Cookies bij Mobile Vikings? Die gebruiken we om onze website te verbeteren, om je surfervaring zo optimaal mogelijk te maken ...en om je op andere sites relevante advertenties te tonen. Je kunt je cookie-instellingen altijd aanpassen. Lees ons cookiebeleid hier.

Welke cookies wil je toelaten?

Dankzij deze cookies werkt de website correct en gebruiksvriendelijk. Daarnaast kunnen we hiermee problemen opsporen en onze websites verbeteren.

Dankzij deze cookies kunnen we je advertenties tonen op maat van je interesses. Zo zie je altijd boodschappen die relevant zijn. Je kunt deze instellingen onderaan de website aanpassen.

Laden...
Klein momentje, aub.
Hmm. Het duurt blijkbaar wel even. Misschien kun je de pagina eens opnieuw laden?

Ga je naar het buitenland?

Wat je moet weten

In het buitenland gebruik je binnen de EU je nationale bundel om te bellen, sms'en of mobiel te surfen. Geen extra roamingkosten meer dus, en je verbruik gaat gewoon van je nationale bundel af. Buiten de EU gelden speciale tarieven. Let op: voor ons Unlimited-abonnement gelden andere voorwaarden.
Kies hieronder je type simkaart voor alle details. Het Vikingvoordeel is enkel geldig in België.
Let op: als je op een boot of in een vliegtuig bent, maak je verbinding via een satelliet.
Raadpleeg onze FAQ voor meer info.

  • Ik kan niet inloggen. Wat moet ik doen?

    Je kunt je op meerdere manieren inloggen bij Mobile Vikings: met je e-mailadres, of je telefoonnummer. Als één methode niet werkt, probeer je eerst de andere. Check op je gsm ook of je toestel geen hoofdletter maakt van het eerste letter van je wachtwoord.

    Werken ze beide niet of ben je je wachtwoord vergeten? Verander dan je wachtwoord.

  • Ik kan geen mobiele data gebruiken buiten de EU. Kan ik wel nog bellen/gebeld worden en sms’en sturen/ontvangen?

    Je kunt buiten de EU nog bellen en gebeld worden, en sms’en sturen en ontvangen. Detailprijzen voor specifieke landen vind je op onze roamingpagina. Als je buiten de EU mobiel wilt surfen raden we je sterk aan om een lokale simkaart te gebruiken. Die vind je zelfs op de luchthavens al. 

  • Internationale vluchten/waters aan non-EU-tarieven

    Wanneer je met de boot reist op internationale waters of met het vliegtuig, kun je in alle redelijkheid veronderstellen dat je toestel niet langer verbindt met een antenne op de grond. In plaats daarvan zal het verbinding maken met een satelliet, waardoor de kosten snel zullen oplopen. Let dus op: je kunt ervan uitgaan dat je toestel met een satelliet verbindt zodra jij met je voeten van de grond gaat.

    Wil je graag een idee hebben van die kosten? Bekijk dan zeker de calculator op onze roamingpagina en kies "Van Satellietverbinding" en het land dat je zou bellen.

    Buiten de EU kun je geen data gebruiken om onverwacht hoge kosten te vermijden. Dit kunnen we niet opnieuw voor je activeren. Om toch mobiel te surfen buiten de EU raden we je aan om zoveel mogelijk wifi te zoeken, of om een lokale simkaart te gebruiken. Meestal vind je die al op de luchthaven.

  • Hoe activeer ik mijn simkaart?
    1. Ga naar www.mobilevikings.be/nl/activation.
    2. Vul de laatste vier cijfers in van het Mobile Vikings simkaartnummer.
      simkaart.png
    3. Da's alles!
      - Gaat het om een volledig nieuwe simkaart met een nieuw nummer, of een vervangkaart? Dan duurt de activatie maximaal een uur.
      - Gaat het om een simkaart met nummeroverdracht? Dan duurt de activatie maximaal één werkdag. Je oude simkaart blijft werken tot je Mobile Vikings simkaart actief is.
    Let er op dat je inlogt met het juiste e-mailadres. 
    Gaf je de juiste cijfers op en krijg je toch een foutmelding? Check je inbox en bevestig je e-mailadres. Probeer daarna nog een keer. Nog steeds niets? Bel dan onze helpdesk op 1976 of stuur ons een bericht.
  • Mijn recente verbruik is niet zichtbaar via de Viking App of de website. Waarom?

    Het verwerken en visualiseren van je verbruik gebeurt ten laatste vier uur na het verbruik zelf. Het is dus inderdaad mogelijk dat je oproep van 5 minuten geleden nog niet te zien is. :-)

Contacteer ons

Snelste antwoord
Een aanvraag indienen
of mail naar info@mobilevikings.be
We antwoorden binnen 1 dag.
FAQ