. Daarna steek je je nieuwe simkaart van Mobile Vikings in je toestel en controleer je je internetinstellingen

      Nog enkele handige weetjes

      Wie zegt mijn huidige abonnement stop?

      Wij zetten het abonnement bij je huidige provider stop. Zelf hoef je daar niets voor te doen. Je hoeft enkel maar je Mobile Vikings-simkaart online aan te vragen.

      Hoelang duurt het voor ik actief ben op het Mobile Vikings-netwerk?

      • Vanaf het moment dat je je simkaart online hebt aangevraagd, duurt het maximaal 8 werkdagen.
      • Vanaf het moment dat je je simkaart hebt geactiveerd, duurt het maximaal 3 werkdagen, maar in de praktijk is je simkaart op 10 minuutjes geactiveerd.

      Wat met mijn abonnement bij mijn huidige provider?

      Als je huidige abonnement van pakweg 1 maart tot en met 31 maart loopt, en je activeert je nieuwe simkaart op 15 maart, dan rekent de provider normaal gezien enkel de periode aan waarin je nog actief was op hun netwerk. In dit fictief voorbeeld dus tot en met 15 maart. Maar vraag dit zeker na, want het gebeurt niet altijd automatisch.

      Let op! Afhankelijk van het type abonnement dat je hebt, is het mogelijk dat je een verbrekingsvergoeding moet betalen als je je abonnement vroegtijdig stopzet. Gelukkig is dat met de huidige contracttypes nog maar zelden het geval.

      Wat met mijn herlaadkaart bij mijn huidige provider?

      In de meeste gevallen vervallen je bundels en je belwaarde van zodra je overstap naar een Mobile Vikings-abonnement compleet is. Je kunt natuurlijk bij je oude provider altijd vragen of je enkel voor je actieve gebruik mag betalen, maar meestal worden zulke aanvragen afgewezen.

      Wat we aanraden: een overstap naar Mobile Vikings duurt maximaal 8 werkdagen. Probeer ervoor te zorgen dat je belwaarde en/of bundels opgebruikt zijn net voor je je Mobile Vikings-simkaart activeert. Zo haal je toch alles uit je budget.

       

    • Ga ik een contract aan bij Mobile Vikings?

      Neen, je bent niet gebonden aan een contract. Je komt en gaat wanneer je zelf wilt, maar natuurlijk hopen we dat je lang blijft.

    • Kan ik mijn BTW nummer toevoegen?

      Ja, bij de aanvraag van je simkaart heb je de mogelijkheid om je BTW nummer toe te voegen.

    • Hoe werkt onbeperkt bellen?

      Bij Mobile Vikings bel je onbeperkt naar

      • alle Belgische nummers (vast of mobiel) wanneer je zelf in België of in een EU-land bent.

      Je betaalt wel nog indien

      • je belt naar naar premiumnummers
      • je belt wanneer je zelf buiten een EU-land bent. Hiervoor gelden de roamingtarieven.
      • je belt naar buitenlandse nummers. Hiervoor gelden onze internationale tarieven.

      Nog goed om te weten.

      Onze tariefplannen zijn voor normaal privégebruik. Dat kan behoorlijk intensief zijn, maar we fronsen toch even de wenkbrauwen als je:

      • Regelmatig meer dan 6 uur per dag of 30 uur per week belt;
      • Regelmatig meer dan 3 uur ononderbroken belt, of de ene na de andere oproep start.

    Contacteer ons

    Snelste antwoord
    een aanvraag indienen
    of mail naar info@mobilevikings.be
    We antwoorden binnen 1 dag.
    FAQ

    x

    Ben je zeker?

    Onderstaande verwijderen?

    x