Laden...
Klein momentje, aub.
Hmm. Het duurt blijkbaar wel even. Misschien kun je de pagina eens opnieuw laden?

VikingCo in zee met MEDIALAAN

  • 19 November 2015
  • Delen
 

In 2009 startten we met Mobile Vikings de mobiele revolutie: de Belgische telecommarkt stond op zijn kop en is nooit meer hetzelfde geweest. Nu, 6 jaar later, is het voor VikingCo tijd voor de volgende stap. Hieronder vinden jullie het persbericht dat vandaag de deur uitging.

PERSBERICHT

VikingCo bundelt krachten met MEDIALAAN

VikingCo, de overkoepelende onderneming boven Mobile Vikings, kondigt vandaag aan dat MEDIALAAN in VikingCo stapt en 100% eigenaar wordt van de MVNO. Hierdoor ziet VikingCo zich gesterkt om een belangrijkere speler in de Belgische telecom te worden.

VikingCo werd opgestart in 2009 en is na 348 weken van ononderbroken groei een volwaardige speler op de Belgische telecommarkt. VikingCo, een MVNO (Mobile Virtual Network Operator), brak bij oprichting de telecommarkt open: niet alleen met competitieve prijzen voor mobiele data, maar ook met haar onnavolgbare focus op community en innovatie. Zo telt de VikingCo-community vandaag al meer dan 240.000 leden.

Om dit nieuwe, innovatieve businessmodel te versnellen, stapt MEDIALAAN in het bedrijf en ziet VikingCo haar huidige strategie versterkt door de extra troeven die MEDIALAAN met zich meebrengt. Bij de instap van MEDIALAAN zal BaseCompany uit het kapitaal stappen en zal het werkmodel van VikingCo als onderneming wijzigen. Concreet: vandaag is VikingCo een light MVNO, maar op korte termijn wordt het een full MVNO. Denk aan ten laatste binnen twee jaar.

Om 3 redenen kunnen de Vikings uitkijken naar deze positieve evolutie. Dankzij het nieuwe werkmodel mogen ze sneller nieuwe producten verwachten. Bovendien zal het mogelijk worden om, geruggensteund door MEDIALAAN, de naamsbekendheid van VikingCo te versterken en op die manier de community sterker te laten groeien. Bovendien zal MEDIALAAN een toegevoegde waarde bieden om het model Viking Deals een extra boost te geven.

VikingCo was in talrijke projecten van iMinds betrokken en ze waren een van de grondleggers van Start it @kbc. Bovendien wordt tot op heden 80% van de nieuwe Mobile Vikings aangebracht door andere leden (via een member-gets-member programma), en heeft VikingCo een nieuw businessmodel geïmplementeerd: de Viking Deals, een samenwerking met CityLife. Dat model is integraal geënt op het motto “Gratis mobiele communicatie is een recht”. Via deals bij partners (online en bij lokale handelaars) verdienen Vikings de zogenaamde Vikingpunten. Die zetten ze in als korting bij een herlading of gebruiken ze om te bellen met internet aan vlijmscherpe tarieven via Viking Talk.

Frank Bekkers en Koen Desmedt, respectievelijk de CEO en CFO en mede-oprichters van VikingCo, zullen het bedrijf verlaten. De overige leden van het huidige VikingCo-team blijven op post. Frank Bekkers ziet in zichzelf eerder een man met passie voor start-ups dan een rasechte CEO van een grote onderneming. Hij zal zijn focus dan ook verleggen naar de verdere uitbouw van Citylife en Mobile Vikings in Polen. Bekkers: “VikingCo is een eigenzinnig bedrijf met een uniek dna. Ik ben bijzonder trots op het team dat VikingCo gemaakt heeft tot wat het vandaag is. De keuze om MEDIALAAN in het kapitaal toe te laten, is volgens mij de perfecte keuze om het nieuwe Mobile Vikings 2.0 model in de markt te zetten. De fundamenten zijn stevig en de onderneming is klaar om een nog belangrijkere speler op de markt te worden. Ik wens mijn team, VikingCo en MEDIALAAN alle succes toe.“

Bovenstaande verrichting kadert in de verbintenissen die Telenet heeft aangeboden aan de Europese Commissie met het oog op de overname van BASE en is dan ook onderhevig aan de goedkeuring door de Europese Commissie van de overname door Telenet van BASE. Bovenstaande verrichting is afzonderlijk ook onderworpen aan de goedkeuring van de Belgische Mededingingsautoriteit.

EINDE PERSBERICHT

Concreet dan. Dit betekent dat VikingCo een enorme opportuniteit krijgt. Niet alleen krijgen we meer vrijheid om ons aanbod te bepalen, dankzij de samenwerking met MEDIALAAN hebben we in een klap veel meer opties voor dat aanbod. Spannende tijden in het verschiet, met andere woorden.

Vragen? Zoals altijd weten jullie ons te vinden.

Delen op

x

Ben je zeker?

Onderstaande verwijderen?

x