Viking illustratie

Je nummer overdragen naar Mobile Vikings

Wil je overstappen naar Mobile Vikings maar wel je eigen nummer behouden? Dat kan!

Overstappen en je nummer behouden

Wat heb ik nodig?

Voor een succesvolle nummeroverdracht heb je je telefoonnummer, een werkende simkaart van je huidige provider en een toestel nodig waar deze simkaart in zit. Wil je een zakelijk nummer meenemen? Dan hebben we ook je klantnummer nodig. Dit vind je meestal op je factuur of bankafschrift.

Wat gebeurt er met mijn huidige abonnement?

Je hoeft je geen zorgen te maken over dubbele kosten. Zodra je nummeroverdracht is aangevraagd, zeggen wij je oude abonnement of herlaadkaart op. Je nieuwe bundels bij Mobile Vikings starten pas als je nummer succesvol is overgezet.

Status van de nummeroverdracht

Activeer je simkaart van zodra je deze ontvangt. De levering van een fysieke simkaart kan 3 tot 5 werkdagen duren, voor een eSIM gebeurt dit meteen. Simkaart geactiveerd? Wacht tot het netwerk van je huidige provider wegvalt, Dat kan maximaal 3 werkdagen duren. Installeer vervolgens je nieuwe simkaart op je toestel en klaar! Je nummer is nu helemaal van jou bij Mobile Vikings!

Nummmeroverdracht aanvragen

  1. 1

    Je vraagt je abonnement online aan door eerst het type abonnement te selecteren.

  2. 2

    Kies voor ‘je nummer behouden’.

  3. 3

    Rond je bestelling af.

  4. 4

    Wij gaan aan de slag met je bestelling. We zeggen het abonnement bij je vorige provider op en regelen de overstap. 

  5. 5

    Activeer je simkaart na ontvangst en wacht tot het netwerk van je vorige provider wegvalt. Dit kan tot 3 werkdagen duren.

  6. 6

    Verwissel je simkaart zodra het netwerk is weggevallen. 

  7. 7

    Je nummeroverdracht is nu afgerond!

  1. 1

    Je vraagt je herlaadkaart online aan door eerst het type herlaadkaart te selecteren.

  2. 2

    Kies voor ‘je nummer behouden’.

  3. 3

    Rond je bestelling af.

  4. 4

    Wij gaan aan de slag met je bestelling. We zeggen het abonnement bij je vorige provider op en regelen de overstap. 

  5. 5

    Activeer je simkaart na ontvangst en wacht tot het netwerk van je vorige provider wegvalt. Dit kan tot 3 werkdagen duren.

  6. 6

    Verwissel je simkaart zodra het netwerk is weggevallen. 

  7. 7

    Je nummeroverdracht is nu afgerond!

Voor al je vragen rond Business neem je best een kijkje op de business pagina

Help, mijn nummeroverdracht is afgewezen?!

Als je nummeroverdracht is afgewezen, kan dit verschillende oorzaken hebben. Klik op onderstaande knop voor meer informatie.

Nummer overdragen naar een andere provider

  • Weet je zeker dat je het Viking-schip wilt verlaten?

    Als je je nummer wilt behouden, dan doet je nieuwe provider al het nodige. Jij hoeft zelf dus niets af te sluiten bij ons. Wil je je nummer volledig stopzetten? Dat kan eenvoudig via je My Viking-account.

  • Blijf je toch liever aan boord?

    Dan varen we graag met jou verder! Onze community, voordelige tarieven en topservice staan altijd voor je klaar.

Veelgestelde vragen