- 1
Vraag vanuit je My Viking-account een vervangende eSIM aan.
- 2
Heb je een iPhone, Samsung of Google-smartphone? Dan kan je kiezen voor automatische eSIM-activatie. In slechts één stap vervang je je huidige fysieke simkaart of eSIM door een nieuwe eSIM. Alle volgende stappen kan je in dat geval overslaan.
- 3
- 4
Eenmaal geactiveerd, krijg je een tweede e-mail met een QR-code. Vooraleer je de QR-code scant, verwijder je eerst het overbodige eSIM-profiel van je oude toestel. Let op: de QR-code kan maar 1 keer gescand worden. Liep er iets mis bij de eerste scan? Neem dan contact op met onze helpdesk.
Je eSIM overzetten of verwijderen
eSIM nodig? Dat is zo geregeld!
eSIM aanvragen? Zo gefikst!
Heb je een nieuwe smartphone, ben je je toestel kwijt geraakt of heb je je eSIM per ongeluk verwijderd? Je nieuwe eSIM is in no-time terug geïnstalleerd met de volgende stappen:
eSIM verwijderen
Let op: als je nog geen eSIM-profiel hebt mag je onderstaande stappen overslaan.
Een eSIM-profiel verwijderen doe je zo:
- 1
Ga naar Instellingen
- 2
Kies voor Mobiel netwerk
- 3
Bij simkaarten selecteer je de overbodige e-SIM
- 4
Klik op Verwijder eSIM
- 1
Ga naar Instellingen
- 2
Scroll naar beneden en kies voor Verbindingen
- 3
Klik op SIM-beheer
- 4
Selecteer de overbodige e-SIM en verwijder deze
eSIM installeren
Het overbodige eSIM-profiel verwijderd? Installeer daarna je eSIM door de QR-code te scannen via de toestelinstellingen, NIET via de camera-app! Let op: deze code kan maar 1 keer gescand worden. Dit moet dus gebeuren via de instellingen van je toestel of via een QR-code scanner.
Alle stappen goed gevolgd? Je eSIM is klaar voor gebruik! Liep er iets mis bij de eerste scan? Neem contact op met onze helpdesk.