Laden...
Klein momentje, aub.
Hmm. Het duurt blijkbaar wel even. Misschien kun je de pagina eens opnieuw laden?

Ga je naar het buitenland?

Wat je moet weten

In het buitenland gebruik je binnen de EU je nationale bundel om te bellen, sms'en of mobiel te surfen. Geen extra roamingkosten meer dus, en je verbruik gaat gewoon van je nationale bundel af. Buiten de EU gelden speciale tarieven.
Kies hieronder je type simkaart voor alle details. Het Vikingvoordeel is enkel geldig in België.
Let op: als je op een boot of in een vliegtuig bent, maak je verbinding via een satelliet.
Raadpleeg onze FAQ voor meer info.

  • Wat moet ik doen als mijn dataroaming niet werkt?

    Als je niet onmiddellijk verbinding kunt maken met het lokale mobiele internet, dan overloop je best even deze checklist:

    • Herstart je toestel meermaals zodra je in het buitenland bent.
    • Probeer manueel verbinding te maken met de verschillende lokale netwerken via de instellingen van je toestel. Het ene netwerk kan een stabielere verbinding hebben dan het andere.
    • Controleer of de optie ‘dataroaming’ aangeschakeld is in de instellingen van je toestel. Dit staat meestal in het menu van de ‘Mobiele netwerken’.

    Controleer of de instellingen van het mobiele internet nog wel correct zijn. Dit kun je nagaan op deze pagina.

  • Hoe stel ik het mobiele internet in?

    Problemen met je mobiel internet, geen 4G of kun je niet surfen in het buitenland? Volg de onderstaande stappen om je probleem op te lossen. 

    Actieve bundel

    Heb je nog genoeg data in je bundel?

    APN-instellingen

    Het is heel belangrijk dat deze instellingen juist zijn. In de meeste gevallen lost dit ook het probleem op.

    Ga naar onze configuratiewizard en zoek daar je toestel.
    Staat je toestel niet in de lijst? Kies dan gelijkaardig toestel, de instellingen komen vaak overeen.

    Als je een Android-toestel hebt, dan lijkt elke andere Android-telefoon op de jouwe qua instellingen. Maar we geven hieronder de instellingen nog eens mee, je kunt nooit weten:

    • Naam = Mobile Vikings
    • APN = web.be
    • Username = web
    • Password = web
    • Proxy = [niets invullen]
    • Port = [niets invullen]
    • APN-type = default,supl
    • Authentication / verification type = PAP


    Alles ingegeven? Sla het toegangspunt op, schakel je vliegmodus even aan en uit, en test je verbinding opnieuw. Als dat niet lukt, herstart je je toestel.

    Buitenland / Roaming

    • Check je APN-instellingen (zie hierboven)
    • Kies een andere beschikbare operator uit
    • Switch eens tussen 3G/4G/LTE


    Dit kun je doen in de instellingen van je toestel:

    • Apple: Instellingen > Mobiele data > Zet "Schakel 4G in" uit.
    • Samsung (Android): Instellingen > Meer instellingen > Mobiele netwerken > Netwerkmodus > kies hier voor een optie zonder 4G of LTE
    • Nokia (Windows Phone): Instellingen > Mobiele netwerken > Hoogste verbindingssnelheid > Kies hier voor een optie zonder 4G of LTE.


    Meer info over Roaming

    Weten of je simkaart kapot is?

    • Probeer je simkaart eens in een ander toestel?
  • Hoe activeer ik de automatische herlading?

    TL;DR
    Om de automatische herlading te activeren, ga naar deze link of volg onderstaande stappen:

    Meer info
    Kies voor ‘Instellingen’ en klik op ‘Instellingen’ betalingen. Je kunt nu een bestaande betalingsmethode kiezen of er zelf een instellen. Wil je een nieuwe betalingsmethode toevoegen, dan moet je kiezen voor VISA, MasterCard of domiciliëring.

    • Kies je voor VISA/MasterCard, dan wordt er een betaling van € 0,01 uitgevoerd om je betalingsmethode te activeren. Je wordt hiervoor doorverwezen naar Ingenico Payment Services. Zodra de betaling is uitgevoerd, zal je betalingsmethode geactiveerd worden. Die € 0,01 krijg je nadien terug op je simkaart als belwaarde.
    • Kies je voor domiciliëring, dan vul je een mandaat in dat wij naar je bank opsturen. Het kan tot 10 werkdagen duren voordat je bank het mandaat heeft goedgekeurd.

    Is je betalingsmethode geactiveerd, dan herlaad je je simkaart automatisch of door het sturen van een sms (met de boodschap SIM TOPUP naar 1984).

    Let op:

    • De automatische herlading herlaadt altijd je ingestelde bedrag en Focus-bundel. Dit kun je altijd zelf aanpassen bij je betalingsmethoden.
    • Een betalingsmethode kan niet worden gebruikt voor het betalen van de registratiekost van € 15 voor een nieuwe simkaart.
    • De eerste keer dat je herlaadt, moet je dat manueel doen (via Bancontact, MasterCard, VISA of overschrijving). Daarna is je simkaart volledig geactiveerd en kun je gebruikmaken van de betalingsmethode (voor de daaropvolgende herladingen).

     

  • Ik kan geen sms’en meer sturen. Wat moet ik doen?

    Dan is er hoogstwaarschijnlijk wat mis met je sms-centrale. Die moet je dus even checken. Er zijn 2 mogelijke nummers: +32486000005, en +32456002000. Als het ene nummer niet werkt, probeer je het andere.

    iPhone-gebruikers kunnen de sms-centrale instellen door de code *5005*7672*+32486000005# of *5005*7672*+32456002000# in te toetsen en op de knop bellen te drukken.

    Alle andere gebruikers kunnen de centrale ingeven in de instellingen van het toestel zelf (meestal bij de instellingen van je sms-app).

    Herstart hierna je toestel en probeer een sms naar jezelf te sturen. Als dat niet werkt, laat het ons dan zeker weten.

  • Hoe verloopt een nummeroverdracht?

    1) Ga naar onze startpagina en kies voor ‘Simkaart aanvragen’ in het menu.

    2) Kies “Ik wil mijn huidige gsm-nummer behouden” bij stap 3, en volg de verdere stappen (je nummer overdragen is trouwens helemaal gratis).

    Is je registratie voltooid, dan ontvang je van ons een e-mail om je aanvraag te bevestigen. Je gloednieuwe simkaart wordt via de post verzonden (binnen 5 werkdagen kun je die in je brievenbus verwachten). Ga naar mobilevikings.be/activation, volg de stappen en geef de laatste 4 cijfers van je nieuwe simkaart in. Binnen enkele uren, tot een maximum van 3 werkdagen, is de nummeroverdracht voltooid.

    Tijdens de nummeroverdracht blijft je nummer actief op het netwerk van je huidige provider. Na het verzenden van de activatie-sms hou je onze simkaart dus best bij de hand. Zodra het signaal van je huidige simkaart is weggevallen, plaats je je Mobile Vikings simkaart in je toestel. Wij zetten jouw nummer stop bij de andere provider, jij hoeft daar zelf dus niks voor te doen.

     

Contacteer ons

Snelste antwoord
een aanvraag indienen
of mail naar info@mobilevikings.be
We antwoorden binnen 1 dag.
FAQ

x

Ben je zeker?

Onderstaande verwijderen?

x