Laden...
Klein momentje, aub.
Hmm. Het duurt blijkbaar wel even. Misschien kun je de pagina eens opnieuw laden?

Ga je naar het buitenland?

Wat je moet weten

In het buitenland gebruik je binnen de EU je nationale bundel om te bellen, sms'en of mobiel te surfen. Geen extra roamingkosten meer dus, en je verbruik gaat gewoon van je nationale bundel af. Buiten de EU gelden speciale tarieven.
Kies hieronder je type simkaart voor alle details. Het Vikingvoordeel is enkel geldig in België.
Let op: als je op een boot of in een vliegtuig bent, maak je verbinding via een satelliet.
Raadpleeg onze FAQ voor meer info.

  • Waar vind ik de pin- en pukcode van mijn simkaart?

    De standaardpincode van je simkaart vind je terug op je account onder de rubriek ‘Instellingen’ > ‘SIM Instellingen’.

    Heb je de pincode driemaal foutief ingevoerd, dan gaat je toestel om de pukcode vragen. Deze code vind je bij ‘Instellingen’ > ‘SIM Instellingen’. Vervolgens mag je de puk1-code gebruiken. Na het invoeren van deze pukcode kun je dan een nieuwe pincode kiezen.

    Hier kun je de rechtstreekse link naar de pukcode vinden.

  • Wat moet ik doen als ik geen verbinding kan maken met het netwerk?

    Indien je een probleem hebt met je mobiele internet, ga dan naar deze pagina.

     

    • Herstart je toestel volledig en/of haal je simkaart er even uit. Na een herstart moet je toestel telkens opnieuw verbinding maken met het netwerk.
    • Ga naar de instellingen van je toestel en selecteer manueel het netwerk van Telenet Group NV onder de noemer "Base" of "Mobile Vikings".
    • Test je simkaart even uit in een ander toestel om na te gaan of het probleem zich herhaalt. Hiermee kun je uitsluiten of het probleem gerelateerd is aan de simkaart of aan de software van je toestel.

     

  • Hoe beheer ik meerdere simkaarten?

    - Log in op je Viking-account en ga naar simkaart beheersrechten om beheerders voor een specifieke simkaart toe te voegen.
    - Eens je een beheerder hebt toegevoegd, moet de persoon wiens simkaart je wilt beheren jouw autorisatie eerst accepteren vooraleer je de simkaart effectief kunt beheren: ze krijgen een gele melding bovenaan de website.
    - Eens ze dat gedaan hebben, kun je die simkaart herladen en het verbruik ervan controleren.

    BOEM, en je bent ineens gepromoveerd tot manager!

     

  • Hoe weet ik of mijn toestel 4G ondersteunt?

    Ben je niet zeker of je toestel 4G ondersteunt, dan ga je best na of je smartphone of tablet ook de optie ‘LTE’ heeft. Dit staat voor ‘Long Term Evolution’ en is een andere benaming voor 4G.

    Het netwerk van Telenet Group maakt momenteel gebruik van een frequentie van 1800 MHz. Let er daarom goed op dat je toestel deze frequentie ook ondersteunt - vooral als je je toestel in het buitenland wilt kopen. Je vindt de frequentie waarop je toestel werkt bij de toestelspecificaties, in de handleiding of op de website van de fabrikant.

    Je toestel zal niet altijd automatisch met het 4G-netwerk verbinden. Daarom is het ook aan te raden om de instellingen voor het mobiele internet te controleren of aan te passen.

  • Hoe activeer ik 4G op mijn smartphone of tablet?

    Als je helemaal niet kan verbinden met het mobiel internet, ga dan hier verder:

    https://support.vikingco.com/hc/nl/articles/202836041-How-do-I-set-up-the-mobile-Internet-

    Als je wel kan verbinden met 2G/3G, maar niet met 4G/LTE, ga dan hieronder verder:

    Om het 4G-netwerk te gebruiken, heb je 3 dingen nodig:

    Heb je dat allemaal, maar kun je nog altijd niet op het 4G-netwerk surfen? Als je enkel maar verbinding maakt met 2G/3G (soms weergegeven als E, 3G, H, of H+), dan heb je 4G waarschijnlijk niet ingeschakeld. Dat kun je doen op je toestel:

    • Apple (iPad, iPhone 5, 5s, 5c): Instellingen > Mobiele data > kies voor "Schakel 4G in".
    • Samsung (Android): Instellingen > Meer instellingen > Mobiele netwerken > Netwerkmodus > kies hier voor 4G, LTE of een automatische netwerkselectie.
    • HTC (Android): Instellingen > Mobiele netwerken > Netwerkmodus > kies hier voor 4G, LTE of een automatische netwerkselectie.
    • Sony (Android): Instellingen > Draadloos en netwerken > Mobiele netwerken > Netwerkmodus > kies hier voor 4G, LTE of een automatische netwerkselectie.
    • Nokia (Windows Phone 8): Instellingen > Mobiele netwerken > Hoogste verbindingssnelheid > LTE.

    Lukt het je ondanks de juiste instellingen en de goede locatie toch niet om 4G te activeren, dan contacteer je best onze klantendienst.

     

  • Meer veelgestelde vragen
Gesloten

Schrijf ons

Maandag tot vrijdag 08:30 - 12:00 & 12:30 - 22:00
Weekends 10:00 - 22:00
Gesloten

Bel ons

Maandag tot vrijdag 08:30 - 12:00 & 12:30 - 17:00

x

Ben je zeker?

Onderstaande verwijderen?

x