Laden...
Klein momentje, aub.
Hmm. Het duurt blijkbaar wel even. Misschien kun je de pagina eens opnieuw laden?
Nieuw platform

Over de activatie van simkaarten op het nieuwe platform

Eventuele vragen

Zo. Als je dit leest, is de kans (bijzonder) groot dat je intussen actief bent op ons nieuwe platform. Hieronder vind je de antwoorden op eventuele vragen die je nog kan hebben.

  • Ben je niet bereikbaar na de activatie van je vervang-simkaart?

    Mogelijk kun je vlak na de activatie geen sms’en of oproepen ontvangen. Dat ligt aan de zogenaamde routing. Andere operatoren hebben wettelijk gezien 24 uur de tijd om sms’en en oproepen naar jouw nummer te activeren. Als je 24u na het ontvangen van de sms nog steeds onbereikbaar bent, laat het ons dan zeker weten.

  • Ik kan geen sms'en meer sturen. Wat moet ik doen?

    Dan is er hoogstwaarschijnlijk wat mis met je sms-centrale. Die moet je dus even checken. Er zijn 2 mogelijke nummers: +32486000005, en +32456002000. Als het ene nummer niet werkt, probeer je het andere.

    iPhone-gebruikers kunnen de sms-centrale instellen door de code *5005*7672*+32486000005# of *5005*7672*+32456002000# in te toetsen en op de knop bellen te drukken.

    Alle andere gebruikers kunnen de centrale ingeven in de instellingen van het toestel zelf (meestal bij de instellingen van je sms-app).

    Herstart hierna je toestel en probeer een sms naar jezelf te sturen. Als dat niet werkt, laat het ons dan zeker weten.

  • Doet je mobiel internet even raar na de activatie?

    Dan moet je je mobiel internet opnieuw instellen. 

    - Ga via wifi naar deze pagina, en zoek daar je toestel (of een gelijkaardig model). Ga daarna naar Internet/Handmatig instellen en volg de stappen om een nieuw toegangspunt toe te voegen.

    - Heb je een iPhone en gebruik je ook de Viking App? Ga in de app dan naar Meer > Instellingen > Instellingen APN laden. En dan, floep, worden ze automatisch ingesteld in je toestel.

    - Tot je je mobiel internet weer hebt ingesteld, zal ook je hotspot niet werken.

  • Wat met voicemail na de activatie van je vervang-simkaart?

    Die moet je nog even opnieuw instellen. Dat doe je makkelijk op deze manier. Het verkorte nummer voor voicemail blijft 1933. Wil je naar je voicemail bellen vanuit het buitenland, hou er dan rekening mee dat het lange nummer nu +32 456 19 19 33 is in plaats van +32 486 19 33 33.

Andere vragen

x

Ben je zeker?

Onderstaande verwijderen?

x