Cookies bij Mobile Vikings? Die gebruiken we om onze website te verbeteren, om je surfervaring zo optimaal mogelijk te maken ...en om je op andere sites relevante advertenties te tonen. Je kunt je cookie-instellingen altijd aanpassen. Lees ons cookiebeleid hier.

Welke cookies wil je toelaten?

Dankzij deze cookies werkt de website correct en gebruiksvriendelijk. Daarnaast kunnen we hiermee problemen opsporen en onze websites verbeteren.

Dankzij deze cookies kunnen we je advertenties tonen op maat van je interesses. Zo zie je altijd boodschappen die relevant zijn. Je kunt deze instellingen onderaan de website aanpassen.

Laden...
Klein momentje, aub.
Hmm. Het duurt blijkbaar wel even. Misschien kun je de pagina eens opnieuw laden?

Ga je naar het buitenland?

Wat je moet weten

In het buitenland gebruik je binnen de EU je nationale bundel om te bellen, sms'en of mobiel te surfen. Geen extra roamingkosten meer dus, en je verbruik gaat gewoon van je nationale bundel af. Buiten de EU gelden speciale tarieven. Let op: voor ons Unlimited-abonnement gelden andere voorwaarden.
Kies hieronder je type simkaart voor alle details. Het Vikingvoordeel is enkel geldig in België.
Let op: als je op een boot of in een vliegtuig bent, maak je verbinding via een satelliet.
Raadpleeg onze FAQ voor meer info.

  • Hoe vaak kan ik het tariefplan van mijn abonnement aanpassen?

    Per maand kan je maximum twee keer een nieuw tariefplan kiezen.

  • Waar vind ik de pin- en pukcode van mijn simkaart?
    Waar vind je de pin-en pukcode van je simkaart? In je simkaartinstellingen. Je standaardpincode is 1111.

    Heb je de pincode driemaal foutief ingevoerd, dan vraagt je toestel om de PUK-code. Vervolgens mag je de puk1-code gebruiken. Na het invoeren van deze pukcode kun je dan een nieuwe pincode kiezen.

  • Wat gebeurt er als ik overschakel naar het onbeperkte Unlimited-abonnement?

    Dan surf, bel en sms je onbeperkt. ;-). Meer details over het Unlimited-abonnement vind je hier.

  • Hoe vraag ik een simkaart aan met een nieuw telefoonnummer?

    Maak eerst je keuze: wil je een simkaart met abonnement bestellen, of een herlaadkaart? Duid aan dat je een nieuw nummer wil. Volg dan de stappen op de pagina om je bestelling af te ronden. 

  • Ik heb geen mobiel internet. Wat moet ik doen?

    Problemen met je mobiel internet, geen 4G of kun je niet surfen in het buitenland? Volg de onderstaande stappen om je probleem op te lossen.

    Heb je alle stappen doorlopen en werkt je mobiel internet nog altijd niet? Bel dan gratis de helpdesk op het nummer 1976 of stuur ons een bericht

    Actieve bundel

    Heb je nog genoeg data in je bundel?

    Internetinstellingen

    Het is heel belangrijk dat deze instellingen juist zijn. In de meeste gevallen los je het probleem op als je ze aanpast. Ga naar onze instelgidsen en zoek daar je toestel.

    Staat je toestel niet in de lijst? Kies dan gelijkaardig toestel, de instellingen zijn sowieso hetzelfde. Als je een Android-toestel hebt, dan lijkt elke andere Android-telefoongids op de jouwe. Maar we geven hieronder de instellingen nog eens mee, je kunt nooit weten:

    • Naam = Mobile Vikings
    • APN = web.be
    • Username = web
    • Password = web
    • Proxy = [niets invullen]
    • Port = [niets invullen]
    • APN-type = default,supl
    • Authentication / verification type = PAP

    Alles ingegeven? Sla het toegangspunt op, schakel je vliegtuigmodus even aan en uit, en test je verbinding opnieuw. Als dat niet lukt, herstart je je toestel.

    Buitenland / Roaming

    • Kijk na of "roaming" is ingeschakeld
    • Bij je internetinstellingen vul je het volgende in:
      APN: internet.proximus.be
      - MNC: 01
      De rest laat je open.
    • Kies een andere beschikbare operator uit en herstart daarna je toestel.
    • Switch eens tussen 3G/4G/LTE

    Dit kun je doen in de instellingen van je toestel:

    • Apple: Instellingen > Mobiele data > Zet "Schakel 4G in" uit.
    • Samsung (Android): Instellingen > Meer instellingen > Mobiele netwerken > Netwerkmodus > kies hier voor een optie zonder 4G of LTE
    • Nokia (Windows Phone): Instellingen > Mobiele netwerken > Hoogste verbindingssnelheid > Kies hier voor een optie zonder 4G of LTE.

    Meer info over Roaming

    Weten of je simkaart kapot is?

    • Probeer je simkaart eens in een ander toestel? Als dat ook niet werkt, dan zit het probleem mogelijk bij je simkaart zelf. Onze helpdesk kan je dan helpen een andere oplossing vinden, of je simkaart vervangen. 

Contacteer ons

Snelste antwoord
Een aanvraag indienen
of mail naar info@mobilevikings.be
We antwoorden binnen 1 dag.
FAQ