Laden...
Klein momentje, aub.
Hmm. Het duurt blijkbaar wel even. Misschien kun je de pagina eens opnieuw laden?

Herlaadkaarten

Een herlaadkaart met alle voordelen van een abonnement, een top data-aanbod en daarbovenop unieke Vikingvoordelen? Kies de Mobile Vikings herlaadkaart die helemaal op je lijf geschreven is: meer bellen of meer surfen.

€ 10

focus: bellen
Data 500 MB
sms'jes 500
Bellen ± 50 min. € 0,2/min
Vikingvoordeel 9000 SMS + 1800 min. Naar Belgische Mobile Vikings

€ 15

focus: bellen
Data 2 GB
sms'jes 2000
Bellen ± 100 min. € 0,15/min
Vikingvoordeel 9000 SMS + 1800 min. Naar Belgische Mobile Vikings

€ 25

focus: bellen
Data 3 GB
sms'jes 3000
Bellen ± 200 min. € 0,125/min
Vikingvoordeel 9000 SMS + 1800 min. Naar Belgische Mobile Vikings

€ 50

focus: bellen
Data 5 GB
sms'jes 5000
Bellen ± 1000 min. € 0,05/min
Vikingvoordeel 9000 SMS + 1800 min. Naar Belgische Mobile Vikings

€ 10

focus: data
Data 1000 MB
sms'jes 500
Bellen ± 25 min. € 0,4/min
Vikingvoordeel 9000 SMS + 1800 min. Naar Belgische Mobile Vikings

€ 15

focus: data
Data 4 GB
sms'jes 2000
Bellen ± 50 min. € 0,3/min
Vikingvoordeel 9000 SMS + 1800 min. Naar Belgische Mobile Vikings

€ 25

focus: data
Data 6 GB
sms'jes 3000
Bellen ± 100 min. € 0,25/min
Vikingvoordeel 9000 SMS + 1800 min. Naar Belgische Mobile Vikings

€ 50

focus: data
Data 10 GB
sms'jes 5000
Bellen ± 500 min. € 0,1/min
Vikingvoordeel 9000 SMS + 1800 min. Naar Belgische Mobile Vikings
Vikingvoordeel Enkel geldig voor oproepen in België gestart. Fair use policy: 60 gratis belminuten per dag naar andere Vikings in België. Voor alle oproepen wordt de eerste minuut altijd volledig aangerekend. Daarna per seconde.

Wat je zeker moet weten

Je bundel is 1 maand geldig: van een kalenderdatum tot dezelfde een maand later. Van 5 december tot en met 5 januari, bijvoorbeeld. Nadat je bundel vervallen is, zijn de volgende tarieven van toepassing:

  • Bellen aan € 0,2 / min voor Focus: bellen, en € 0,4 / min voor Focus: data.
    Gerekend per seconde, met een minimum van 60 seconden.
  • Sms’en aan € 0,10 / sms
    Verstuurd van een Belgisch netwerk naar een Belgisch nummer
  • Mobiel surfen kost dan € 0,10 / MB
    Aangerekend per kilobyte
  • Mms’en aan € 0,24 / mms
    Verstuurd van een Belgisch netwerk naar een Belgisch nummer.

Deze kosten worden afgehouden van je resterende belwaarde. Tot je weer herlaadt, natuurlijk.

Viking App

Met de gratis Viking App hou je altijd je verbruik in de gaten: je komt nooit meer voor verrassingen te staan.

Meer informatie

Speciale nummers

1xx-nummers, 0800-nummers gratis (werkt enkel in België)
Premium-sms kost vermeld bij het premium-nummer
070-nummers max. 0,30 €/min.
078-nummers 0,20 €/min. + € 0,07 verbindingskosten
1204, 1304, 1404, 1207, 1307, 1407, 1212, 1313, 1414 0,15 €/min., bovenop de kost vermeld bij het nummer
090x-nummers kost vermeld bij het nummer

Viking Care

Voor al je vragen via telefoon, e-mail of social media: onmiddellijk je beste oplossing. Vergezeld van een grote glimlach.

Meer informatie

Instellingen wizard

Ok, je hebt je simkaart geactiveerd en in je telefoon gestoken… En er gebeurt niets. Er klopt iets niet: je kunt geen verbinding maken met het internet.

Correct: af en toe kan een toestel de instellingen van Mobile Vikings niet automatisch configureren. Maar geen reden tot paniek. We hebben een wizard gebouwd die je moeiteloos door de configuratie van je toestel loodst. Kinderspel.

Naar de instellingen wizard >

Toch nog moeilijkheden?

Neem gerust contact op met onze helpdesk. Onze Viking Care Agents lossen het in een handomdraai op, met een brede glimlach.

Viking Care

Voor al je vragen via telefoon, e-mail of social media: onmiddellijk je beste oplossing. Vergezeld van een grote glimlach.

Meer informatie

Roaming

Roamen is bellen, sms'en of mobiel surfen terwijl je in het buitenland bent en wordt automatisch geactiveerd.

  • Als je nog belminuten, sms'en en mobiele data in je bundel hebt, zullen alle belminuten, sms'en en mobiele data die je in het buitenland verbruikt, afgehouden worden van je bundel.
  • Als je geen sms'en of mobiele data meer over hebt van je bundel, zullen de standaard nationale tarieven van toepassing zijn. Is je belwaarde op, dan kan je niet roamen.

Meer informatie over roaming >

Internationaal

Dit is bellen of het verzenden van een SMS naar een buitenlands nummer terwijl je in België bent.

  Sms Mms Telefoongesprekken
EU-landen (1) € 0.20 € 0.50 € 0.50/min
Andere landen (2) € 0.20 € 0.50 € 1.00/min
Belminuten worden geteld vanaf de eerste seconde van elke begonnen minuut

1 Zie lijst EU-landen
2 De volgende landen en netwerken zijn niet bereikbaar: Antarctica, Oost-Timor, Emsat, Euro Sat, Global Sat, Inmarsat, International Free Phone, Internationale netwerken, Iridium, Nauru, Sint-Helena

Viking App

Met de gratis Viking App hou je altijd je verbruik in de gaten: je komt nooit meer voor verrassingen te staan.

Meer informatie

Gratis mobiele communicatie

Dààr streeft Mobile Vikings naar. Dankzij het Vikingvoordeel bellen en sms'en alle Mobile Vikings elkaar gratis. Daarnaast verdien je supermakkelijk Vikingpunten. Die zet je in om je aanrekening deels of volledig te betalen.

1

Vikingvoordeel Alle Belgische Mobile Vikings bellen en sms’en elkaar gratis. Elke maand 1800 belminuten en 9000 sms’en, zomaar bovenop je herlading.

2

Breng een vriend(in) aan Na zijn/haar eerste herlading verdien jij 15 Vikingpunten. Die zet je in als korting op je eigen herlading(en).

3

Viking Deals Voor élke aankoop bij een van onze partners krijg je een deel van het aankoopbedrag terug in Vikingpunten. Elke keer opnieuw korting op je herlading dus.

  • Waar vind ik de pin- en pukcode van mijn simkaart?

    De standaardpincode van je simkaart vind je terug op je account onder de rubriek ‘Instellingen’ > ‘SIM Instellingen’.

    Heb je de pincode driemaal foutief ingevoerd, dan gaat je toestel om de pukcode vragen. Deze code vind je bij ‘Instellingen’ > ‘SIM Instellingen’. Vervolgens mag je de puk1-code gebruiken. Na het invoeren van deze pukcode kun je dan een nieuwe pincode kiezen.

    Hier kun je de rechtstreekse link naar de pukcode vinden.

  • Wat moet ik doen als ik geen verbinding kan maken met het netwerk?

    Indien je een probleem hebt met je mobiele internet, ga dan naar deze pagina.

     

    • Herstart je toestel volledig en/of haal je simkaart er even uit. Na een herstart moet je toestel telkens opnieuw verbinding maken met het netwerk.
    • Ga naar de instellingen van je toestel en selecteer manueel het netwerk van Telenet Group NV onder de noemer "Base" of "Mobile Vikings".
    • Test je simkaart even uit in een ander toestel om na te gaan of het probleem zich herhaalt. Hiermee kun je uitsluiten of het probleem gerelateerd is aan de simkaart of aan de software van je toestel.

     

  • Hoe beheer ik meerdere simkaarten?

    - Log in op je Viking-account en ga naar simkaart beheersrechten om beheerders voor een specifieke simkaart toe te voegen.
    - Eens je een beheerder hebt toegevoegd, moet de persoon wiens simkaart je wilt beheren jouw autorisatie eerst accepteren vooraleer je de simkaart effectief kunt beheren: ze krijgen een gele melding bovenaan de website.
    - Eens ze dat gedaan hebben, kun je die simkaart herladen en het verbruik ervan controleren.

    BOEM, en je bent ineens gepromoveerd tot manager!

     

  • Hoe weet ik of mijn toestel 4G ondersteunt?

    Ben je niet zeker of je toestel 4G ondersteunt, dan ga je best na of je smartphone of tablet ook de optie ‘LTE’ heeft. Dit staat voor ‘Long Term Evolution’ en is een andere benaming voor 4G.

    Het netwerk van Telenet Group maakt momenteel gebruik van een frequentie van 1800 MHz. Let er daarom goed op dat je toestel deze frequentie ook ondersteunt - vooral als je je toestel in het buitenland wilt kopen. Je vindt de frequentie waarop je toestel werkt bij de toestelspecificaties, in de handleiding of op de website van de fabrikant.

    Je toestel zal niet altijd automatisch met het 4G-netwerk verbinden. Daarom is het ook aan te raden om de instellingen voor het mobiele internet te controleren of aan te passen.

  • Hoe activeer ik 4G op mijn smartphone of tablet?

    Als je helemaal niet kan verbinden met het mobiel internet, ga dan hier verder:

    https://support.vikingco.com/hc/nl/articles/202836041-How-do-I-set-up-the-mobile-Internet-

    Als je wel kan verbinden met 2G/3G, maar niet met 4G/LTE, ga dan hieronder verder:

    Om het 4G-netwerk te gebruiken, heb je 3 dingen nodig:

    Heb je dat allemaal, maar kun je nog altijd niet op het 4G-netwerk surfen? Als je enkel maar verbinding maakt met 2G/3G (soms weergegeven als E, 3G, H, of H+), dan heb je 4G waarschijnlijk niet ingeschakeld. Dat kun je doen op je toestel:

    • Apple (iPad, iPhone 5, 5s, 5c): Instellingen > Mobiele data > kies voor "Schakel 4G in".
    • Samsung (Android): Instellingen > Meer instellingen > Mobiele netwerken > Netwerkmodus > kies hier voor 4G, LTE of een automatische netwerkselectie.
    • HTC (Android): Instellingen > Mobiele netwerken > Netwerkmodus > kies hier voor 4G, LTE of een automatische netwerkselectie.
    • Sony (Android): Instellingen > Draadloos en netwerken > Mobiele netwerken > Netwerkmodus > kies hier voor 4G, LTE of een automatische netwerkselectie.
    • Nokia (Windows Phone 8): Instellingen > Mobiele netwerken > Hoogste verbindingssnelheid > LTE.

    Lukt het je ondanks de juiste instellingen en de goede locatie toch niet om 4G te activeren, dan contacteer je best onze klantendienst.

     

  • Meer veelgestelde vragen
Gesloten

Schrijf ons

Maandag tot vrijdag 08:30 - 12:00 & 12:30 - 22:00
Weekends 10:00 - 22:00
Gesloten

Bel ons

Maandag tot vrijdag 08:30 - 12:00 & 12:30 - 17:00

x

Ben je zeker?

Onderstaande verwijderen?

x