Laden...
Klein momentje, aub.
Hmm. Het duurt blijkbaar wel even. Misschien kun je de pagina eens opnieuw laden?

Abonnementen

Een abonnement met een data-aanbod dat nu nog straffer is. En daarbovenop unieke Vikingvoordelen? Kies nu het Mobile Vikings-abonnement dat op jouw lijf geschreven is.

Laden...

{{ product.title }}

  • {{ option.promo.old_description }} {{ option.description }} {{ option.description}} Nieuw €{{ option.price }}
€{{ SelectorCtrl.totalPrice }} per maand
{{ selected_option }}{{ $last ? '' : ', '}}, onbeperkt sms'en, en gratis bellen naar andere Vikings  Ik wil dit abonnement! Ik ben Viking en ik wil dit
Vikingvoordeel Enkel geldig voor oproepen in België gestart. Fair use policy: 60 gratis belminuten per dag naar andere Vikings in België.
In alle oproepen wordt de eerste minuut volledig aangerekend. Daarna per seconde.

Wat je zeker moet weten

Wanneer?

Je aanrekeningen ontvang je maandelijks rechtstreeks in je mailbox. Maar als je wilt, kunnen we je die ook lekker old school via de post versturen.

Hoe moet je betalen?

Betalen doe je zoals het voor Mobile Vikings hoort: zo voordelig mogelijk. Heb je nog Vikingpunten? Dan worden die automatisch eerst ingezet. Het resterende bedrag zie je dan op je factuur/aanrekening.

Houd er rekening mee dat je een automatische betaling (domiciliëring, VISA, MasterCard) moet instellen als je een Mobile Vikings-abonnement wilt.

  • Bekijk infofiche
  • Vikingpunten

    Je verdient supermakkelijk Vikingpunten die je inzet om je aanrekening deels of volledig te betalen. Hoe verdien je ze? Door een nieuwe Mobile Viking aan te brengen én met de Viking Deals.

    Meer informatie

    Meldingen

    Verbruik je toch meer dan je bundel? Geen enkel probleem: wij houden je via e-mail en/of sms op de hoogte:

    • wanneer je bundel bijna op is.
    • wanneer je kosten buiten je bundel maakt.
    • en je krijgt een extra melding bij elke 10 euro die je buiten je bundel verbruikt.

    Viking App

    Je controleert intussen al je verbruik eenvoudig via de Viking App en onze website. Je weet dus altijd wat, wanneer, en hoeveel. Daarnaast krijg je nog eens een duidelijk overzicht op je volgende factuur/aanrekening.

    Buiten je bundel

    De kosten buiten bundel kennen is altijd handig, toch?

    • Je belt aan € 0,20 / min.
      Gerekend per seconde, met een minimum van 60 seconden. In België, naar een Belgisch nummer.
    • Je sms't aan € 0,10 / SMS
      Verzonden vanuit België, naar een Belgisch nummer.
    • Je surft aan € 0,10 / MB
      In België, berekend per kilobyte.
    • Mms’en aan € 0,24 / mms
      Verstuurd van een Belgisch netwerk naar een Belgisch nummer.

    Viking App

    Met de gratis Viking App hou je altijd je verbruik in de gaten: je komt nooit meer voor verrassingen te staan.

    Meer informatie

    Roaming

    In het buitenland is bellen en sms’en automatisch mogelijk. Maar dataroaming moet je nog manueel activeren via de instellingen van je smartphone. In de EU1 zal je roamingverbruik afgehouden worden van de bundel van je abonnement. Bijkomende roamingkosten zullen op je volgende aanrekening beschikbaar zijn.

    Meer informatie over roaming >

    Internationaal

    Dit is bellen of het verzenden van een SMS naar een buitenlands nummer terwijl je in België bent.

      Sms Mms Telefoongesprekken
    EU-landen (1) € 0.20 € 0.50 € 0.50/min
    Andere landen (2) € 0.20 € 0.50 € 1.00/min
    Belminuten worden geteld vanaf de eerste seconde van elke begonnen minuut

    1 Zie lijst EU-landen
    2 De volgende landen en netwerken zijn niet bereikbaar: Antarctica, Oost-Timor, Emsat, Euro Sat, Global Sat, Inmarsat, International Free Phone, Internationale netwerken, Iridium, Nauru, Sint-Helena

    Viking App

    Met de gratis Viking App hou je altijd je verbruik in de gaten: je komt nooit meer voor verrassingen te staan.

    Meer informatie

    Speciale nummers

    Deze kosten verschijnen op je volgende aanrekening.

    1xx-nummers, 0800-nummers gratis (werkt enkel in België)
    Premium-sms kost vermeld bij het premium-nummer
    070-nummers max. 0,30 €/min.
    078-nummers 0,20 €/min. + € 0,07 verbindingskosten
    1204, 1304, 1404, 1207, 1307, 1407, 1212, 1313, 1414 0,15 €/min., bovenop de kost vermeld bij het nummer
    090x-nummers kost vermeld bij het nummer

    Viking Care

    Voor al je vragen via telefoon, e-mail of social media: onmiddellijk je beste oplossing. Vergezeld van een grote glimlach.

    Meer informatie

    Van herlaadkaart naar abonnement

    Switchen van een herlaadkaart naar een abonnement? Is kinderspel: dat doe je eenvoudig in je instellingen. Switchen in de omgekeerde richting is natuurlijk ook mogelijk.

    Nieuw nummer

    Een nieuw abonnement afsluiten is heel eenvoudig. Je hebt niets speciaal nodig. Voor een nieuw nummer vragen we € 15 administratieve kosten.

    Ik wil mijn huidige nummer houden

    Je nummer overdragen naar Mobile Vikings? In een wip gebeurd, en wij nemen alle administratie voor onze rekening.

    Wat heb je nodig?

    • De gegevens van je abonnement bij je huidige operator (vind je op je contract of aanrekening).
    • Vergeet niet na te gaan of er in je huidige contract een verbrekingsvergoeding verschuldigd is of niet.

    Viking Care

    Voor al je vragen via telefoon, e-mail of social media: onmiddellijk je beste oplossing. Vergezeld van een grote glimlach.

    Meer informatie

    Instellingen wizard

    Ok, je hebt je simkaart geactiveerd en in je telefoon gestoken… En er gebeurt niets. Er klopt iets niet: je kunt geen verbinding maken met het internet.

    Correct: af en toe kan een toestel de instellingen van Mobile Vikings niet automatisch configureren. Maar geen reden tot paniek. We hebben een wizard gebouwd die je moeiteloos door de configuratie van je toestel loodst. Kinderspel.

    Naar de instellingen wizard >

    Toch nog moeilijkheden?

    Neem gerust contact op met onze helpdesk. Onze Viking Care Agents lossen het in een handomdraai op, met een brede glimlach.

    Viking Care

    Voor al je vragen via telefoon, e-mail of social media: onmiddellijk je beste oplossing. Vergezeld van een grote glimlach.

    Meer informatie

    Gratis mobiele communicatie

    Dààr streeft Mobile Vikings naar. Dankzij het Vikingvoordeel bellen en sms'en alle Mobile Vikings elkaar gratis. Daarnaast verdien je supermakkelijk Vikingpunten. Die zet je in om je aanrekening deels of volledig te betalen.

    1

    Vikingvoordeel Alle Belgische Mobile Vikings bellen en sms’en elkaar gratis. Elke maand 1800 belminuten en 9000 sms’en, zomaar bovenop je herlading.

    2

    Breng een vriend(in) aan Na zijn/haar eerste betaalde aanrekening verdien jij 15 Vikingpunten. Die zet je in als korting op je eigen aanrekening(en).

    3

    Viking Deals Voor élke aankoop bij een van onze partners krijg je een deel van het aankoopbedrag terug in Vikingpunten. Elke keer opnieuw korting op je aanrekening dus.

    • Hoe activeer ik 4G op mijn smartphone of tablet?

      Heb je een toestel dat 4G ondersteunt en bevind je je in een 4G-zone, dan rest uiteraard nog de vraag hoe je 4G activeert. De instellingen kunnen licht verschillen, maar voor de meeste toestellen volg je best de volgende stappen:

      • Apple (iPad, iPhone 5, 5s, 5c): Instellingen > Mobiele data > kies voor "Schakel 4G in".
      • Samsung (Android): Instellingen > Meer instellingen > Mobiele netwerken > Netwerkmodus > kies hier voor 4G, LTE of een automatische netwerkselectie.
      • HTC (Android): Instellingen > Mobiele netwerken > Netwerkmodus > kies hier voor 4G, LTE of een automatische netwerkselectie.
      • Sony (Android): Instellingen > Draadloos en netwerken > Mobiele netwerken > Netwerkmodus > kies hier voor 4G, LTE of een automatische netwerkselectie.
      • Nokia (Windows Phone 8): Instellingen > Mobiele netwerken > Hoogste verbindingssnelheid > LTE.

      Lukt het je ondanks de juiste instellingen en de goede locatie toch niet om 4G te activeren, dan contacteer je best onze klantendienst.

    • Wat moet ik doen als mijn simkaart gestolen of verloren is?

      Als je simkaart gestolen werd of je deze bent verloren, dan heb je op je account de mogelijkheid om de simkaart te blokkeren en een nieuwe aan te vragen. Ga daarvoor naar ‘Instellingen’ > ‘Instellingen SIM’, of ga rechtstreeks naar de pagina via deze link.

      Vraag je een nieuwe simkaart aan, dan wordt die gratis verstuurd met de post. Je behoudt uiteraard je telefoonnummer en je resterende belwaarde. Om ook je toestel te blokkeren hebben we wel nog extra informatie nodig: wat was het type toestel; waar ben je je toestel verloren (gemeente); wat was het tijdstip waarop je je gsm verloren hebt (dag en uur) en wat is het IMEI-nummer van het toestel? Dat laatste kun je terugvinden op de verpakking of de aankoopfactuur van je toestel.

       

    • Hoe contacteer ik de klantendienst van Mobile Vikings?

      Zit je met een prangende vraag? Mail ons dan op info@mobilevikings.com of bel ons op 078/353 033. Heb je een Mobile Vikings-simkaart? Dan bel je ons gratis op het nummer 1976.
      Moderne Vikings zeilen uiteraard ook mee op het social media-schip; je kunt ons dan ook makkelijk bereiken via Facebook en Twitter. Wil je ons een vakantiekaartje sturen, dan kan dat naar Mobile Vikings, Corda Campus, Kempische Steenweg 309 bus 1 in 3500 Hasselt.

    • Hoe activeer ik 4G op mijn smartphone of tablet?

      Als je helemaal niet kan verbinden met het mobiel internet, ga dan hier verder:

      https://support.vikingco.com/hc/nl/articles/202836041-How-do-I-set-up-the-mobile-Internet-

      Als je wel kan verbinden met 2G/3G, maar niet met 4G/LTE, ga dan hieronder verder:

      Om het 4G-netwerk te gebruiken, heb je 3 dingen nodig:

      Heb je dat allemaal, maar kun je nog altijd niet op het 4G-netwerk surfen? Als je enkel maar verbinding maakt met 2G/3G (soms weergegeven als E, 3G, H, of H+), dan heb je 4G waarschijnlijk niet ingeschakeld. Dat kun je doen op je toestel:

      • Apple (iPad, iPhone 5, 5s, 5c): Instellingen > Mobiele data > kies voor "Schakel 4G in".
      • Samsung (Android): Instellingen > Meer instellingen > Mobiele netwerken > Netwerkmodus > kies hier voor 4G, LTE of een automatische netwerkselectie.
      • HTC (Android): Instellingen > Mobiele netwerken > Netwerkmodus > kies hier voor 4G, LTE of een automatische netwerkselectie.
      • Sony (Android): Instellingen > Draadloos en netwerken > Mobiele netwerken > Netwerkmodus > kies hier voor 4G, LTE of een automatische netwerkselectie.
      • Nokia (Windows Phone 8): Instellingen > Mobiele netwerken > Hoogste verbindingssnelheid > LTE.

      Lukt het je ondanks de juiste instellingen en de goede locatie toch niet om 4G te activeren, dan contacteer je best onze klantendienst.

       

    • Wat houden de Mobile Vikings abonnementen (na 10/7/2017) in?

      Wel, vanaf nu ben je niet meer gebonden aan vaste keuzes bij abonnementen. Jij kiest nu zelf hoeveel mobiele data en belminuten je wilt. Alle mogelijke combinaties kan je hier vinden.

      Sms’en kan je bovendien onbeperkt, dat hoef je niet zelf te kiezen. Daarnaast krijg je natuurlijk ook nog eens iedere dag 60 gratis belminuten naar andere Vikings!

    • Meer veelgestelde vragen
    Gesloten

    Schrijf ons

    Maandag tot vrijdag 08:30 - 12:00 & 12:30 - 22:00
    Weekends 10:00 - 22:00
    Gesloten

    Bel ons

    Maandag tot vrijdag 08:30 - 12:00 & 12:30 - 17:00

    x

    Ben je zeker?

    Onderstaande verwijderen?

    x