Viking normal green

Mijn betalingen

Automatisch of handmatig, via de app of website: jij kiest hoe je betaalt.

Zo regel je je betalingen

Je kunt een automatische betaling instellen via je My Viking-account met VISA, MasterCard of domiciliëring.

  • Herlaadkaart? Kies een betaalmethode voor handmatig, automatisch of sms-herladen.

  • Abonnement? Je aanrekening wordt automatisch betaald via je gekozen betaalmethode.

Heb je nog een openstaand bedrag? Dan kies je zelf of je dit meteen laat betalen met je nieuwe methode of liever handmatig.

Een betaling wordt meestal binnen 6 tot 12 dagen van je rekening gehaald. Soms kan dit langer duren. Als je betaling niet lukt, kan je belwaarde worden teruggenomen en/of wordt je factuur als onbetaald gemarkeerd. Na twee mislukte pogingen blokkeren we je betaalmethode.

Log in op je My Viking-account (via app of website) en ga naar ‘Aanrekeningen’. Daar kun je je openstaande aanrekeningen makkelijk betalen met de beschikbare betaalmethodes.

Liever overschrijven? Geen probleem. Op je aanrekening of factuur vind je een gestructureerde mededeling. Neem die exact over bij je betaling, zodat we ze correct kunnen koppelen. Hou er zeker ook rekening mee dat het 3 tot 5 werkdagen duurt eer zo’n betaling verwerkt wordt door je bank.

Vind je je gestructureerde mededeling niet terug op je aanrekening? Contacteer dan even onze helpdesk, zij bezorgen je de juiste info.

Oei, iets mis met je betaling?

Is je betaling mislukt of krijg je een foutmelding? Dat kan verschillende oorzaken hebben:

  • je betaling werd geweigerd door de bank

  • er staat onvoldoende saldo op je rekening

  • de gegevens van je bankkaart zijn onjuist

  • de verificatie (authenticatie) is mislukt

  • je bankkaart is verlopen of gedeactiveerd

Neem bij twijfel best contact op met je bank. Is je betaling wél gelukt, maar staat je aanrekening nog open? Check dan de pagina hieronder om te zien hoe je dit kunt oplossen.

Hoe gebruik ik mijn Vikingpunten?

Abonnement

Je Vikingpunten worden automatisch verrekend met je eerstvolgende aanrekening of factuur. Als je er genoeg hebt, betalen we je volledige aanrekening ermee. Anders verrekenen we een deel. Je kunt niet zelf kiezen voor welk abonnement of welke factuur de punten worden ingezet.

Herlaadkaart

Dan kies je zelf hoe je je Vikingpunten gebruikt: je kunt ze automatisch laten verrekenen bij elke herlading, of handmatig beslissen per herlading of je je punten inzet. Jij hebt de controle.

Veelgestelde vragen