Fysieke simkaart
Een traditionele simkaart wordt na je bestelling met de post verstuurd.
Werkt in elke smartphone.
Je krijgt deze simkaart na 3 tot 5 werkdagen.
Best wat gedoe om zo'n simkaart verwisselen. Al veel paperclips gebruikt?
Fysiek of digitaal, een simkaart voor iedereen!
Size does matter! Voor je fysieke simkaart dan toch... Afhankelijk van je toestel heb je een standaard-, micro- of nano-sim nodig. Na bestelling bezorgen wij je een 3-in-1 simkaart waardoor je altijd het juiste formaat hebt. Deze is even groot als de standaard-sim, maar je kan de 2 kleinere soorten uit de kaart drukken.
Of ga volledig digitaal en kies voor een eSIM. Vliegensvlug, milieuvriendelijk en geen gedoe meer met fysieke kaarten.
Een traditionele simkaart wordt na je bestelling met de post verstuurd.
Werkt in elke smartphone.
Je krijgt deze simkaart na 3 tot 5 werkdagen.
Best wat gedoe om zo'n simkaart verwisselen. Al veel paperclips gebruikt?
Je krijgt meteen een e-mail om je eSIM te activeren.
Na activatie krijg je een persoonlijke QR-code. Die scan je en je bent vertrokken!
Je kunt supermakkelijk tussen 2 nummers switchen als je een Dual SIM hebt.
Buiten de EU kun je makkelijk een lokale simkaart gebruiken.
Je kiest voor een milieuvriendelijker alternatief.
Enkel geschikt voor bepaalde smartphones. Check op onze eSIM-pagina via onderstaande knop of die van jou compatibel is.
Nieuwe simkaart besteld? Je vindt je nieuwe nummer in My Viking.
Je bestaande mobiele nummer(s) vind je steeds terug in je My Viking product overzicht.
Dit nummer bestaat uit 19 cijfers en begint bij Mobile Vikings standaard met 89323...
Je kan dit terugvinden op je simkaart of in je telefooninstellingen.
Met je pincode ontgrendel je je simkaart.
De pukcode heb je enkel nodig wanneer je drie keer een foute pincode hebt ingevoerd.
Heb je een eSIM-compatibele iPhone, Samsung- of Google-smartphone? Dan hoef je de stappen hieronder niet te volgen. Kies tijdens het instellen van je nieuwe toestel gewoon om automatisch je eSIM over te zetten. En voilà, klaar is kees.
Ben je je toestel kwijtgeraakt? Heb je een nieuwe smartphone gekocht en is een automatische eSIM-activatie niet mogelijk? Of wil je switchen tussen een fysieke simkaart en een eSIM? Volg het stappenplan hieronder om snel weer up and running te zijn.
Vraag vanuit je My Viking-account een vervangsimkaart aan en volg de stappen.
Is je telefoon gestolen of verloren? Dan kan je aangeven dat je je oude simkaart meteen wilt laten blokkeren.
Je nieuwe fysieke simkaart wordt via bpost verzonden, dus reken op 3 tot 5 werkdagen voor ontvangst van jouw simkaart. Je krijgt ook nog een e-mail met de nodige informatie. Je simkaart vervangen is trouwens volledig gratis.
Vraag vanuit je My Viking-account een vervangende eSIM aan.
Is je telefoon gestolen of verloren? Dan kan je aangeven dat je je oude simkaart meteen wilt laten blokkeren.
Meteen na je bestelling krijg je een e-mail met een activatiecode om je eSIM te activeren. Via de rode knop in deze e-mail activeer je je nieuwe eSIM.
Eenmaal geactiveerd, krijg je een tweede e-mail met een QR-code. Vooraleer je de QR-code scant, verwijder je eerst het overbodige eSIM-profiel van je oude toestel. Let op: de QR-code kan maar 1 keer gescand worden. Liep er iets mis bij de eerste scan? Neem dan contact op met onze helpdesk.
Wacht je al langer dan vijf werkdagen? Neem contact met ons op zodat we je een nieuwe simkaart kunnen opsturen. Geef daarbij ook opnieuw het juiste leveringsadres mee aub. Waarschijnlijk is de eerste simkaart verloren gegaan bij de post.