- 1
Herstart eerst en vooral je toestel.
- 2
Check via je My Viking-account of je nog genoeg belwaarde/databundels hebt. Heb je nog een openstaande factuur? Dan kan dit de oorzaak zijn van het probleem.
- 3
Check daarna of je verbinding met een netwerk (service) hebt. Indien je geen netwerkverbinding hebt, probeer dan manueel te verbinden met een netwerk via de instellingen van je toestel. Selecteer je toestel in onze instelgids, kies onder ‘Netwerk’ voor ‘Een netwerk selecteren’ en volg de stappen.
- 4
Nog steeds niet opgelost? Test dan je simkaart (fysiek) eens in een ander toestel. Zo zijn we zeker dat het probleem niet bij het toestel ligt.
- 5
Ben je in het buitenland? Test dan een andere provider. Ook dan moet je herstarten. Gebruik ook het correcte nummerformaat, bijvoorbeeld +32 bij het bellen naar een Belgisch nummer of +33 bij het bellen naar een Frans nummer.
- 1
Check eerst en vooral via je My Viking-account of je nog genoeg belwaarde/ bundels hebt. Heb je nog een openstaande factuur? Dan kan dit de oorzaak zijn van het probleem.
- 2
Check daarna of je verbinding met een netwerk (service) hebt. Indien je geen netwerkverbinding hebt, probeer dan manueel te verbinden met een netwerk via de instellingen van je toestel. Selecteer je toestel in onze instelgids, kies onder ‘Netwerk’ voor ‘Een netwerk selecteren’ en volg de stappen.
- 3
Herstart je toestel nadat je dit hebt gedaan en probeer een sms naar jezelf te sturen.
- 4
Nog steeds niet opgelost? Test dan je simkaart (fysiek) eens in een ander toestel. Zo zijn we zeker dat het probleem niet bij het toestel ligt.
- 5
Ben je in het buitenland? Test dan een andere provider. Ook dan moet je opnieuw herstarten. Gebruik ook het correcte nummerformaat, bijvoorbeeld +32 bij het sms’en naar een Belgisch nummer of +33 voor een Frans nummer.