Laden...
Klein momentje, aub.
Hmm. Het duurt blijkbaar wel even. Misschien kun je de pagina eens opnieuw laden?

Ga je naar het buitenland?

Wat je moet weten

In het buitenland gebruik je binnen de EU je nationale bundel om te bellen, sms'en of mobiel te surfen. Geen extra roamingkosten meer dus, en je verbruik gaat gewoon van je nationale bundel af. Buiten de EU gelden speciale tarieven.
Kies hieronder je type simkaart voor alle details. Het Vikingvoordeel is enkel geldig in België.
Let op: als je op een boot of in een vliegtuig bent, maak je verbinding via een satelliet.
Raadpleeg onze FAQ voor meer info.

Veelgestelde vragen

  • Hoe kan ik mijn voicemail instellen en raadplegen?
  • Kan ik als rechtspersoon (vzw, vennootschap, enz.) een herlaadkaart kopen?
  • Waarom heb ik te weinig Vikingpunten gekregen?
  • Waarom staan mijn Vikingpunten nog in wacht? Hoelang nog?
  • Waarom heb ik nog geen Vikingpunten ontvangen?

Meer veelgestelde vragen

‹ terugHoe kan ik mijn voicemail instellen en raadplegen?

Om je voicemail in te stellen en te beluisteren, bel je naar 1996 of 1933. Je krijgt eerst de optie om een wachtwoord in te stellen, vervolgens om je naam in te spreken en daarna om een volledige boodschap in te spreken. Bij deze instellingen krijg je ook de optie om een sms te ontvangen telkens er een boodschap wordt ingesproken op je voicemail.

Je kunt ook zelf bepalen na hoeveel seconden je voicemail geactiveerd wordt (standaard is dit doorgaans 20 sec.). Je hebt de keuze uit 5, 10, 15, 20, 25 en 30 seconden:

  • Om je voicemail te activeren na 30 seconden rinkelen, toets (*)*61*+32486191996**30# en druk op 'bellen';
  • Om je voicemail te activeren na 25 seconden rinkelen, toets (*)*61*+32486191996**25# en druk op 'bellen'; enz.

Doorschakelen naar je voicemail kan gebeuren via de instellingen van je toestel of door het ingeven van de volgende codes (let op: vervang het nummer ‘32486191996’ in de code van onderstaande voorbeelden door een ander telefoonnummer waarnaar je wilt doorschakelen):

  • (*)*61*+32486191996# en druk op bellen - voicemail actief als je niet antwoordt;
  • (*)*62*+32486191996# en druk op bellen - voicemail actief als er geen netwerk is of je toestel uit staat;
  • (*)*67*+32486191996# en druk op bellen - voicemail actief als de lijn bezet is.

(*) betekent dat je voor sommige toestellen twee sterretjes moet invoeren

In het buitenland zou je je voicemail misschien best uitschakelen. Als mensen op je voicemail uitkomen, 'belt' je toestel naar de voicemailservers in België, en dat kan een aanzienlijke kost met zich meebrengen.

Je kunt de voicemail uitschakelen door de code (#)#002# in te toetsen en dan op de belknop te drukken. Zelfs als je gsm uitstaat, zullen je contactpersonen niet doorgeschakeld worden naar voicemail in dit geval. Om je voicemail opnieuw in te schakelen, toets je de code (*)*61* in gevolgd door het nummer van de voicemailcentrale (+32486191996), twee sterretjes, het aantal seconden waarna je voicemail moet worden geactiveerd (5, 10, 15, 20, 25 of 30 sec.) en een hekje. Een voorbeeld misschien: (*)*61*+32486191996**30#

In het buitenland bel je naar het nummer 0032486191996. Deze oproep is gratis in de Europese Unie, buiten de Europese Unie betaal je evenveel als een normale oproep in dat land.

 

‹ terugKan ik als rechtspersoon (vzw, vennootschap, enz.) een herlaadkaart kopen?

Dat is niet mogelijk. Rechtspersonen kunnen alleen abonnementen aanvragen.

‹ terugWaarom heb ik te weinig Vikingpunten gekregen?


Geen nood, gelieve even geduld te hebben tot de Vikingpunten worden vrijgegeven. In sommige gevallen krijg je alsnog het correcte aantal.
Is dit niet het geval, stuur dan alvast de orderbevestiging (met datum en tijd van de mail) en je factuur door naar info@mobilevikings.com.

‹ terugWaarom staan mijn Vikingpunten nog in wacht? Hoelang nog?

Voor een aankoop blijven je Vikingpunten minstens 30 dagen in wacht (60 dagen voor Zalando). 
Voor een reservatie, boeking, of vlucht blijven de Vikingpunten minstens 8 tot 12 weken in wacht nadat je reis achter de rug is. Dat is zo omdat onze partner tijd nodig heeft om jouw reservatie, boeking of vlucht correct af te handelen.

‹ terugWaarom heb ik nog geen Vikingpunten ontvangen?

Wegens technische redenen kan het tot 24 uur duren voor je Vikingpunten aan je Viking Wallet worden toegevoegd.

Heb je nog geen Vikingpunten ontvangen? Stuur dan zeker de orderbevestiging (met datum en tijd van de mail) en je factuur door naar info@mobilevikings.com.

Stel je vraag

Vraag aan een helpdesk-Viking

  • 1976
    (gratis, enkel voor Mobile Vikings-simkaarten)
  • 078 353 033
    (lokaal tarief)
  • Openingsuren:
    Maandag tot vrijdag
    08:30 – 12:00
    12:30 – 17:00

x

Ben je zeker?

Onderstaande verwijderen?

x