Geldig gedurende één maand vanaf activatie
Global Data Pass
Surfen buiten de EU was nog nooit zo makkelijk!
Stay connected op vakantie met de global data pass
In alle EU-landen, inclusief het Verenigd Koninkrijk, gelden dezelfde tarieven als in België. Reis je buiten de EU? Dan blokkeren we je verbruik om onverwachte kosten te vermijden. Wil je toch data gebruiken buiten de EU? Dan is er de Global Data Pass.
Beschikbaar voor zowel herlaadkaarten als abonnementen.
Te gebruiken in meerdere landen buiten de EU waar de Global Data Pass beschikbaar is, je hoeft dus niet telkens een nieuwe pas te kopen.
De bundel geldt enkel voor mobiele data en kan niet worden gebruikt voor bellen of sms’en.
In welke landen kan ik het gebruiken?
De Global Data Pass is gebaseerd op de bestemmingen buiten de EU die onze Vikings het vaakst kiezen. Hieronder vind je een lijst met onze topbestemmingen buiten de EU.
Kies je Global Data Pass
250 MB
1 GB
3 GB
Bestemming in zicht? Activeren maar!
- 1
Ga naar je My Viking-account. Je kan deze voor vertrek of bij aankomst activeren.
- 2
Selecteer het mobiele nummer waarvoor je een pas wilt kopen.
- 3
Ga naar productinstellingen.
- 4
Scroll wat naar beneden en daar zie je “Een GDP activeren”.
Let op! Als je deze bij aankomst pas activeert, heb je natuurlijk wel verbinding met een wifi-netwerk nodig.
Je kan ook een Global Data Pass activeren via sms. Voor een herlaadkaart kan dit wel enkel als je een Easy Payment-methode hebt ingesteld.
Sms gratis een van onderstaande codes naar 1984
ROAM250MB voor 250 MB aan data.
ROAM1GB voor 1 GB aan data.
ROAM3GB voor 3 GB aan data.
Voor deze activeringsmethode heb je geen verbinding met een wifi-netwerk nodig, tenzij je een manuele betaling moet uitvoeren. Verbinding met het gewone netwerk is natuurlijk wel nodig.
Hoe verloopt de betaling?
Abonnement
De Global Data Pass wordt onmiddellijk geactiveerd en verschijnt op je volgende factuur/aanrekening.
Om die te betalen zullen, zoals altijd, eerst de beschikbare Vikingpunten gebruikt worden.
Herlaadkaart
Je kan de Global Data Pass betalen via je MyViking-account met beschikbare Vikingpunten, belwaarde of sms.
Heb je niet genoeg belwaarde of Vikingpunten? Dan betaal je het resterende bedrag automatisch via je Easy Payment-methode. Heb je die niet ingesteld, dan kun je apart online betalen.
Kun je niet via sms bestellen omdat je geen Easy Payment hebt ingesteld? Bestel dan via je Mobile Vikings-account.
Let op: Voor online betalingen heb je wifi nodig.
Premium vakantietips
Herinnering instellen
Vermijd kopzorgen en activeer een herinnering voor de aankoop van je Global Data Pass op onze website. Geef de startdatum van je reis door en 2 dagen voor vertrek ontvang je een herinnering van ons. Zo makkelijk is het!
Controleer je balans
Heb je een Global Data Pass aangekocht? Je vindt deze terug bij je balans in je My Viking-account via:
Producten > Mobiel nummer > Balans > Roaming > Non-EU roaming.
Daar kan je eenvoudig zien hoeveel data je nog over hebt tijdens je reis!
Nog niet geboekt? Bekijk dan zeker onze Viking Deals!
Boek je reis met één van onze Viking Deals-reispartners en verdien een percentage van je aankoop terug in de vorm van Vikingpunten. 1 Vikingpunt = € 1 korting op je Mobile Vikings-rekening.
Veelgestelde vragen
De Global Data Pass dient enkel voor dataverbruik en dekt de kosten voor oproepen of sms niet. Voor oproepen en sms gelden de lokale tarieven die worden vermeld in de sms die je krijgt als je in het buitenland aankomt. Voor meer informatie over de lokale tarieven kan je terecht op onze roamingpagina.

