Laden...
Klein momentje, aub.
Hmm. Het duurt blijkbaar wel even. Misschien kun je de pagina eens opnieuw laden?

Welkom aan boord!

Hallo! We zullen nu je simkaart activeren en je op weg helpen. Log je in met je Mobile Vikings account aub?

Viking login

Je wachtwoord vergeten?

  • Ik heb geen mobiel internet. Wat moet ik doen?

    Problemen met je mobiel internet, geen 4G of kun je niet surfen in het buitenland? Volg de onderstaande stappen om je probleem op te lossen.

    Heb je alle stappen doorlopen en werkt je mobiel internet nog altijd niet? Bel dan gratis de helpdesk op het nummer 1976 of stuur ons een bericht

    Actieve bundel

    Heb je nog genoeg data in je bundel?

    APN-instellingen

    Het is heel belangrijk dat deze instellingen juist zijn. In de meeste gevallen los je het probleem op als je ze aanpast. Ga naar onze instelgidsen en zoek daar je toestel.

    Staat je toestel niet in de lijst? Kies dan gelijkaardig toestel, de instellingen zijn sowieso hetzelfde. Als je een Android-toestel hebt, dan lijkt elke andere Android-telefoongids op de jouwe. Maar we geven hieronder de instellingen nog eens mee, je kunt nooit weten:

    • Naam = Mobile Vikings
    • APN = web.be
    • Username = web
    • Password = web
    • Proxy = [niets invullen]
    • Port = [niets invullen]
    • APN-type = default,supl
    • Authentication / verification type = PAP

    Alles ingegeven? Sla het toegangspunt op, schakel je vliegmodus even aan en uit, en test je verbinding opnieuw. Als dat niet lukt, herstart je je toestel.

    Buitenland / Roaming

    • Kijk na of "roaming" is ingeschakeld
    • Bij je APN-instellingen vul je het volgende in:
      APN: internet.proximus.be
      - MNC: 01
      De rest laat je open.
    • Kies een andere beschikbare operator uit en herstart daarna je toestel.
    • Switch eens tussen 3G/4G/LTE

    Dit kun je doen in de instellingen van je toestel:

    • Apple: Instellingen > Mobiele data > Zet "Schakel 4G in" uit.
    • Samsung (Android): Instellingen > Meer instellingen > Mobiele netwerken > Netwerkmodus > kies hier voor een optie zonder 4G of LTE
    • Nokia (Windows Phone): Instellingen > Mobiele netwerken > Hoogste verbindingssnelheid > Kies hier voor een optie zonder 4G of LTE.

    Meer info over Roaming

    Weten of je simkaart kapot is?

    • Probeer je simkaart eens in een ander toestel? Als dat ook niet werkt, dan zit het probleem mogelijk bij je simkaart zelf. Onze helpdesk kan je dan helpen een andere oplossing vinden, of je simkaart vervangen. 
  • Hoe verloopt de overstap van mijn huidige provider naar Mobile Vikings?
    1. Je vraagt je gsm-abonnement of je herlaadkaart online aan.
    2. Je bevestigt je aanvraag via e-mail en krijgt je simkaart binnen de 5 werkdagen in de brievenbus.
    3. Je surft naar www.mobilevikings.be/activation om je simkaart te activeren.
    4. Na de activatie wacht je tot de ontvangst op je huidige simkaart wegvalt. Dat kan tot 3 werkdagen duren, maar in de praktijk duurt het hoogstens 10 minuutjes.
    5. Daarna steek je je nieuwe simkaart van Mobile Vikings in je toestel en controleer je je internetinstellingen

    Nog enkele handige weetjes

    Kan ik mijn nummer behouden?

    Ja, geen probleem. Wanneer je een simkaart aanvraagt, kun je kiezen om je nummer te houden. 

    Wie zegt mijn huidige abonnement stop?

    Wij zetten het abonnement bij je huidige provider stop. Zelf hoef je daar niets voor te doen. Je hoeft enkel maar je Mobile Vikings-simkaart online aan te vragen.

    Hoelang duurt het voor ik actief ben op het Mobile Vikings-netwerk?

    • Vanaf het moment dat je je simkaart online hebt aangevraagd, duurt het maximaal 8 werkdagen.
    • Vanaf het moment dat je je simkaart hebt geactiveerd, duurt het maximaal 3 werkdagen, maar in de praktijk is je simkaart op 10 minuutjes geactiveerd.

    Wat met mijn abonnement bij mijn huidige provider?

    Als je huidige abonnement van pakweg 1 maart tot en met 31 maart loopt, en je activeert je nieuwe simkaart op 15 maart, dan rekent de provider normaal gezien enkel de periode aan waarin je nog actief was op hun netwerk. In dit fictief voorbeeld dus tot en met 15 maart. Maar vraag dit zeker na, want het gebeurt niet altijd automatisch.

    Let op! Afhankelijk van het type abonnement dat je hebt, is het mogelijk dat je een verbrekingsvergoeding moet betalen als je je abonnement vroegtijdig stopzet. Gelukkig is dat met de huidige contracttypes nog maar zelden het geval.

    Wat met mijn herlaadkaart bij mijn huidige provider?

    In de meeste gevallen vervallen je bundels en je belwaarde van zodra je overstap naar een Mobile Vikings-abonnement compleet is. Je kunt natuurlijk bij je oude provider altijd vragen of je enkel voor je actieve gebruik mag betalen, maar meestal worden zulke aanvragen afgewezen.

    Wat we aanraden: een overstap naar Mobile Vikings duurt maximaal 8 werkdagen. Probeer ervoor te zorgen dat je belwaarde en/of bundels opgebruikt zijn net voor je je Mobile Vikings-simkaart activeert. Zo haal je toch alles uit je budget.

     

  • Hoe werkt het gratis Vikingvoordeel naar andere Mobile Vikings?

    Bij iedere herlading ontvang je een gratis Vikingvoordeel: 60 gratis belminuten en 300 gratis sms'en naar alle andere Mobile Vikings. Zolang je bundel geldig is (1 kalendermaand), krijg je dit voordeel elke dag opnieuw.

    Wat je moet weten over het Vikingvoordeel:

    • Voor je Vikingvoordeel zijn dat 1800 belminuten en 9000 sms’en naar andere Belgische Mobile Vikings met een Fair Use-beleid.
    • Het Vikingvoordeel is niet toepasbaar voor roaming of voor bellen naar andere providers zoals BASE/Telenet, Proximus of Mobistar.
    • Net zoals de andere voordelen, gratis sms'en en data, is dit Vikingvoordeel 1 kalendermaand geldig na je meest recente herlading.
  • Hoe raadpleeg ik mijn verbruik van mobiele data, sms'en en bellen?
    • Je verbruiksgeschiedenis vind je terug in je account onder ‘Mijn simkaarten’ > Klik op je nummer en daarna op 'Verbruik’. Je vindt daar en overzicht van alle datasessies, inkomende/uitgaande gesprekken en inkomende/uitgaande sms'en.

    • In de Viking App vind je je verbruiksgeschiedenis onder het tabblad (tromgeroffel)… ‘Verbruik’.

    Hou er rekening mee dat een datasessie meerdere dagen actief kan blijven. Dat is afhankelijk van het type toestel. Een datasessie kun je geforceerd afsluiten indien je je toestel in vliegtuigstand zet of volledig opnieuw opstart.

  • Waar moet ik op letten bij een nummeroverdracht?
    • Ga na bij je huidige provider of je een opzegvergoeding moet betalen als je je abonnement vroegtijdig stopzet (dit is gelukkig nog maar zelden het geval).
    • Je nummer moet nog actief zijn op het Belgische netwerk van je huidige provider op het moment van de nummeroverdracht. Beëindig je contract dus niet op eigen houtje via een aangetekend schrijven. Het risico bestaat dan dat je telefoonnummer wordt afgesloten waardoor het niet meer mogelijk is om het over te dragen.
    • Zorg ervoor dat je op het moment van de nummeroverdracht in België bent. De overdracht kan fout gaan of vertraging oplopen als je niet op het Belgische netwerk zit.
    • Best gebruik je de belwaarde van je huidige simkaart bijna helemaal op voordat je de nummeroverdracht start. Belwaarde wordt niet overgezet van de ene provider naar de andere.

Contacteer ons

Snelste antwoord
een aanvraag indienen
of mail naar info@mobilevikings.be
We antwoorden binnen 1 dag.
FAQ

x

Ben je zeker?

Onderstaande verwijderen?

x