Laden...
Klein momentje, aub.
Hmm. Het duurt blijkbaar wel even. Misschien kun je de pagina eens opnieuw laden?

Abonnementen

Een abonnement met een top data-aanbod en daarbovenop unieke Vikingvoordelen? Kies het Mobile Vikings abonnement dat helemaal op je lijf geschreven is.

Laden...

{{ product.title }}

  • {{ option.description }} €{{ option.price }}
€{{ SelectorCtrl.totalPrice }} per maand
{{ selected_option }}{{ $last ? '' : ', '}}, onbeperkt sms'en, en gratis bellen naar andere Vikings  Ik wil dit abonnement! Ik ben Viking en ik wil dit
Vikingvoordeel Enkel geldig voor oproepen in België gestart. Fair use policy: 60 gratis belminuten per dag naar andere Vikings in België.
In alle oproepen wordt de eerste minuut volledig aangerekend. Daarna per seconde.

Wat je zeker moet weten

Wanneer?

Je aanrekeningen ontvang je maandelijks rechtstreeks in je mailbox. Maar als je wilt, kunnen we je die ook lekker old school via de post versturen.

Hoe moet je betalen?

Betalen doe je zoals het voor Mobile Vikings hoort: zo voordelig mogelijk. Heb je nog Vikingpunten? Dan worden die automatisch eerst ingezet. Het resterende bedrag zie je dan op je factuur/aanrekening.

Houd er rekening mee dat je je Easy Payment moet instellen als je een Mobile Vikings-abonnement wilt.

  • Bekijk infofiche
  • Vikingpunten

    Je verdient supermakkelijk Vikingpunten die je inzet om je aanrekening deels of volledig te betalen. Hoe verdien je ze? Door een nieuwe Mobile Viking aan te brengen én met de Viking Deals.

    Meer informatie

    Meldingen

    Verbruik je toch meer dan je bundel? Geen enkel probleem: wij houden je via e-mail en/of sms op de hoogte:

    • wanneer je bundel bijna op is.
    • wanneer je kosten buiten je bundel maakt.
    • en je krijgt een extra melding bij elke 10 euro die je buiten je bundel verbruikt.

    Viking App

    Je controleert intussen al je verbruik eenvoudig via de Viking App en onze website. Je weet dus altijd wat, wanneer, en hoeveel. Daarnaast krijg je nog eens een duidelijk overzicht op je volgende factuur/aanrekening.

    Buiten je bundel

    De kosten buiten bundel kennen is altijd handig, toch?

    • Je belt aan € 0,20 / min.
      Gerekend per seconde, met een minimum van 60 seconden. In België, naar een Belgisch nummer.
    • Je sms't aan € 0,10 / SMS
      Verzonden vanuit België, naar een Belgisch nummer.
    • Je surft aan € 0,10 / MB
      In België, berekend per kilobyte.
    • Mms’en aan € 0,24 / mms
      Verstuurd van een Belgisch netwerk naar een Belgisch nummer.

    Viking App

    Met de gratis Viking App hou je altijd je verbruik in de gaten: je komt nooit meer voor verrassingen te staan.

    Meer informatie

    Roaming

    In het buitenland is bellen en sms’en automatisch mogelijk. Maar dataroaming moet je nog manueel activeren via de instellingen van je smartphone. In de EU1 zal je roamingverbruik afgehouden worden van de bundel van je abonnement. Bijkomende roamingkosten zullen op je volgende aanrekening beschikbaar zijn.

    Meer informatie over roaming >

    Internationaal

    Dit is bellen of het verzenden van een SMS naar een buitenlands nummer terwijl je in België bent.

      Sms Mms Telefoongesprekken
    EU-landen (1) € 0.20 € 0.50 € 0.50/min
    Andere landen (2) € 0.20 € 0.50 € 1.00/min
    Belminuten worden geteld vanaf de eerste seconde van elke begonnen minuut

    1 Zie lijst EU-landen
    2 De volgende landen en netwerken zijn niet bereikbaar: Antarctica, Oost-Timor, Emsat, Euro Sat, Global Sat, Inmarsat, International Free Phone, Internationale netwerken, Iridium, Nauru, Sint-Helena

    Viking App

    Met de gratis Viking App hou je altijd je verbruik in de gaten: je komt nooit meer voor verrassingen te staan.

    Meer informatie

    Speciale nummers

    Deze kosten verschijnen op je volgende aanrekening.

    1xx-nummers, 0800-nummers gratis (werkt enkel in België)
    Premium-sms kost vermeld bij het premium-nummer
    070-nummers max. 0,30 €/min.
    078-nummers 0,20 €/min. + € 0,07 verbindingskosten
    1204, 1304, 1404, 1207, 1307, 1407, 1212, 1313, 1414 0,15 €/min., bovenop de kost vermeld bij het nummer
    090x-nummers kost vermeld bij het nummer

    Viking Care

    Voor al je vragen via telefoon, e-mail of social media: onmiddellijk je beste oplossing. Vergezeld van een grote glimlach.

    Meer informatie

    Van herlaadkaart naar abonnement

    Switchen van een herlaadkaart naar een abonnement? Is kinderspel: dat doe je eenvoudig in je instellingen. Switchen in de omgekeerde richting is natuurlijk ook mogelijk.

    Nieuw nummer

    Een nieuw abonnement afsluiten is heel eenvoudig. Je hebt niets speciaal nodig. Voor een nieuw nummer vragen we € 15 administratieve kosten.

    Ik wil mijn huidige nummer houden

    Je nummer overdragen naar Mobile Vikings? In een wip gebeurd, en wij nemen alle administratie voor onze rekening.

    Wat heb je nodig?

    • De gegevens van je abonnement bij je huidige operator (vind je op je contract of aanrekening).
    • Vergeet niet na te gaan of er in je huidige contract een verbrekingsvergoeding verschuldigd is of niet.

    Viking Care

    Voor al je vragen via telefoon, e-mail of social media: onmiddellijk je beste oplossing. Vergezeld van een grote glimlach.

    Meer informatie

    Instellingen wizard

    Ok, je hebt je simkaart geactiveerd en in je telefoon gestoken… En er gebeurt niets. Er klopt iets niet: je kunt geen verbinding maken met het internet.

    Correct: af en toe kan een toestel de instellingen van Mobile Vikings niet automatisch configureren. Maar geen reden tot paniek. We hebben een wizard gebouwd die je moeiteloos door de configuratie van je toestel loodst. Kinderspel.

    Naar de instellingen wizard >

    Toch nog moeilijkheden?

    Neem gerust contact op met onze helpdesk. Onze Viking Care Agents lossen het in een handomdraai op, met een brede glimlach.

    Viking Care

    Voor al je vragen via telefoon, e-mail of social media: onmiddellijk je beste oplossing. Vergezeld van een grote glimlach.

    Meer informatie

    Gratis mobiele communicatie

    Dààr streeft Mobile Vikings naar. Dankzij het Vikingvoordeel bellen en sms'en alle Mobile Vikings elkaar gratis. Daarnaast verdien je supermakkelijk Vikingpunten. Die zet je in om je aanrekening deels of volledig te betalen.

    1

    Vikingvoordeel Alle Belgische Mobile Vikings bellen en sms’en elkaar gratis. Elke maand 1800 belminuten en 9000 sms’en, zomaar bovenop je herlading.

    2

    Breng een vriend(in) aan Na zijn/haar eerste betaalde aanrekening verdien jij 15 Vikingpunten. Die zet je in als korting op je eigen aanrekening(en).

    3

    Viking Deals Voor élke aankoop bij een van onze partners krijg je een deel van het aankoopbedrag terug in Vikingpunten. Elke keer opnieuw korting op je aanrekening dus.

    Veelgestelde vragen

    • Ondersteunt Mobile Vikings het 4G-netwerk?
    • lalalalalalala
    • Ik had al een abonnement voor 10/7/2017. Worden de resterende minuten van mijn Vikingvoordeel ook automatisch omgezet in mobiele data?
    • Ik bestelde een simkaart met abonnement. Staat hier een maandbundel op?
    • Hoe krijg ik de 3 biepjes weg bij een oproep?

    Meer veelgestelde vragen

    ‹ terugOndersteunt Mobile Vikings het 4G-netwerk?

    Mobile Vikings maakt gebruik van het netwerk van Telenet Group. Telenet bezit het Base-netwerk, maar wij gebruiken het deel dat nog aan Base toebehoort. Telenet en Base gebruiken voorlopig nog verschillende netwerken, dus je kunt je netwerkbereik enkel vergelijken met een andere Base-simkaart, niet met een Telenet-simkaart.

     Hierdoor surfen ook Vikings via het snelle 4G-netwerk. Ben je benieuwd of je in jouw buurt ook 4G hebt? Kijk dan even op deze kaart. Ben je op een locatie waar 4G wordt aangeboden, dan wordt dit op het scherm van je smartphone aangeduid als ‘4G’ of ‘LTE’.

    Voor haar 4G-netwerk maakt Telenet Group momenteel gebruik van een frequentie van 1800 MHz. Als je een toestel met een 4G-functie koopt, let er dan zeker op dat deze frequentie wordt ondersteund. Dit geldt vooral voor een toestel dat je in het buitenland aankoopt. De lokale frequenties kunnen afwijken van wat er in België of Europa wordt aangeboden.

    ‹ teruglalalalalalala

    None

    ‹ terugIk had al een abonnement voor 10/7/2017. Worden de resterende minuten van mijn Vikingvoordeel ook automatisch omgezet in mobiele data?

    Nee, de gratis belminuten naar andere Vikings die je elke maand krijgt, worden niet automatisch omgezet naar mobiele data voor de volgende maand. Dat geldt enkel voor de minuten in je belbundel van je abonnement.

    Let op: dit voordeel is enkel van toepassing voor abonnementen aangegaan voor 10/7/2017.

    ‹ terugIk bestelde een simkaart met abonnement. Staat hier een maandbundel op?

    Ja, en die is geldig vanaf het moment dat je abonnement geactiveerd wordt. Het gaat dus niet over kalendermaanden. Bijvoorbeeld: je activeert je abonnement op 14 september. Dan is je maandbundel geldig tot 14 oktober. De maand februari is de vreemde eend in de bijt: start je bv 30/1, dan krijg je je factuur/aanrekening op 28/2 (of 29/2 in een schrikkeljaar), maar de maand nadien dus wel op 30/3.

    Enkel geldig voor een abonnement dat voor 10/07/2017 is afgesloten: bij het ingaan van elke nieuwe periode (een nieuwe bundel, dus) krijg je voor elke ongebruikte belminuut van je vorige bundel 5 megabyte extra in je nieuwe databundel. Die extra data blijft heel de volgende maand geldig.

    ‹ terugHoe krijg ik de 3 biepjes weg bij een oproep?

    Deze drie biepjes zijn de MNP beep, en laten je weten dat je belt naar een nummer van een andere provider. Geen Viking, dus! Je deactiveert die MNP beep zo: 

    1. Bel naar 1966 
    2. Druk op 4 om de MNP beep instellingen te veranderen 
    3. Druk op 1 op de MNP beep de deactiveren.

    Stel je vraag

    Vraag aan een helpdesk-Viking

    • 1976
      (gratis, enkel voor Mobile Vikings-simkaarten)
    • 078 353 033
      (lokaal tarief)
    • Openingsuren:
      Maandag tot vrijdag
      08:30 – 12:00
      12:30 – 17:00

    x

    Ben je zeker?

    Onderstaande verwijderen?

    x