Viking illustratie

Eigen hardware gebruiken

De keuze is aan jou: de Mobile Vikings-modem of je eigen hardware voor je internet thuis. 

Eigen apparatuur eerst!

Je kan zelf kiezen welke hardware je gebruikt voor je internet thuis: die van Mobile Vikings of je eigen apparatuur. Concreet betekent het dat je alle apparaten die wij voorzien voor het gebruik van je vast internet (modem, ONT box, router, …) ook zelf kan aankopen.

Waar moet je op letten?

  • Het is belangrijk dat je je Mobile Vikings hardware goed bijhoudt. Zo kunnen we je helpen mocht er ooit een storing zijn op jouw lijn. 

  • Gebruik je liever je eigen hardware? Dat kan, maar dan kunnen we niet garanderen dat alles goed of veilig werkt. Bij een foute installatie werkt het soms zelfs helemaal niet. Je bent in dat geval zelf verantwoordelijk voor eventuele schade.

  • Je eigen hardware moet ook aan een aantal technische vereisten voldoen. Check die zeker even hieronder.

Slim kopen? Vergeet de Viking Deals niet!

Alle apparaten die wij voorzien voor het gebruik van je vast internet (modem, ONT box, router, …) kan je zelf aankopen. Check zeker onze Viking Deals-pagina: daar koop je via onze partners én spaar je Vikingpunten. Die kan je gebruiken om je Mobile Vikings-rekening te verlagen.

Aan de slag met je eigen hardware

Om je eigen ONT succesvol te installeren, moeten wij deze eerst registreren. Neem contact op met onze helpdesk om dit registratieproces te voltooien. Ga vervolgens verder met je installatie aan de hand volgende stappen: 

  1. 1

    Lees aandachtig de handleiding van de fabrikant en volg de instructies; de installatie is afhankelijk van apparaat tot apparaat. 

  2. 2

    Hou de Mobile Vikings hardware goed bij: mochten er zich ooit problemen voordoen op jouw lijn, zullen we je vragen onze hardware terug aan te sluiten. Voor de wijze Vikings van de helpdesk is het helaas onmogelijk alle bestaande hardware op de markt te kennen en je bij storingen hierin te ondersteunen.

  3. 3

    De gekozen hardware moet aan bepaalde technische eisen voldoen. Bekijk alle specificaties hierboven.

Lukt het niet? Check dit eerst!

  • Als je je eigen hardware gebruikt, kunnen we je niet garanderen dat alles altijd goed en veilig zal werken. Bij een verkeerde installatie kan je internet zelfs helemaal uitvallen.

  • Heb je problemen? Sluit eerst de Mobile Vikings-apparatuur opnieuw aan. Onze helpdesk kent natuurlijk niet alle toestellen op de markt en kan je bij eigen hardware minder goed ondersteunen.

Werkt alles terug?

Dan ligt het niet aan de lijn, maar aan je hardware. Neem in dit geval contact op met de fabrikant of gebruik de hardware van Mobile Vikings. Volg de stappen voor zelfinstallatie in onze handige instelgids.

Werkt het nog steeds niet?

Neem contact op met onze helpdesk, daar helpen we je graag verder.

Veelgestelde vragen