Cookies bij Mobile Vikings? Die gebruiken we om onze website te verbeteren, om je surfervaring zo optimaal mogelijk te maken ...en om je op andere sites relevante advertenties te tonen. Je kunt je cookie-instellingen altijd aanpassen. Lees ons cookiebeleid hier.

Welke cookies wil je toelaten?

Dankzij deze cookies werkt de website correct en gebruiksvriendelijk. Daarnaast kunnen we hiermee problemen opsporen en onze websites verbeteren.

Dankzij deze cookies kunnen we je advertenties tonen op maat van je interesses. Zo zie je altijd boodschappen die relevant zijn. Je kunt deze instellingen onderaan de website aanpassen.

Laden...
Klein momentje, aub.
Hmm. Het duurt blijkbaar wel even. Misschien kun je de pagina eens opnieuw laden?

loading...

Herlaadkaarten

  • Kies uit 8 formules
  • Meer data, of meer belminuten
  • Herlaad wanneer je wilt
  • Ontdek het aanbod

Viking Deals-gebruikers besparen tot 100% op hun telefoonrekening

Shop je online bij Coolblue, of boek je een reis bij Booking.com? Dan krijg je dankzij Viking Deals een deel van je aankoopbedrag terugbetaald in Vikingpunten.

Viking Deals ontdekken

Waarom Mobile Vikings kiezen?

Je hebt altijd het beste data-aanbod, abonnement of herlaadkaart
Je belt en sms’t gratis naar alle Mobile Vikings
Verdien Vikingpunten en bespaar op je rekening
Je surft supersnel met 4G

Viking Deals

Dankzij de Viking Deals verdien je Vikingpunten telkens als je een online aankoop doet bij een van onze partners.

Alle Viking Deals bekijken

Overtuigd?

Waar wacht je nog op?

  • Hoe contacteer ik Mobile Vikings?

    Heb je een vraag voor de helpdesk?

    1. Bezoek onze Help & Support en gebruik de zoekfunctie.
    2. Bel ons op werkdagen tussen 8u30 en 17u op 0456 19 19 76, of gratis via 1976 als je Viking bent.
    3. Gebruik tijdens de kantooruren de live chat op de website.
    4. Stel ons je vraag via Facebook (Messenger) of Twitter.
    5. Stuur ons een bericht via WhatsApp. Let op: je kunt ons via dit nummer niet bellen! 
    6. Vul ons vragenformulier in of mail je vraag naar info@mobilevikings.be.

    Mobile Vikings is gevestigd in Hasselt. Onze gegevens:

    Mobile Vikings
    Kempische Steenweg 309/1
    3500 Hasselt

    Tel.: +32 78 353 033
    e-mail: info@mobilevikings.be 

    Let op: voor vragen over je simkaart of Mobile Vikings account kun je enkel bij de helpdesk terecht!

  • Hoe verloopt de overstap van mijn huidige provider naar Mobile Vikings?
    1. Je vraagt je gsm-abonnement of je herlaadkaart online aan.
    2. Je bevestigt je aanvraag via e-mail en krijgt je simkaart binnen de 5 werkdagen in de brievenbus.
    3. Je surft naar www.mobilevikings.be/activation om je simkaart te activeren.
    4. Na de activatie wacht je tot de ontvangst op je huidige simkaart wegvalt. Dat kan tot 3 werkdagen duren, maar je blijft ondertussen natuurlijk bereikbaar.
    5. Daarna steek je je nieuwe simkaart van Mobile Vikings in je toestel en controleer je je internetinstellingen

    Nog enkele handige weetjes

    Kan ik mijn nummer behouden?

    Ja, geen probleem. Wanneer je je gsm-abonnement of je herlaadkaart aanvraagt kun je kiezen om je nummer te houden. 

    Wie zegt mijn huidige abonnement stop?

    Wij zetten het abonnement bij je huidige provider stop. Zelf hoef je daar niets voor te doen. Je hoeft enkel maar je Mobile Vikings-simkaart online aan te vragen.

    Hoelang duurt het voor ik actief ben op het Mobile Vikings-netwerk?

    • Vanaf het moment dat je je simkaart online hebt aangevraagd, duurt het maximaal 8 werkdagen.
    • Vanaf het moment dat je je simkaart hebt geactiveerd, duurt het maximaal 3 werkdagen, maar je blijft ondertussen natuurlijk bereikbaar.

    Wat met mijn abonnement bij mijn huidige provider?

    Als je huidige abonnement van pakweg 1 maart tot en met 31 maart loopt, en je activeert je nieuwe simkaart op 15 maart, dan rekent de provider normaal gezien enkel de periode aan waarin je nog actief was op hun netwerk. In dit fictief voorbeeld dus tot en met 15 maart. Maar vraag dit zeker na, want het gebeurt niet altijd automatisch.

    Let op! Afhankelijk van het type abonnement dat je hebt, is het mogelijk dat je een verbrekingsvergoeding moet betalen als je je abonnement vroegtijdig stopzet. Gelukkig is dat met de huidige contracttypes nog maar zelden het geval.

    Wat met mijn herlaadkaart bij mijn huidige provider?

    In de meeste gevallen vervallen je bundels en je belwaarde van zodra je overstap naar een Mobile Vikings-abonnement compleet is. Je kunt natuurlijk bij je oude provider altijd vragen of je enkel voor je actieve gebruik mag betalen, maar meestal worden zulke aanvragen afgewezen.

    Wat we aanraden: een overstap naar Mobile Vikings duurt maximaal 8 werkdagen. Probeer ervoor te zorgen dat je belwaarde en/of bundels opgebruikt zijn net voor je je Mobile Vikings-simkaart activeert. Zo haal je toch alles uit je budget.

     

  • Ik heb geen mobiel internet. Wat moet ik doen?

    Problemen met je mobiel internet, geen 4G of kun je niet surfen in het buitenland? Volg de onderstaande stappen om je probleem op te lossen.

    Heb je alle stappen doorlopen en werkt je mobiel internet nog altijd niet? Bel dan gratis de helpdesk op het nummer 1976 of stuur ons een bericht

    Actieve bundel

    Heb je nog genoeg data in je bundel?

    Internetinstellingen

    Het is heel belangrijk dat deze instellingen juist zijn. In de meeste gevallen los je het probleem op als je ze aanpast. Ga naar onze instelgidsen en zoek daar je toestel.

    Staat je toestel niet in de lijst? Kies dan gelijkaardig toestel, de instellingen zijn sowieso hetzelfde. Als je een Android-toestel hebt, dan lijkt elke andere Android-telefoongids op de jouwe. Maar we geven hieronder de instellingen nog eens mee, je kunt nooit weten:

    • Naam = Mobile Vikings
    • APN = web.be
    • Username = web
    • Password = web
    • Proxy = [niets invullen]
    • Port = [niets invullen]
    • APN-type = default,supl
    • Authentication / verification type = PAP

    Alles ingegeven? Sla het toegangspunt op, schakel je vliegtuigmodus even aan en uit, en test je verbinding opnieuw. Als dat niet lukt, herstart je je toestel.

    Buitenland / Roaming

    • Kijk na of "roaming" is ingeschakeld
    • Bij je internetinstellingen vul je het volgende in:
      APN: internet.proximus.be
      - MNC: 01
      De rest laat je open.
    • Kies een andere beschikbare operator uit en herstart daarna je toestel.
    • Switch eens tussen 3G/4G/LTE

    Dit kun je doen in de instellingen van je toestel:

    • Apple: Instellingen > Mobiele data > Zet "Schakel 4G in" uit.
    • Samsung (Android): Instellingen > Meer instellingen > Mobiele netwerken > Netwerkmodus > kies hier voor een optie zonder 4G of LTE
    • Nokia (Windows Phone): Instellingen > Mobiele netwerken > Hoogste verbindingssnelheid > Kies hier voor een optie zonder 4G of LTE.

    Meer info over Roaming

    Weten of je simkaart kapot is?

    • Probeer je simkaart eens in een ander toestel? Als dat ook niet werkt, dan zit het probleem mogelijk bij je simkaart zelf. Onze helpdesk kan je dan helpen een andere oplossing vinden, of je simkaart vervangen. 
  • Hoe bestel ik een simkaart?

    Heb je 5 minuutjes? Want langer duurt het niet om je Mobile Vikings simkaart te bestellen! Maak eerst je keuze: wil je een simkaart met abonnement bestellen, of een herlaadkaart? Volg dan de stappen op de pagina om je bestelling af te ronden. 

    Wat heb je nodig om je huidige nummer over te dragen?

    • Het nummer van je huidige simkaart,
    • Heb je momenteel een abonnement bij een andere provider, dan hou je je klantnummer ook best bij de hand.

Contacteer ons

Snelste antwoord
Een aanvraag indienen
of mail naar info@mobilevikings.be
We antwoorden binnen 1 dag.
FAQ