Cookies bij Mobile Vikings? Die gebruiken we om onze website te verbeteren, om je surfervaring zo optimaal mogelijk te maken ...en om je op andere sites relevante advertenties te tonen. Je kunt je cookie-instellingen altijd aanpassen. Lees ons cookiebeleid hier.

Welke cookies wil je toelaten?

Dankzij deze cookies werkt de website correct en gebruiksvriendelijk. Daarnaast kunnen we hiermee problemen opsporen en onze websites verbeteren.

Dankzij deze cookies kunnen we je advertenties tonen op maat van je interesses. Zo zie je altijd boodschappen die relevant zijn. Je kunt deze instellingen onderaan de website aanpassen.

Laden...
Klein momentje, aub.
Hmm. Het duurt blijkbaar wel even. Misschien kun je de pagina eens opnieuw laden?

Ga je naar het buitenland?

Wat je moet weten

In het buitenland gebruik je binnen de EU je nationale bundel om te bellen, sms'en of mobiel te surfen. Geen extra roamingkosten meer dus, en je verbruik gaat gewoon van je nationale bundel af. Buiten de EU gelden speciale tarieven. Let op: voor ons Unlimited-abonnement gelden andere voorwaarden.
Kies hieronder je type simkaart voor alle details. Het Vikingvoordeel is enkel geldig in België.
Let op: als je op een boot of in een vliegtuig bent, maak je verbinding via een satelliet.
Raadpleeg onze FAQ voor meer info.

  • Hoe kan ik mijn netwerkdekking bekijken?

    Mobile Vikings gebruikt het Orange-netwerk voor zijn simkaarten. Ben je benieuwd naar je algemene dekking op Orange? Kijk dan op de website van het BIPT. Je dekking op een specifiek Belgisch adres kun je via de dekkingskaart van Orange bekijken.

  • Hoe werkt het onbeperkte Unlimited-abonnement?

    Met het onbeperkte Unlimited-abonnement surf, bel en sms je een hele bundelperiode lang onbeperkt. De belminuten zijn geldig naar alle vaste en mobiele Belgische nummers.

    In het Unlimited-abonnement wordt de downloadsnelheid in België verlaagd tot 512 kbps als je 20 GB hebt verbruikt. Daar kun je nog makkelijk mee e-mailen, of WhatsAppen bijvoorbeeld. Zodra je bundel vernieuwd wordt, surf je weer op topsnelheid. Als je dat wil, kun je in je account ook je bundel vroeger vernieuwen op de website of in de My Viking-app. Je ziet dit dan terug op je eerstvolgende factuur/aanrekening.

    En hoe zit dat in het buitenland?

    Tot een verbruik van 14 GB data zijn er geen extra kosten. Verbruik je meer data, dan wordt binnen de EU elke verbruikte MB aangerekend aan € 0,004/MB. Uitgaand bellen doe je binnen de EU precies zoals wanneer je in België bent.

    Buiten de EU gelden de normale roamingtarieven, en kun je je Unlimited-databundel of -belbundel niet gebruiken.

  • Hoe lang zijn mijn belwaarde en bundel met gratis voordelen geldig?

    1 kalendermaand vanaf het moment van je herlading. Als je bijvoorbeeld herlaadt op 8 november 2020 om 12u35, dan blijft je bundel geldig tot 8 december 2020, om 12u35.

    Context
    Een kalendermaand definiëren we als de duur van een specifieke datum van een maand tot dezelfde datum van de volgende maand. Een kalendermaand kan dus 28, 29 (tijdens een schrikkeljaar), 30 of 31 dagen lang zijn. Een voorbeeld: herlaad je in maart, dan is je bundel 31 dagen geldig. Herlaad je in april, dan is je bundel 30 dagen geldig.

    Wat met resterende belwaarde?
    Heb je nog belwaarde over, dan wordt die gewoon overgedragen naar de volgende maand en opgeteld bij je volgende herlading. De 
    belwaarde van een herlading blijft 6 maanden geldig en vervalt dan.

    En als de maand om is?
    Als de maand om is, en je hebt nog niet herladen, dan gelden de tarieven buiten bundel. 

    • Bellen: € 0,20/min (meer bellen) of € 0,40 per min (meer data)
    • SMS: € 0,10 per verzonden bericht
    • Data: € 0,10 per MB
    • In het buitenland of naar buitenlandse nummers? Check onze roamingpagina!
  • Ik kan geen sms’en meer sturen. Wat moet ik doen?

    1. Check eerst en vooral of je netwerk (service) hebt. Geen netwerk? Selecteer dan handmatig Mobile Vikings.
    2. Controleer of je nog genoeg belwaarde hebt, als je een herlaadkaart gebruikt.
    3. Herstart je toestel. Heel vaak lost dat het probleem op.
    4. Kijk je sms-centrale na:

    • iPhone-gebruikers stellen de sms-centrale in door de code *5005*7672*+32456002000# in te geven en op de knop bellen te drukken.
    • Heb je een ander toestel? Dan kun je je centrale instellen door naar je sms-instellingen te gaan. Bij de sms-centrale vul je +32456002000 in.

    Herstart opnieuw je toestel nadat je dit hebt gedaan en probeer een sms naar jezelf te sturen. Als dat niet lukt, contacteer je de helpdesk.

    5. Ben je in het buitenland? Wissel dan eens manueel van operator in je instellingen om te zien of dat het probleem oplost.

    Helpen deze stappen niet? Bel dan onze helpdesk op 1976 of stuur ons een bericht.
    Koos je voor het Only Data-tariefplan? In dat geval kun je geen sms'en sturen, enkel ontvangen. Natuurlijk kun je wel berichten sturen via WhatsApp, Messenger, ... met je mobiele databundel.
  • Wat is tethering/personal hotspot en hoe stel ik dit in?

    Tethering of een personal hotspot instellen betekent dat je de mobiele internetverbinding van je gsmtoestel deelt met een of meer andere toestellen. Dit gebeurt meestal via wifi: je gsm wordt dan zichtbaar als een beschikbaar wifi-netwerk waar een ander toestel mee kan verbinden.

    Als je toestel deze functie heeft en je de nodige instellingen invoert (dit verschilt voor ieder toestel - zie daarvoor de handleiding van je toestel), kun je je internetverbinding delen.

    Onze instelgidsen tonen voor de meeste toestellen hoe je een mobiele hotspot instelt.

    Heb je een iPhone of iPad, en krijg je de melding dat je contact moet opnemen met Carrier om je persoonlijke hotspot te activeren? Volg dan de stappen hieronder:

    • Ga naar 'Instellingen' en kies voor ‘Mobiel netwerk’.
    • Ga naar 'Mobiel datanetwerk' en scroll naar beneden voor de optie 'persoonlijke hotspot'.
    • Vul de juiste APN-gegevens in: web.be, web en web
    • Zie je ook LTE instellingen? Vul dan ook hier web.be, web en web in.
    • Hierna moet je je toestel nog eens herstarten om de instellingen op te slaan. Daarna is je hotspot beschikbaar en kun je het mobiele internet delen met andere toestellen.

Contacteer ons

Snelste antwoord
Een aanvraag indienen
of mail naar info@mobilevikings.be
We antwoorden binnen 1 dag.
FAQ