Laden...
Klein momentje, aub.
Hmm. Het duurt blijkbaar wel even. Misschien kun je de pagina eens opnieuw laden?

Abonnementen

Een abonnement met een top data-aanbod en daarbovenop unieke Vikingvoordelen? Kies het Mobile Vikings abonnement dat helemaal op je lijf geschreven is.

Laden...

{{ product.title }}

  • {{ option.description }} €{{ option.price }}
€{{ SelectorCtrl.totalPrice }} per maand
{{ selected_option }}{{ $last ? '' : ', '}}, onbeperkt sms'en, en gratis bellen naar andere Vikings  Ik wil dit abonnement! Ik ben Viking en ik wil dit
Vikingvoordeel Enkel geldig voor oproepen in België gestart. Fair use policy: 60 gratis belminuten per dag naar andere Vikings in België.
In alle oproepen wordt de eerste minuut volledig aangerekend. Daarna per seconde.

Wat je zeker moet weten

Wanneer?

Je aanrekeningen ontvang je maandelijks rechtstreeks in je mailbox. Maar als je wilt, kunnen we je die ook lekker old school via de post versturen.

Hoe moet je betalen?

Betalen doe je zoals het voor Mobile Vikings hoort: zo voordelig mogelijk. Heb je nog Vikingpunten? Dan worden die automatisch eerst ingezet. Het resterende bedrag zie je dan op je factuur/aanrekening.

Houd er rekening mee dat je je Easy Payment moet instellen als je een Mobile Vikings-abonnement wilt.

  • Bekijk infofiche
  • Vikingpunten

    Je verdient supermakkelijk Vikingpunten die je inzet om je aanrekening deels of volledig te betalen. Hoe verdien je ze? Door een nieuwe Mobile Viking aan te brengen én met de Viking Deals.

    Meer informatie

    Meldingen

    Verbruik je toch meer dan je bundel? Geen enkel probleem: wij houden je via e-mail en/of sms op de hoogte:

    • wanneer je bundel bijna op is.
    • wanneer je kosten buiten je bundel maakt.
    • en je krijgt een extra melding bij elke 10 euro die je buiten je bundel verbruikt.

    Viking App

    Je controleert intussen al je verbruik eenvoudig via de Viking App en onze website. Je weet dus altijd wat, wanneer, en hoeveel. Daarnaast krijg je nog eens een duidelijk overzicht op je volgende factuur/aanrekening.

    Buiten je bundel

    De kosten buiten bundel kennen is altijd handig, toch?

    • Je belt aan € 0,20 / min.
      Gerekend per seconde, met een minimum van 60 seconden. In België, naar een Belgisch nummer.
    • Je sms't aan € 0,10 / SMS
      Verzonden vanuit België, naar een Belgisch nummer.
    • Je surft aan € 0,10 / MB
      In België, berekend per kilobyte.
    • Mms’en aan € 0,24 / mms
      Verstuurd van een Belgisch netwerk naar een Belgisch nummer.

    Viking App

    Met de gratis Viking App hou je altijd je verbruik in de gaten: je komt nooit meer voor verrassingen te staan.

    Meer informatie

    Roaming

    In het buitenland is bellen en sms’en automatisch mogelijk. Maar dataroaming moet je nog manueel activeren via de instellingen van je smartphone. In de EU1 zal je roamingverbruik afgehouden worden van de bundel van je abonnement. Bijkomende roamingkosten zullen op je volgende aanrekening beschikbaar zijn.

    Meer informatie over roaming >

    Internationaal

    Dit is bellen of het verzenden van een SMS naar een buitenlands nummer terwijl je in België bent.

      Sms Mms Telefoongesprekken
    EU-landen (1) € 0.20 € 0.50 € 0.50/min
    Andere landen (2) € 0.20 € 0.50 € 1.00/min
    Belminuten worden geteld vanaf de eerste seconde van elke begonnen minuut

    1 Zie lijst EU-landen
    2 De volgende landen en netwerken zijn niet bereikbaar: Antarctica, Oost-Timor, Emsat, Euro Sat, Global Sat, Inmarsat, International Free Phone, Internationale netwerken, Iridium, Nauru, Sint-Helena

    Viking App

    Met de gratis Viking App hou je altijd je verbruik in de gaten: je komt nooit meer voor verrassingen te staan.

    Meer informatie

    Speciale nummers

    Deze kosten verschijnen op je volgende aanrekening.

    1xx-nummers, 0800-nummers gratis (werkt enkel in België)
    Premium-sms kost vermeld bij het premium-nummer
    070-nummers max. 0,30 €/min.
    078-nummers 0,20 €/min. + € 0,07 verbindingskosten
    1204, 1304, 1404, 1207, 1307, 1407, 1212, 1313, 1414 0,15 €/min., bovenop de kost vermeld bij het nummer
    090x-nummers kost vermeld bij het nummer

    Viking Care

    Voor al je vragen via telefoon, e-mail of social media: onmiddellijk je beste oplossing. Vergezeld van een grote glimlach.

    Meer informatie

    Van herlaadkaart naar abonnement

    Switchen van een herlaadkaart naar een abonnement? Is kinderspel: dat doe je eenvoudig in je instellingen. Switchen in de omgekeerde richting is natuurlijk ook mogelijk.

    Nieuw nummer

    Een nieuw abonnement afsluiten is heel eenvoudig. Je hebt niets speciaal nodig. Voor een nieuw nummer vragen we € 15 administratieve kosten.

    Ik wil mijn huidige nummer houden

    Je nummer overdragen naar Mobile Vikings? In een wip gebeurd, en wij nemen alle administratie voor onze rekening.

    Wat heb je nodig?

    • De gegevens van je abonnement bij je huidige operator (vind je op je contract of aanrekening).
    • Vergeet niet na te gaan of er in je huidige contract een verbrekingsvergoeding verschuldigd is of niet.

    Viking Care

    Voor al je vragen via telefoon, e-mail of social media: onmiddellijk je beste oplossing. Vergezeld van een grote glimlach.

    Meer informatie

    Instellingen wizard

    Ok, je hebt je simkaart geactiveerd en in je telefoon gestoken… En er gebeurt niets. Er klopt iets niet: je kunt geen verbinding maken met het internet.

    Correct: af en toe kan een toestel de instellingen van Mobile Vikings niet automatisch configureren. Maar geen reden tot paniek. We hebben een wizard gebouwd die je moeiteloos door de configuratie van je toestel loodst. Kinderspel.

    Naar de instellingen wizard >

    Toch nog moeilijkheden?

    Neem gerust contact op met onze helpdesk. Onze Viking Care Agents lossen het in een handomdraai op, met een brede glimlach.

    Viking Care

    Voor al je vragen via telefoon, e-mail of social media: onmiddellijk je beste oplossing. Vergezeld van een grote glimlach.

    Meer informatie

    Gratis mobiele communicatie

    Dààr streeft Mobile Vikings naar. Dankzij het Vikingvoordeel bellen en sms'en alle Mobile Vikings elkaar gratis. Daarnaast verdien je supermakkelijk Vikingpunten. Die zet je in om je aanrekening deels of volledig te betalen.

    1

    Vikingvoordeel Alle Belgische Mobile Vikings bellen en sms’en elkaar gratis. Elke maand 1800 belminuten en 9000 sms’en, zomaar bovenop je herlading.

    2

    Breng een vriend(in) aan Na zijn/haar eerste betaalde aanrekening verdien jij 15 Vikingpunten. Die zet je in als korting op je eigen aanrekening(en).

    3

    Viking Deals Voor élke aankoop bij een van onze partners krijg je een deel van het aankoopbedrag terug in Vikingpunten. Elke keer opnieuw korting op je aanrekening dus.

    Veelgestelde vragen

    • Ik heb momenteel een Mobile Vikings abonnement. Kan ik ook op een tariefplan met een herlaadkaart overschakelen?
    • Hoe sluit ik een abonnement af?
    • Hoe bestel ik een simkaart?
    • Wat gebeurt er met het contract bij mijn huidige provider als ik kies voor nummeroverdracht?
    • Wat moet ik doen als ik geen verbinding kan maken met het mobiele internet?

    Meer veelgestelde vragen

    ‹ terugIk heb momenteel een Mobile Vikings abonnement. Kan ik ook op een tariefplan met een herlaadkaart overschakelen?

    Dat kan hier zeker! Het enige waar je op moet letten is dat je geen openstaand saldo meer hebt voor je abonnement. Zodra dat opgebruikt is, kun je overstappen.

    Per maand bestaat er een beperking op het aantal keren dat je kunt switchen tussen een abonnement en een herlaadkaart. 
     
    Wat voorbeelden uit de praktijk:
    • Abonnement -> herlaadkaart -> abonnement. Hierna kun je niet meer switchen naar een herlaadkaart binnen deze maand.
    • Herlaadkaart -> abonnement -> herlaadkaart -> abonnement. Hierna kun je niet meer switchen naar een herlaadkaart binnen deze maand. 

    Zie ook: 'Kan ik bij een abonnement veranderen van tariefplan?'

    ‹ terugHoe sluit ik een abonnement af?

    Via de website, in een paar klikken. Er zijn drie opties:

    Je wilt een nieuw nummer

    • Volg hiervoor de stappen op onze registratiepagina. Het nieuwe nummer zelf kost € 15, hier zit je eerste maandbundel niet inbegrepen. Die wordt apart afgerekend tijdens de activatie van je simkaart.

    Je wilt je huidige nummer houden

    • Volg hiervoor de stappen op onze registratiepagina. Hou alvast de gegevens van je huidige provider bij de hand!

    Je wilt van een herlaadkaart overstappen naar een abonnement

    • Dit doe je via je instellingen. Je eerste maandbundel wordt onmiddellijk verrekend, en je bent vertrokken! De resterende belwaarde en bundels van je herlaadkaart vervallen meteen.

     

     

    ‹ terugHoe bestel ik een simkaart?

    Heb je 5 minuutjes? Want langer duurt het niet om je Mobile Vikings simkaart te bestellen! Ga naar de pagina ‘Word Viking’ om van start te gaan.

    Wat doe je om een nieuw nummer aan te vragen?

    Je gaat naar de pagina 'Word Viking' en vink je “Ik wil een nieuw nummer” aan. Daarna kies je een betalingsmethode voor de administratiekosten, en geef je eventueel het nummer van een van je Vikingvrienden in (zodat hij/zij 15 Vikingpunten verdient). Daarna log je in op je Vikingaccount. Als je die nog niet hebt, maak je er makkelijk eentje aan. Daarna lees en aanvaard je de Algemene voorwaarden en ben je klaar om te bestellen.

    Wat heb je nodig om je huidige nummer over te dragen?

    • Het nummer van je huidige simkaart,
    • Je identiteitskaartnummer (indien je de Belgische nationaliteit bezit),
    • Heb je momenteel een abonnement bij een andere provider, dan hou je je klantnummer ook best bij de hand.

    Heb je alles? Ok, je gaat dan naar de pagina 'Word Viking' en je vinkt “Ik wil mijn huidige gsm-nummer behouden” aan. Hier zijn geen kosten aan verbonden, dat doen we gratis. Eventueel geef je ook het nummer van een van je Vikingvrienden in (zodat hij/zij 15 Vikingpunten verdient). Daarna log je in op je Vikingaccount. Als je die nog niet hebt, maak je er makkelijk eentje aan. Je kiest dan het type simkaart dat je nodig hebt, en gaat verder naar stap 3. Hier voer je de gegevens van je huidige provider in, zodat we de nummeroverdracht vlekkeloos kunnen starten. Tenslotte lees en aanvaard je de Algemene voorwaarden en je kunt bestellen.

    Wat doen wij voor je nummeroverdracht?

    • We sturen je een gloednieuwe simkaart.
    • Wij beëindigen het contract bij je huidige provider op het moment dat je je activatie-sms stuurt, niet eerder. Je huidige provider weet pas dat je overstapt naar Mobile Vikings wanneer je deze sms hebt verstuurd.

     

    ‹ terugWat gebeurt er met het contract bij mijn huidige provider als ik kies voor nummeroverdracht?

    Als je telefoonnummer wordt overgedragen naar Mobile Vikings, zetten wij het contract bij je huidige provider stop. Je moet zelf dus niets meer ondernemen.

    Let op! Afhankelijk van het type abonnement dat je hebt, is het mogelijk dat je een verbrekingsvergoeding moet betalen als je je abonnement vroegtijdig stopzet. Gelukkig is dat met de huidige contracttypes nog maar zelden het geval.

    ‹ terugWat moet ik doen als ik geen verbinding kan maken met het mobiele internet?

    Niet panikeren, en je telefoon herstarten. Dat lost misschien niet alles op, maar vaak toch bijna alles. Als dat niet werkt, kijk dan na of je genoeg belwaarde of mobiele data overhebt. Dat doe je op de website (onder 'Mijn producten' > 'Meer info') of in de Viking App. Mobiele data op? Dan moet je herladen.

    Heb je nog genoeg belwaarde, kijk dan je instellingen na om te zien of ze nog kloppen. Nog niet opgelost? Contacteer dan even onze helpdesk, ze kijken het probleem dan voor je na.

    Stel je vraag

    Vraag aan een helpdesk-Viking

    • 1976
      (gratis, enkel voor Mobile Vikings-simkaarten)
    • 078 353 033
      (lokaal tarief)
    • Openingsuren:
      Maandag tot vrijdag
      08:30 – 12:00
      12:30 – 17:00

    x

    Ben je zeker?

    Onderstaande verwijderen?

    x