Laden...
Klein momentje, aub.
Hmm. Het duurt blijkbaar wel even. Misschien kun je de pagina eens opnieuw laden?

Welkom aan boord

Hallo! We zullen nu je simkaart activeren en je op weg helpen. Log je in met je Mobile Vikings account aub?

Viking login

Je wachtwoord vergeten?

  • Wat moet ik doen als mijn simkaart gestolen of verloren is?

    Als je simkaart gestolen werd of je deze bent verloren, dan heb je op je account de mogelijkheid om de simkaart te blokkeren en een nieuwe aan te vragen. Ga daarvoor naar ‘Instellingen’ > ‘Instellingen SIM’, of ga rechtstreeks naar de pagina via deze link.

    Vraag je een nieuwe simkaart aan, dan wordt die gratis verstuurd met de post. Je behoudt uiteraard je telefoonnummer en je resterende belwaarde. Om ook je toestel te blokkeren hebben we wel nog extra informatie nodig: wat was het type toestel; waar ben je je toestel verloren (gemeente); wat was het tijdstip waarop je je gsm verloren hebt (dag en uur) en wat is het IMEI-nummer van het toestel? Dat laatste kun je terugvinden op de verpakking of de aankoopfactuur van je toestel.

     

  • Hoe vraag ik een nanosimkaart aan?

    Je kan hier een nieuwe nano-simkaart aanvragen.

    Net een nieuwe Mobile Vikings-simkaart aangevraagd? Geen probleem, we sturen standaard een multisim op. Die bevat alle formaten, dus ook een nano.

  • Hoe stel ik het mobiele internet in?

    Je moet je toestel eerst correct configureren voor je verbinding maakt met het internet. Voor de meeste toestellen die je in België kunt kopen, volg je simpelweg de configuratiewizard op onze website. Als de automatische optie niet werkt, gebruik dan de handmatige gids. Herstart je toestel ook altijd voor je je internetverbinding test.

     

    Vond je je toestel niet in de lijst? Geen zorgen. Als je een Android-toestel hebt, dan lijkt elke andere Android-telefoon op de jouwe qua instellingen. Maar we geven hieronder de instellingen nog eens mee, je kunt nooit weten:

     

    • APN = web.be
    • Username = web
    • Password = web
    • Proxy = [niets invullen]
    • Port = [niets invullen]
    • APN-type = default,supl
    • Authentication / verification type = PAP

     

    Als je alles hebt ingegeven, sla al je aanpassingen op, doe dan je vliegmodus even aan en uit voor je je verbinding test. Als dat niet werkt, herstart je je toestel. Dan is je verbinding in orde.

  • Hoe bestel ik een simkaart?

    Heb je 5 minuutjes? Want langer duurt het niet om je Mobile Vikings simkaart te bestellen! Ga naar de pagina ‘Word Viking’ om van start te gaan.

    Wat doe je om een nieuw nummer aan te vragen?

    Je gaat naar de pagina 'Word Viking' en vink je “Ik wil een nieuw nummer” aan. Daarna kies je een betalingsmethode voor de administratiekosten, en geef je eventueel het nummer van een van je Vikingvrienden in (zodat hij/zij 15 Vikingpunten verdient). Daarna log je in op je Vikingaccount. Als je die nog niet hebt, maak je er makkelijk eentje aan. Daarna lees en aanvaard je de Algemene voorwaarden en ben je klaar om te bestellen.

    Wat heb je nodig om je huidige nummer over te dragen?

    • Het nummer van je huidige simkaart,
    • Je identiteitskaartnummer (indien je de Belgische nationaliteit bezit),
    • Heb je momenteel een abonnement bij een andere provider, dan hou je je klantnummer ook best bij de hand.

    Heb je alles? Ok, je gaat dan naar de pagina 'Word Viking' en je vinkt “Ik wil mijn huidige gsm-nummer behouden” aan. Hier zijn geen kosten aan verbonden, dat doen we gratis. Eventueel geef je ook het nummer van een van je Vikingvrienden in (zodat hij/zij 15 Vikingpunten verdient). Daarna log je in op je Vikingaccount. Als je die nog niet hebt, maak je er makkelijk eentje aan. Je kiest dan het type simkaart dat je nodig hebt, en gaat verder naar stap 3. Hier voer je de gegevens van je huidige provider in, zodat we de nummeroverdracht vlekkeloos kunnen starten. Tenslotte lees en aanvaard je de Algemene voorwaarden en je kunt bestellen.

    Wat doen wij voor je nummeroverdracht?

    • We sturen je een gloednieuwe simkaart.
    • Wij beëindigen het contract bij je huidige provider op het moment dat je je activatie-sms stuurt, niet eerder. Je huidige provider weet pas dat je overstapt naar Mobile Vikings wanneer je deze sms hebt verstuurd.

     

  • Meer veelgestelde vragen
Gesloten

Schrijf ons

Maandag tot vrijdag 08:30 - 12:00 & 12:30 - 22:00
Weekends 10:00 - 22:00
Gesloten

Bel ons

Maandag tot vrijdag 08:30 - 12:00 & 12:30 - 17:00

x

Ben je zeker?

Onderstaande verwijderen?

x