Viking illustratie

Global Data Pass

Surfen buiten de EU was nog nooit zo makkelijk!

Stay connected op vakantie met de Global Data Pass

  • Om onverwachte hoge kosten te vermijden, blokkeren we automatisch het gebruik van mobiele data buiten de EU. Wil je toch data gebruiken buiten de EU? Dan is er de Global Data Pass. 

  • Deze pas is een maand lang geldig vanaf activatie, ongeacht of je de data gebruikt. Je kunt de Global Data Pass kopen voor zowel herlaadkaarten als abonnementen en gebruiken in meerdere landen buiten de EU, zonder telkens een nieuwe pas te hoeven kopen.

  • Let op: de bundel geldt enkel voor mobiele data en kan niet worden gebruikt voor bellen of sms’en.

In welke landen kan ik het gebruiken?

De Global Data Pass is gebaseerd op de bestemmingen buiten de EU die onze Vikings het vaakst kiezen. Hieronder vind je een lijst met onze topbestemmingen buiten de EU.

Kies je Global Data Pass

Bestemming in zicht? Activeren maar!

  1. 1

    Ga naar je My Viking-account. Je kan deze voor vertrek of bij aankomst activeren.

  2. 2

    Selecteer het mobiele nummer waarvoor je een pas wilt kopen.

  3. 3

    Ga naar productinstellingen.

  4. 4

    Scroll wat naar beneden en daar zie je “Een GDP activeren”.

    Let op! Als je deze bij aankomst pas activeert, heb je natuurlijk wel verbinding met een wifi-netwerk nodig.

Je kan ook een Global Data Pass activeren via sms. Voor een herlaadkaart kan dit wel enkel als je een Easy Payment-methode hebt ingesteld.

Sms gratis een van onderstaande codes naar 1984

  • ROAM250MB voor 250 MB aan data.

  • ROAM1GB voor 1 GB aan data.

  • ROAM3GB voor 3 GB aan data.

Voor deze activeringsmethode heb je geen verbinding met een wifi-netwerk nodig, tenzij je een manuele betaling moet uitvoeren. Verbinding met het gewone netwerk is natuurlijk wel nodig.

Hoe verloopt de betaling?

Abonnement

  • De Global Data Pass wordt onmiddellijk geactiveerd en verschijnt op je volgende factuur/aanrekening.

  • Om die te betalen zullen, zoals altijd, eerst de beschikbare Vikingpunten gebruikt worden.

Herlaadkaart

  • Je kan de Global Data Pass betalen via je MyViking-account met beschikbare Vikingpunten, belwaarde of sms.

  • Heb je niet genoeg belwaarde of Vikingpunten? Dan betaal je het resterende bedrag automatisch via je Easy Payment-methode. Heb je die niet ingesteld, dan kun je apart online betalen.

  • Kun je niet via sms bestellen omdat je geen Easy Payment hebt ingesteld? Bestel dan via je Mobile Vikings-account.

  • Let op: Voor online betalingen heb je wifi nodig.

Premium vakantietips

Herinnering instellen voor je Global Data Pass

Vermijd kopzorgen en activeer een herinnering voor de aankoop van je Global Data Pass op onze website. Geef de startdatum van je reis door en 2 dagen voor vertrek ontvang je een herinnering van ons. Zo makkelijk is het!

Nog niet geboekt? Bekijk dan zeker onze Viking Deals!

Boek je reis met één van onze Viking Deals-reispartners en verdien een percentage van je aankoop terug in de vorm van Vikingpunten. 1 Vikingpunt = € 1 korting op je Mobile Vikings-rekening.

Veelgestelde vragen