Laden...
Klein momentje, aub.
Hmm. Het duurt blijkbaar wel even. Misschien kun je de pagina eens opnieuw laden?

Ga je naar het buitenland?

Wat je moet weten

In het buitenland gebruik je binnen de EU je nationale bundel om te bellen, sms'en of mobiel te surfen. Geen extra roamingkosten meer dus, en je verbruik gaat gewoon van je nationale bundel af. Buiten de EU gelden speciale tarieven.
Kies hieronder je type simkaart voor alle details. Het Vikingvoordeel is enkel geldig in België.
Let op: als je op een boot of in een vliegtuig bent, maak je verbinding via een satelliet.
Raadpleeg onze FAQ voor meer info.

  • Waarom zie ik “geen service” op mijn toestel?

    Dat is inderdaad mogelijk. In dat geval zou het opgelost worden door je toestel even te herstarten. Als dat niet zou helpen, test je simkaart dan aub eens in een ander toestel. Werkt ze daar ook niet in, laat het ons dan zeker weten!

  • Ik heb mijn simkaart niet gekregen. Wat moet ik doen?
     
    Vervang-simkaart
    Simkaart met nummeroverdracht
    Simkaart met nieuw nummer
     
    Bedoel je de vervang-simkaart die iedereen uiteindelijk zal krijgen? Lees dan hier.
    Kijk goed na of het adres dat je hebt opgegeven correct is. Verifieer ook of je naam duidelijk staat vermeld op je brievenbus. Is je adres wel correct ingevoerd, mail dan even naar de klantendienst zodat we je een nieuwe simkaart kunnen opsturen. Waarschijnlijk is de eerste simkaart dan verloren gegaan bij de post.
    Heb je een nieuwe simkaart besteld (zonder nummeroverdracht dus) of een data-only simkaart, kijk dan op je account of je de registratiekost al hebt betaald. Zodra we de registratiekost van € 15 van je hebben ontvangen, zal de simkaart automatisch worden verstuurd. Als je voor een abonnement koos, betaal je die € 15 bij de activatie van je simkaart.
     
  • Werkt mijn simkaart met abonnement ook in het buitenland?

    Wanneer je je simkaart in het buitenland gebruikt, ben je aan het roamen. Daarom zijn de roamingtarieven hier van toepassing. Je kunt ze per land bekijken in onze roamingwizard. 

    IN de EU gelden dezelfde tarieven als nationaal, en je verbruik gaat van je gewone bundel af.

    Belangrijk om weten: je Vikingvoordeel naar andere Belgische Mobile Vikings (fair use-beleid van 1800 belminuten en 9000 sms'en per maand) is niet geldig in het buitenland. Voor je gesprekken en sms'en naar andere Mobile Vikings gelden met andere woorden ook de hierboven vermelde tarieven.

    Sommige applicaties op je smartphone maken mogelijk automatisch verbinding met het internet en verbruiken zo mobiele data tijdens het roamen. Je kunt dataroaming uitschakelen in de instellingen van je smartphone. Wil je de exacte tarieven kennen voor een specifiek land? Check de roamingwizard op deze pagina. Nog prangende vragen? Bel ons op het gratis nummer 1976, vanuit de hele EU!

  • Ben je niet bereikbaar na de activatie van je vervang-simkaart?

    Mogelijk kun je vlak na de activatie geen sms’en of oproepen ontvangen. Dat ligt aan de zogenaamde routing. Andere operatoren hebben wettelijk gezien 24 uur de tijd om sms’en en oproepen naar jouw nummer te activeren. Als je 24u na het ontvangen van de sms nog steeds onbereikbaar bent, laat het ons dan zeker weten.

  • Hoe zet ik mijn abonnement stop?
    Nummer stopzetten
    Van provider veranderen
    Mobile Viking blijven
    Wil je het nummer volledig stopzetten? Neem dan contact op met de helpdesk!
    Wil je van provider veranderen? Dan zorgt je nieuwe provider voor je nummeroverdracht en zet die het abonnement bij ons stop. Let op: dit is niet mogelijk wanneer je nog een openstaand saldo hebt.
    Wil je van een abonnement naar een herlaadkaart overstappen? Dan vind je de nodige info hier.
  • Meer veelgestelde vragen
Beschikbaar

Schrijf ons

maandag tot vrijdag 08:30 - 12:00 & 12:30 - 20:00
Weekends 10:00 - 20:00
Gesloten

Bel ons

maandag tot vrijdag 08:30 - 12:00 & 12:30 - 17:00

x

Ben je zeker?

Onderstaande verwijderen?

x