Laden...
Klein momentje, aub.
Hmm. Het duurt blijkbaar wel even. Misschien kun je de pagina eens opnieuw laden?

Abonnementen

  • Nieuw Nu met nog meer mobiele data
  • Kies je belminuten en mobiele data
  • Geen vervelende contracten
  • Makkelijk van tariefplan wijzigen

Kies je data

Kies je minuten

€ / Maand

Vikingvoordeel Enkel geldig voor oproepen in België gestart. Fair use policy: 60 gratis belminuten per dag naar andere Vikings in België.
In alle oproepen wordt de eerste minuut volledig aangerekend. Daarna per seconde.

Wat je zeker moet weten

Wanneer?

Je aanrekeningen ontvang je maandelijks rechtstreeks in je mailbox. Maar als je wilt, kunnen we je die ook lekker old school via de post versturen.

Hoe moet je betalen?

Betalen doe je zoals het voor Mobile Vikings hoort: zo voordelig mogelijk. Heb je nog Vikingpunten? Dan worden die automatisch eerst ingezet. Het resterende bedrag zie je dan op je factuur/aanrekening.

Als je een Mobile Vikings-abonnement wilt, kun je een automatische betaalmethode instellen of achteraf manueel via onze website betalen.

  • Bekijk infofiche
  • Vikingpunten

    Je verdient supermakkelijk Vikingpunten die je inzet om je aanrekening deels of volledig te betalen. Hoe verdien je ze? Door een nieuwe Mobile Viking aan te brengen én met de Viking Deals.

    Meldingen

    Verbruik je toch meer dan je bundel? Geen enkel probleem: wij houden je via e-mail en/of sms op de hoogte:

    • wanneer je bundel bijna op is.
    • wanneer je kosten buiten je bundel maakt.
    • en je krijgt een extra melding bij elke 10 euro die je buiten je bundel verbruikt.

    Viking App

    Je controleert intussen al je verbruik eenvoudig via de Viking App en onze website. Je weet dus altijd wat, wanneer, en hoeveel. Daarnaast krijg je nog eens een duidelijk overzicht op je volgende factuur/aanrekening.

    Buiten je bundel

    De kosten buiten bundel kennen is altijd handig, toch?

    • Je belt aan € 0,20 / min.
      Gerekend per seconde, met een minimum van 60 seconden. In België, naar een Belgisch nummer.
    • Je sms't aan € 0,10 / SMS
      Verzonden vanuit België, naar een Belgisch nummer.
    • Je surft aan € 0,10 / MB
      In België, berekend per kilobyte.

    Viking App

    Met de gratis Viking App hou je altijd je verbruik in de gaten: je komt nooit meer voor verrassingen te staan.

    Roaming

    In het buitenland is bellen en sms’en automatisch mogelijk. Maar dataroaming moet je nog manueel activeren via de instellingen van je smartphone. In de EU1 zal je roamingverbruik afgehouden worden van de bundel van je abonnement. Bijkomende roamingkosten zullen op je volgende aanrekening beschikbaar zijn.

    Meer informatie over roaming >

    Internationaal

    Dit is bellen of het verzenden van een SMS naar een buitenlands nummer terwijl je in België bent.

      Sms Telefoongesprekken
    EU-landen (1) € 0.20 € 0.50/min
    Andere landen (2) € 0.20 € 1.00/min
    Belminuten worden geteld vanaf de eerste seconde van elke begonnen minuut

    1 Zie lijst EU-landen
    2 De volgende landen en netwerken zijn niet bereikbaar: Antarctica, Oost-Timor, Emsat, Euro Sat, Global Sat, Inmarsat, International Free Phone, Internationale netwerken, Iridium, Nauru, Sint-Helena

    Viking App

    Met de gratis Viking App hou je altijd je verbruik in de gaten: je komt nooit meer voor verrassingen te staan.

    Speciale nummers

    Deze kosten verschijnen op je volgende aanrekening.

    1xx-nummers, 0800-nummers gratis (werkt enkel in België)
    Premium-sms kost vermeld bij het premium-nummer
    070-nummers max. 0,30 €/min.
    078-nummers nationaal tarief
    1204, 1304, 1404, 1207, 1307, 1407, 1212, 1313, 1414 0,15 €/min., bovenop de kost vermeld bij het nummer
    090x-nummers kost vermeld bij het nummer

    Viking Care

    Voor al je vragen via telefoon, e-mail of social media: onmiddellijk je beste oplossing. Vergezeld van een grote glimlach.

    Van herlaadkaart naar abonnement

    Switchen van een herlaadkaart naar een abonnement? Is kinderspel: dat doe je eenvoudig in je instellingen. Switchen in de omgekeerde richting is natuurlijk ook mogelijk.

    Nieuw nummer

    Een nieuw abonnement afsluiten is heel eenvoudig. Je hebt niets speciaal nodig. Voor een nieuw nummer vragen we € 15 administratieve kosten.

    Ik wil mijn huidige nummer houden

    Je nummer overdragen naar Mobile Vikings? In een wip gebeurd, en wij nemen alle administratie voor onze rekening.

    Wat heb je nodig?

    • De gegevens van je abonnement bij je huidige operator (vind je op je contract of aanrekening).
    • Vergeet niet na te gaan of er in je huidige contract een verbrekingsvergoeding verschuldigd is of niet.

    Viking Care

    Voor al je vragen via telefoon, e-mail of social media: onmiddellijk je beste oplossing. Vergezeld van een grote glimlach.

    Instellingen wizard

    Ok, je hebt je simkaart geactiveerd en in je telefoon gestoken… En er gebeurt niets. Er klopt iets niet: je kunt geen verbinding maken met het internet.

    Correct: af en toe kan een toestel de instellingen van Mobile Vikings niet automatisch configureren. Maar geen reden tot paniek. We hebben een wizard gebouwd die je moeiteloos door de configuratie van je toestel loodst. Kinderspel.

    Naar de instellingen wizard >

    Toch nog moeilijkheden?

    Neem gerust contact op met onze helpdesk. Onze Viking Care Agents lossen het in een handomdraai op, met een brede glimlach.

    Viking Care

    Voor al je vragen via telefoon, e-mail of social media: onmiddellijk je beste oplossing. Vergezeld van een grote glimlach.

    Gratis mobiele communicatie

    Dààr streeft Mobile Vikings naar. Dankzij het Vikingvoordeel bellen en sms'en alle Mobile Vikings elkaar gratis. Daarnaast verdien je supermakkelijk Vikingpunten. Die zet je in om je aanrekening deels of volledig te betalen.

    1

    Vikingvoordeel Alle Belgische Mobile Vikings bellen en sms’en elkaar gratis. Elke maand 1800 belminuten en 9000 sms’en, zomaar bovenop je herlading.

    2

    Breng een vriend(in) aan Na zijn/haar eerste betaalde aanrekening verdien jij 15 Vikingpunten. Die zet je in als korting op je eigen aanrekening(en).

    3

    Viking Deals Voor élke aankoop bij een van onze partners krijg je een deel van het aankoopbedrag terug in Vikingpunten. Elke keer opnieuw korting op je aanrekening dus.

    • Hoe stel ik het mobiele internet in?

      Problemen met je mobiel internet, geen 4G of kun je niet surfen in het buitenland? Volg de onderstaande stappen om je probleem op te lossen. 

      Actieve bundel

      Heb je nog genoeg data in je bundel?

      APN-instellingen

      Het is heel belangrijk dat deze instellingen juist zijn. In de meeste gevallen lost dit ook het probleem op.

      Ga naar onze configuratiewizard en zoek daar je toestel.
      Staat je toestel niet in de lijst? Kies dan gelijkaardig toestel, de instellingen komen vaak overeen.

      Als je een Android-toestel hebt, dan lijkt elke andere Android-telefoon op de jouwe qua instellingen. Maar we geven hieronder de instellingen nog eens mee, je kunt nooit weten:

      • Naam = Mobile Vikings
      • APN = web.be
      • Username = web
      • Password = web
      • Proxy = [niets invullen]
      • Port = [niets invullen]
      • APN-type = default,supl
      • Authentication / verification type = PAP


      Alles ingegeven? Sla het toegangspunt op, schakel je vliegmodus even aan en uit, en test je verbinding opnieuw. Als dat niet lukt, herstart je je toestel.

      Buitenland / Roaming

      • Check je APN-instellingen (zie hierboven)
      • Kies een andere beschikbare operator uit
      • Switch eens tussen 3G/4G/LTE


      Dit kun je doen in de instellingen van je toestel:

      • Apple: Instellingen > Mobiele data > Zet "Schakel 4G in" uit.
      • Samsung (Android): Instellingen > Meer instellingen > Mobiele netwerken > Netwerkmodus > kies hier voor een optie zonder 4G of LTE
      • Nokia (Windows Phone): Instellingen > Mobiele netwerken > Hoogste verbindingssnelheid > Kies hier voor een optie zonder 4G of LTE.


      Meer info over Roaming

      Weten of je simkaart kapot is?

      • Probeer je simkaart eens in een ander toestel?
    • Hoe activeer ik de automatische herlading?

      TL;DR
      Om de automatische herlading te activeren, ga naar deze link of volg onderstaande stappen:

      Meer info
      Kies voor ‘Instellingen’ en klik op ‘Instellingen’ betalingen. Je kunt nu een bestaande betalingsmethode kiezen of er zelf een instellen. Wil je een nieuwe betalingsmethode toevoegen, dan moet je kiezen voor VISA, MasterCard of domiciliëring.

      • Kies je voor VISA/MasterCard, dan wordt er een betaling van € 0,01 uitgevoerd om je betalingsmethode te activeren. Je wordt hiervoor doorverwezen naar Ingenico Payment Services. Zodra de betaling is uitgevoerd, zal je betalingsmethode geactiveerd worden. Die € 0,01 krijg je nadien terug op je simkaart als belwaarde.
      • Kies je voor domiciliëring, dan vul je een mandaat in dat wij naar je bank opsturen. Het kan tot 10 werkdagen duren voordat je bank het mandaat heeft goedgekeurd.

      Is je betalingsmethode geactiveerd, dan herlaad je je simkaart automatisch of door het sturen van een sms (met de boodschap SIM TOPUP naar 1984).

      Let op:

      • De automatische herlading herlaadt altijd je ingestelde bedrag en Focus-bundel. Dit kun je altijd zelf aanpassen bij je betalingsmethoden.
      • Een betalingsmethode kan niet worden gebruikt voor het betalen van de registratiekost van € 15 voor een nieuwe simkaart.
      • De eerste keer dat je herlaadt, moet je dat manueel doen (via Bancontact, MasterCard, VISA of overschrijving). Daarna is je simkaart volledig geactiveerd en kun je gebruikmaken van de betalingsmethode (voor de daaropvolgende herladingen).

       

    • Ik kan geen sms’en meer sturen. Wat moet ik doen?

      Dan is er hoogstwaarschijnlijk wat mis met je sms-centrale. Die moet je dus even checken. Er zijn 2 mogelijke nummers: +32486000005, en +32456002000. Als het ene nummer niet werkt, probeer je het andere.

      iPhone-gebruikers kunnen de sms-centrale instellen door de code *5005*7672*+32486000005# of *5005*7672*+32456002000# in te toetsen en op de knop bellen te drukken.

      Alle andere gebruikers kunnen de centrale ingeven in de instellingen van het toestel zelf (meestal bij de instellingen van je sms-app).

      Herstart hierna je toestel en probeer een sms naar jezelf te sturen. Als dat niet werkt, laat het ons dan zeker weten.

    • Hoe verloopt een nummeroverdracht?

      1) Ga naar onze startpagina en kies voor ‘Simkaart aanvragen’ in het menu.

      2) Kies “Ik wil mijn huidige gsm-nummer behouden” bij stap 3, en volg de verdere stappen (je nummer overdragen is trouwens helemaal gratis).

      Is je registratie voltooid, dan ontvang je van ons een e-mail om je aanvraag te bevestigen. Je gloednieuwe simkaart wordt via de post verzonden (binnen 5 werkdagen kun je die in je brievenbus verwachten). Ga naar mobilevikings.be/activation, volg de stappen en geef de laatste 4 cijfers van je nieuwe simkaart in. Binnen enkele uren, tot een maximum van 3 werkdagen, is de nummeroverdracht voltooid.

      Tijdens de nummeroverdracht blijft je nummer actief op het netwerk van je huidige provider. Na het verzenden van de activatie-sms hou je onze simkaart dus best bij de hand. Zodra het signaal van je huidige simkaart is weggevallen, plaats je je Mobile Vikings simkaart in je toestel. Wij zetten jouw nummer stop bij de andere provider, jij hoeft daar zelf dus niks voor te doen.

       

    • Mijn verbruik buiten bundel in mijn account klopt niet. Hoe komt dat?

      Het is inderdaad mogelijk dat het verbruik buiten bundel dat we je (per simkaart) tonen op onze website en in de Viking App, niet 100% klopt. Soms is het effectieve verbruik lager is dan het bedrag dat je in de Viking App ziet.

      Zie je in de app kosten buiten bundel die je al betaald hebt? Die zullen op het einde van de maand worden gereset, en worden absoluut niet dubbel aangerekend. Er is nu een technisch probleem waardoor die kosten niet altijd juist worden weergegeven.

      De meldingen die je per sms krijgt over je verbruik buiten bundel, die worden verstuurd met een vertraging van maximaal 30 minuten. Voor deze informatie baseer je je dus beter op die sms'en.

    Contacteer ons

    Snelste antwoord
    een aanvraag indienen
    of mail naar info@mobilevikings.be
    We antwoorden binnen 1 dag.
    FAQ

    x

    Ben je zeker?

    Onderstaande verwijderen?

    x