Cookies bij Mobile Vikings? Die gebruiken we om onze website te verbeteren, om je surfervaring zo optimaal mogelijk te maken ...en om je op andere sites relevante advertenties te tonen. Je kunt je cookie-instellingen altijd aanpassen. Lees ons cookiebeleid hier.

Welke cookies wil je toelaten?

Dankzij deze cookies werkt de website correct en gebruiksvriendelijk. Daarnaast kunnen we hiermee problemen opsporen en onze websites verbeteren.

Dankzij deze cookies kunnen we je advertenties tonen op maat van je interesses. Zo zie je altijd boodschappen die relevant zijn. Je kunt deze instellingen onderaan de website aanpassen.

Laden...
Klein momentje, aub.
Hmm. Het duurt blijkbaar wel even. Misschien kun je de pagina eens opnieuw laden?

Ga je naar het buitenland?

Wat je moet weten

In het buitenland gebruik je binnen de EU je nationale bundel om te bellen, sms'en of mobiel te surfen. Geen extra roamingkosten meer dus, en je verbruik gaat gewoon van je nationale bundel af. Buiten de EU gelden speciale tarieven.
Kies hieronder je type simkaart voor alle details. Het Vikingvoordeel is enkel geldig in België.
Let op: als je op een boot of in een vliegtuig bent, maak je verbinding via een satelliet.
Raadpleeg onze FAQ voor meer info.

  • Mijn simkaart is verloren of gestolen? Wat nu?

    TL;DR
    Je kunt in dat geval je simkaart laten blokkeren en een nieuwe aanvragen. Dat doe je via je simkaartinstellingen. Op dezelfde plek kun je je toestel blokkeren. 

    Extra info
    Vraag je een nieuwe simkaart aan, dan wordt die gratis verstuurd met de post. Je behoudt uiteraard je telefoonnummer en je resterende belwaarde. Om ook je toestel te blokkeren hebben we wel nog extra informatie nodig: wat was het type toestel; waar ben je je toestel verloren (gemeente); wat was het tijdstip waarop je je gsm verloren hebt (dag en uur) en wat is het IMEI-nummer van het toestel? Dat laatste kun je terugvinden op de verpakking of de aankoopfactuur van je toestel.

  • Hoe activeer ik mijn simkaart?
    1. Ga naar www.mobilevikings.be/nl/activation.
    2. Vul de laatste vier cijfers in van het Mobile Vikings simkaartnummer.
      simkaart.png
    3. Da's alles!
      - Gaat het om een volledig nieuwe simkaart met een nieuw nummer, of een vervangkaart? Dan duurt de activatie maximaal een uur.
      - Gaat het om een simkaart met nummeroverdracht? Dan duurt de activatie maximaal één werkdag. Je oude simkaart blijft werken tot je Mobile Vikings simkaart actief is.
    Let er op dat je inlogt met het juiste e-mailadres. 
    Gaf je de juiste cijfers op en krijg je toch een foutmelding? Check je inbox en bevestig je e-mailadres. Probeer daarna nog een keer. Nog steeds niets? Bel dan onze helpdesk op 1976 of stuur ons een bericht.
  • Wat moet ik doen als ik mijn simkaart heb gekregen?

    Voor de activatie van een nieuwe simkaart én voor de activatie van een vervang-simkaart ga je naar www.mobilevikings.be/activation

  • Mijn verbruik buiten bundel in mijn account klopt niet. Hoe komt dat?

    Het verbruik dat je op de website of in de Viking App ziet, toont rechtstreeks wat er op het netwerk werd geregistreerd. Het duurt maximaal enkele minuten om recente oproepen, sms'jes en datasessies te verwerken in je verbruik. Op dat moment sturen we ook onze meldingen uit.

    Uitzonderlijk kan er een langere vertraging op de verwerking van je verbruik zitten. Wees dus extra alert wanneer je bundels (bijna) op zijn! Hou er ook rekening mee dat we verbruik pas kunnen verwerken eens het is afgerond.
    Klopt er toch iets niet? Bel dan gratis naar 1976 of stuur een bericht naar onze helpdesk, dan kijken we dat voor je na!
  • Hoe activeer ik 4G op mijn smartphone of tablet?

    Heb je een toestel dat 4G ondersteunt en bevind je je in een 4G-zone, dan rest uiteraard nog de vraag hoe je 4G activeert. De instellingen kunnen licht verschillen, maar voor de meeste toestellen volg je best de volgende stappen:

    • Apple (iPad, iPhone 5, 5s, 5c): Instellingen > Mobiele data > kies voor "Schakel 4G in".
    • Samsung (Android): Instellingen > Meer instellingen > Mobiele netwerken > Netwerkmodus > kies hier voor 4G, LTE of een automatische netwerkselectie.
    • HTC (Android): Instellingen > Mobiele netwerken > Netwerkmodus > kies hier voor 4G, LTE of een automatische netwerkselectie.
    • Sony (Android): Instellingen > Draadloos en netwerken > Mobiele netwerken > Netwerkmodus > kies hier voor 4G, LTE of een automatische netwerkselectie.
    • Nokia (Windows Phone 8): Instellingen > Mobiele netwerken > Hoogste verbindingssnelheid > LTE.

    Lukt het je ondanks de juiste instellingen en de goede locatie toch niet om 4G te activeren, dan contacteer je best onze klantendienst.

Contacteer ons

Snelste antwoord
Een aanvraag indienen
of mail naar info@mobilevikings.be
We antwoorden binnen 1 dag.
FAQ