Viking illustratie

Mobiel tariefplan beheren

Je mobiel tariefplan beheren was nog nooit zo gemakkelijk.

Surfen, bellen of sms’en. Een bundel voor iedereen.

Type bundels

Bij Mobile Vikings zijn er bel-, sms- en databundels. Met een herlaadkaart bepaal je zelf wanneer je een bundel voor een maand activeert en hoeveel je uitgeeft, ideaal als je flexibel wilt blijven. Liever elke maand automatisch je bundels vernieuwd? Dan is een abonnement de beste keuze, zodat je altijd zorgeloos kunt bellen, sms’en en surfen.

Wanneer worden mijn bundels vernieuwd?

Je bundel vernieuwt elke maand op dezelfde dag. Is je bundel op en wil je niet wachten tot de vernieuwing? Activeer dan zelf je nieuwe bundel via de website of app. Deze gaat dan meteen in, en je bundel zal vanaf dan maandelijks op deze nieuwe datum starten.

Mijn bundel in het buitenland

Binnen de EU bel en sms je naar Belgische nummers zonder extra roamingkosten.

Buiten de EU kun je je databundel niet gebruiken. Je mobiele data wordt automatisch geblokkeerd om onverwachte kosten te voorkomen. Toch surfen? Dat kan met de Global Data Pass, waarmee je mobiel internet krijgt in veel landen buiten de EU.

Mobile Vikings tariefplan wijzigen

  • Je kunt je abonnement altijd wijzigen via de website of app, onder ‘productinstellingen’.

  • Wachten tot het einde van je bundelperiode? De beste optie volgens ons! Slim als je nog genoeg data of belminuten over hebt,  zo haal je het meeste uit je huidige abonnement.

  • Meteen overschakelen? Ideaal als je direct meer data of belminuten nodig hebt. Je nieuwe abonnement start meteen en je factuurdatum kan hierdoor iets verschuiven. Vanaf dan zal je abonnement ook steeds op deze datum vernieuwen.

Even een pauze nodig?

Je kunt je abonnement helaas niet tijdelijk pauzeren. Indien je om een bepaalde reden je abonnement tijdelijk niet kunt gebruiken, dan raden we aan om over te schakelen naar een herlaadkaart. Let op: je moet deze minstens één keer per jaar herladen en je simkaart identificeren via een betaling.

Tariefplan stopzetten

Jammer dat je niet meer tevreden bent bij Mobile Vikings. Maar we hebben ongetwijfeld een oplossing voor welk probleem je ook ondervindt. Wil je dat we je daarbij helpen? Bel ons of stuur ons gerust een e-mail, dan zoeken we het samen uit.

Kom je niet toe met je huidige tariefplan of betaal je te veel voor hetgeen dat je verbruikt? Check je verbruik via de knop hieronder en ontdek welk plan het beste bij je past! Let op: deze functie is enkel beschikbaar voor Vikings die al minstens één jaar klant zijn.

Toch je abonnement of herlaadkaart opzeggen?

Abonnement

Als je je nummer wilt behouden doet je nieuwe provider al het nodige. Jij hoeft zelf dus niets af te sluiten bij ons. Wil je je nummer volledig stopzetten? Dat kan eenvoudig via je My Viking-account door onderaan te kiezen voor ‘je telefoonnummer verwijderen’.

Je nummer wordt stopgezet nadat de huidige bundelperiode is afgelopen. Let op: Je krijgt nog een laatste rekening als die nog openstaat. Anders betaal je alleen eventuele buitenbundelkosten.

Herlaadkaart

Betaal je veel en kom je niet toe? Dan is een herlaadkaart misschien niet ideaal. Een abonnement kan voordeliger zijn, check hier je opties!

Stop met het herladen van je herlaadkaart om deze te beëindigen. Je nummer vervalt dan automatisch. Wil je deze toch onmiddellijk stopzetten? Neem dan contact op met onze helpdesk via de knop hieronder. 

SOS: je herlaadkaart herladen

Hoe zit het met je verbruik?

Hoe raadpleeg ik mijn verbruik? Waar vind ik een overzicht van mijn gesprekken? Waarom verbruik ik zo veel data?

Veelgestelde vragen