Viking illustratie

Problemen met je internet thuis of wifi?

Ieders ergste nachtmerrie: the wifi is down!

Everybody stay calm! Check eerst even dit.

Problemen met je wifi-signaal kunnen meerdere oorzaken hebben. Daarom willen we je eerst vragen om een aantal zaken te testen: 

  1. 1

    Start eerst je modem én het toestel waarmee je wil verbinden opnieuw op. Zet je modem uit, wacht 15 seconden en schakel hem dan weer in. Het kan even duren voor je modem opnieuw volledig opstart – dat is normaal.

  2. 2

    Voer nu een volledige reset uit. In dit geval mag het een volledige reset zijn, van je modem tot je wifi-naam en wachtwoord.

  3. 3

    Helpt dat niet? Controleer of je met het juiste wifi-netwerk verbonden bent. De inloggegevens vind je op je Bbox-3 modem of de installatie-sticker. Heb je een Internet Box? Dan staan ze in je My Viking account.

  4. 4

    Pro-tip: Als je met een kabel kan verbinden, doe dat zeker. Die is meestal sneller en stabieler dan wifi. Controleer ook even of alle kabels goed zijn aangesloten.

  5. 5

    Heb je liever een uitgebreid stappenplan? Neem dan zeker onze online gids erbij. Hier kan je verschillende stappenplannen terugvinden voor je BBox-3 modem of je Internet Box(+) modem

Alles geprobeerd en nog steeds problemen? Bekijk dan de volgende stap.

Is je wifi-booster de boosdoener?

Hier lees je wat je kan doen.

Liever een uitgebreid stappenplan?

Nog steeds niet opgelost en nood aan een uitgebreid stappenplan? Je bent in no-time weer online! Selecteer de modem die bij jou thuis geïnstalleerd is en krijg een uitgebreid stappenplan.