Cookies bij Mobile Vikings? Die gebruiken we om onze website te verbeteren, om je surfervaring zo optimaal mogelijk te maken ...en om je op andere sites relevante advertenties te tonen. Je kunt je cookie-instellingen altijd aanpassen. Lees ons cookiebeleid hier.

Welke cookies wil je toelaten?

Dankzij deze cookies werkt de website correct en gebruiksvriendelijk. Daarnaast kunnen we hiermee problemen opsporen en onze websites verbeteren.

Dankzij deze cookies kunnen we je advertenties tonen op maat van je interesses. Zo zie je altijd boodschappen die relevant zijn. Je kunt deze instellingen onderaan de website aanpassen.

Laden...
Klein momentje, aub.
Hmm. Het duurt blijkbaar wel even. Misschien kun je de pagina eens opnieuw laden?

Ga je naar het buitenland?

Wat je moet weten

In het buitenland gebruik je binnen de EU je nationale bundel om te bellen, sms'en of mobiel te surfen. Geen extra roamingkosten meer dus, en je verbruik gaat gewoon van je nationale bundel af. Buiten de EU gelden speciale tarieven. Let op: voor ons Unlimited-abonnement gelden andere voorwaarden.
Kies hieronder je type simkaart voor alle details. Het Vikingvoordeel is enkel geldig in België.
Let op: als je op een boot of in een vliegtuig bent, maak je verbinding via een satelliet.
Raadpleeg onze FAQ voor meer info.

  • Waarom kan ik geen mobiele data gebruiken buiten de EU?

    Bij Mobile Vikings kun je geen mobiele data gebruiken buiten de EU om onverwacht hoge kosten te vermijden. Zo krijg je als Viking niet onverwacht een torenhoge factuur/aanrekening voor je abonnement, of gebruik je niet onbewust al je belwaarde meteen op. Daarom besloten we om ervoor te zorgen dat dat jou niet kan overkomen.

    Waarom? Wel, buiten de EU surf je mobiel aan € 13/MB en zit je dus meteen aan je maximumbedrag buiten je abonnementsbundel (standaard is dat € 60). Ter illustratie: je moet daarvoor amper 5 MB gebruiken. Dat is bijvoorbeeld eenvoudigweg je Facebook-app openen, en je bent er al. En als dat gebeurt, heb je niet alleen een onaangename verrassing op je volgende factuur/aanrekening, je kunt dan ook niet meer surfen of inkomend of uitgaand bellen of sms'en. Als je aan je maximumbedrag buiten bundel komt, zijn we namelijk verplicht om al je diensten te bevriezen. Voor een herlaadkaart gebruik je je belwaarde om mobiel te surfen buiten de EU, en ook die raakt zo snel op.

    Fijn is dat niet, maar door deze maatregel vermijden we dat voor eens en altijd.

    Buiten de EU kun je wel bellen en gebeld worden, en sms’jes sturen en ontvangen. De prijzen daarvoor kun je op onze roamingpagina in detail bekijken. 

    Om toch mobiel te surfen buiten de EU raden we je aan om zoveel mogelijk wifi te zoeken, of om een lokale simkaart te gebruiken. Meestal vind je die al op de luchthaven.

  • Internationale vluchten/waters aan non-EU-tarieven

    Wanneer je met de boot reist op internationale waters of met het vliegtuig, kun je in alle redelijkheid veronderstellen dat je toestel niet langer verbindt met een antenne op de grond. In plaats daarvan zal het verbinding maken met een satelliet, waardoor de kosten snel zullen oplopen. Let dus op: je kunt ervan uitgaan dat je toestel met een satelliet verbindt zodra jij met je voeten van de grond gaat.

    Wil je graag een idee hebben van die kosten? Bekijk dan zeker de calculator op onze roamingpagina en kies "Van Satellietverbinding" en het land dat je zou bellen.

    Buiten de EU kun je geen data gebruiken om onverwacht hoge kosten te vermijden. Dit kunnen we niet opnieuw voor je activeren. Om toch mobiel te surfen buiten de EU raden we je aan om zoveel mogelijk wifi te zoeken, of om een lokale simkaart te gebruiken. Meestal vind je die al op de luchthaven.

  • Waar vind ik de pin- en pukcode van mijn simkaart?
    In je simkaartinstellingen kun je de rechtstreekse link naar je PUK-code vinden. Die heb je nodig als je je PIN-code bent vergeten.

    Op die pagina vind je ook de standaardpincode van je simkaart terug.

    Heb je de pincode driemaal foutief ingevoerd, dan gaat je toestel om de PUK-code vragen. Vervolgens mag je de puk1-code gebruiken. Na het invoeren van deze pukcode kun je dan een nieuwe pincode kiezen.

  • Wat is tethering/personal hotspot en hoe stel ik dit in?

    TL;DR
    Tethering of een personal hotspot instellen betekent dat je de mobiele internetverbinding van je gsmtoestel deelt met een of meer andere toestellen. Dit gebeurt meestal via wifi: je gsm wordt dan zichtbaar als een beschikbaar wifi-netwerk waar een ander toestel mee kan verbinden.

    Context
    Als je toestel deze functie heeft en je de nodige instellingen invoert (dit verschilt voor ieder toestel - zie daarvoor de handleiding van je toestel), kun je je internetverbinding delen.

    Onze instelgidsen tonen voor de meeste toestellen hoe je een mobiele hotspot instelt.

    Heb je een iPhone of iPad, en krijg je de melding dat je contact moet opnemen met Carrier om je persoonlijke hotspot te activeren? Volg dan de stappen hieronder:

    • Ga naar 'Instellingen' en kies voor ‘Mobiel netwerk’.
    • Ga naar 'Mobiel datanetwerk' en scroll naar beneden voor de optie 'persoonlijke hotspot'.
    • Vul de juiste APN-gegevens in: web.be, web en web
    • Zie je ook LTE instellingen? Vul dan ook hier web.be, web en web in.
    • Hierna moet je je toestel nog eens herstarten om de instellingen op te slaan. Daarna is je hotspot beschikbaar en kun je het mobiele internet delen met andere toestellen.
  • Hoe betaal ik mijn factuur?

    TL;DR
    - Log in op de website om je facturen manueel te betalen.
    OF
    - Stel een automatische betaling in (domiciliëring, VISA, MasterCard).

    Extra info
    Je kunt helaas geen papieren overschrijving krijgen bij je papieren factuur. Om je domiciliëring in orde te brengen, stel je je automatische betaling in bij het kiezen van je abonnement. Kies je ervoor te betalen met een overschrijving, hou er dan rekening mee dat het enkele werkdagen duurt eer zo'n betaling verwerkt wordt in ons systeem. 

Contacteer ons

Snelste antwoord
Een aanvraag indienen
of mail naar info@mobilevikings.be
We antwoorden binnen 1 dag.
FAQ